Huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door Sterrefeetje, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik heb wel een strak schema, want anders wordt het 1 grote rommel....
    De ene week doe ik alles boven, de andere week alles beneden.
    Ik red het niet om in 1 week alles boven en beneden te doen.
    De was hou ik ook goed bij, elke avond vul ik 1 of 2 machines. Elke morgen strijk ik een uurtje.

Als de kids naar school gewerkt heb 's ochtends ruim ik alles beneden en boven op, zet ik m'n eten alvast klaar, strijk/vouw ik een uurtje en doe anderhalf uur iets van m'n schema.
    Als ik 's ochtends weg ga verschuif ik die anderhalf uur naar de middag. (tussen half 2 en 3)
    Na 3 uur ben ik dus lekker klaar en heb ik alle tijd voor de kinderen en 's avonds voor mijn man.

Voor mij werkt dit ideaal, het geeft me overzicht en een hoop rust!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Maar als je het om de week doet...dan doe je dus 1 week niks boven op beneden...wordt dat juist dan geen rommel?

3. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik stofzuig dan wel natuurlijk en zorg dat alles opgeruimd is.
    Maar ik kom er gewoon niet toe om alles te stoffen/zemen en de plinten en deuren te doen. Voor het oog ziet het er heel netjes uit en daar gaat het natuurlijk om! :)
    Boven is eigenlijk hetzelfde verhaal, badkamer en toiletten krijgen ook gewoon een doekje, maar de grondige beurten gebeuren gewoon om de week.
    'k Heb helaas heel wat te doen met 5 kids en een eigen bedrijf ;)

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Niet echt supervast schema ofzo..
    Wc doe ik elke dag en wassen draaien wanneer de wasmand vol zit.
    Meestal doe ik op dinsdag een hoop in huis (na het weekend als de bom is ontploft en maandag werk ik). En de rest komt gerust tussendoor..

5. Gazy

Gazy Niet meer actief

ooit las ik ergens een goede tip... om als je je ontbijt hebt opgeruimd een sopje te maken en dan alle gebruikersvlakken even af te nemen.
    Ideaal altijd alles netjes. Elke dag neem ik dan de keuken, de gebruikersvlakken en de toilet mee, even stofzuigen even dweilen, 1 x in de twee dagen ook boven even stofzuigen en stoffen.. en zoveel mogelijk wassen.. maar dat schiet er soms wel bij in.. en dan heb ik zoals nu een hoop was weg te werken.

6. Milujem

Milujem Niet meer actief

Strak schema, en zonder kan ik echt niet leven!
    Als mijn huis niet is opgeruimd, dan is mijn hoofd ook niet rustig...

- Om de dag stofzuigen.
    - Elke maandag en vrijdagochtend dweilen. Bij echt smerig, nog een keer.
    - Elke maandag, woensdag en zaterdag boven en beneden afstoffen.
    - Elke dag toilet boven en beneden schoonmaken, doekje over de bril, kraantje en wat chloor in de pot.
    - Elke dag keuken gewoon schoonmaken.
    - Was gebeurt gewoon tussendoor.
    - Badkamer om de 2 dagen.
    - Bedden verschonen elke week.
    Mijn man en ik doen het beiden. Wie thuis is en tijd heeft, doet er wat mee. We doen dit altijd als de kleine meid op bed ligt.
    Verder werkt hij fulltime en ik 3 dagen per week. En houden het prima bij!!! Zou niet weten waarom ik tijd te kort moet komen :s

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Echt een heel strak schema heb ik n iet, wel zuig en dweil ik elke dag beneden, doe ik elke dag het toilet, de keuken en neem ik alles nat af elke dag. De bovenverdieping doe ik 1x per week, mijn badkamer 2-3 keer per week.

Dit doe ik dus in 1 week, daarbij doe ik elke week iets extra"s. De ene keer doe ik de ramen en alle gordijnen wassen, de andere keer de badkamer en wc een grote beurt, of de kledingkasten uitzoeken of de vloer in de olie zetten.

Op deze manier hou ik de boel goed netjes, gewoon omdat alles regelmatig een keer aan bod komt. En soms doe ik dat op dinsdag en de week erna op een donderdag, want heb ik geen zin of tijd, doe ik het niet, maar de dag erna of zo.

8. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Haha ik ook niet.
    Waar halen jullie allemaal de tijd vandaan om zoveel te stofzuigen en te poetsen? Ik heb er een gruwelijke hekel aan. Hier wordt alles 1x in de week gedaan en stofzuigen meestal 2x in de week.

9. Samama

Samama Niet meer actief

Ach, schema, schema. Echt een strak schema kan ik het niet noemen, maar...
    Iedere dag maak ik de toiletten schoon, de keuken schoon en stofzuig ik.
    Op donderdag verschoon ik de bedden, sop ik beneden alles en dweil ik
    Op donderdagmiddag doe ik de badkamer en boven alles stofzuigen en dweilen.
    En op vrijdagochtend de slaapkamers.
    Ik was eigenlijk iedere dag wel.
    Op zaterdag haal ik beneden nog even lekker een sopje door het huis.

Schoonmaken is volgens mij een beetje een obsessie bij mij, als ik me tegenwoordig verveel ga ik ook schoonmaken... ;)

Moet er wel bij zeggen dat ik 3 dagen werk en dochterlief op school zit dus ik tijd heb om schoon te maken ;)

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar voor de mensen die elke dag de keuken doen na t koken..?
    Wat verstaan jullie daaronder?
    afwassen fornuis en tegeltjes die je zo ziet?

Of maak je de keukenkastjes schoon(buitenkant) en de koelkast e.d

Want ff snel een lappie over tegeltjes halen oid dat noem ik geen schoonmaken....
    Net zoals een doekje over de wc bril halen in mijn ogen niet onder echt schoonmaken valt

Daarom doe ik niet elke dag tig dingen.. Want dan zou mn hele dag uit schoonmaken bestaan...

11. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik doe elke dag alles stofzuigen (appartement). De wc maak ik om de dag schoon en 1x per week schrob ik de badkamer. Overal stoffen doe ik 2x per week. Wassen doe ik op zondag en 2 dagen doordeweeks maar net wat uitkomt:p

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik ben volgens manlief überbrandschoon ;)
    Beneden stofzuig ik elke dag, neem om de dag alles nat af en dweil dan ook. De wc's gebeuren elke dag goed, tegeltjes ook.
    Keuken oppervlakkig elke dag, eens per week echt goed soppen.
    Om de dag de trap droog en nat.
    Elke zaterdag verschoon ik ons bed...
    De badkamer elke dag oppervlakkig (met van die action doekjes) en eens per week goed met zo'n borsteltje en een sopje. Ik zuig en dweil eens per week boven, en neem dan ook alles nat af. Ik heb een swiffer boven staan voor tussendoor even met de Franse slag.

Wassen doe ik elke dag ongeveer, we produceren voor een compleet leger vuile was hier. Strijken zodra ik een wasmand vol heb met strijkgoed.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Na het koken doen mijn man en oudste zoon de keuken opruimen en het aanrecht en het formuis schoonmaken. De voorkant van de kastjes en de koelkast etc doe ik zelf, maar dat is 5 min werk omdat ik dat elke dag doe. Ik spuit alles in en ga er dan met een doekje overheen. Tegeltjes heb ik niet, omdat ik een eiland heb.

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    huishouden....?

*hmmmm..... graaft in een diep ver verleden....*

15. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    hahaha dacht het zelfde..... Ach zolang het ergste maar weg is.

16. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

hier is het nu eigenlijk zo dat het gedaan wordt wanneer ik er energie voor heb. soms gebeurd er een paar dagen niks en soms alles op een dag.

nu moet ik ook zeggen dat ik en mijn man een instelling hebben van wat vandaag niet komt dan komt dat morgen ;) heb liever tijd voor elkaar en ons gezin.

17. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Gelukkig, ik hoef me dus geen complete slons te voelen :)
    Eigenlijk doe ik het best aardig haha :D
    Bedankt voor de reacties allemaal!

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    ;) Mmmm, ik was altijd heel precies en schoon, maar sinds de kleine er is, schiet er nog wel eens wat bij in. Van de week zag ik in de vensterbank ineens stofpluimpjes liggen, dus dan weet je dat het weer tijd is :p.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

huishouden , wanneer we tijd hebben.

20. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Maar hebben jullie ook werk? Ik werk nu halve dagen dus nu heb ik meer tijd maar na een volledige werkdag heb ik echt geen zin in t huishouden.!

Deel Deze Pagina