Ik was altijd echt brandschoon zoals sommige die ik hier lees. Ik had ook tijd zat omdat de kinderen allemaal naar school gingen en ik pas om 16.00 hoef te beginnen. Maar sinds Tim er is is dat natuurlijk helemaal veranderd en doe ik het meeste als hij 's middags slaapt maar neem dan ook nog een half uurtje voor mezelf. Ik heb het voor mezelf helemaal om moeten gooien, maar toen Tim nog klein was en ik de draad weer op wilde pakken, dacht ik echtvan waar ben ik mee bezig?? Ik heb nu nog een kleintje waar ik heel erg van wil genieten en ik loop hier maar te poetsen en te poetsen. Toen ben ik een heel stuk gemakkelijker geworden hoor. Toen ik eenmaal het "moeten"los had gelaten, loopt het huishouden ook veel vlotter. Ik wil ook gewoon tijd voor de kinderen hebben. Kijk, ik kan als een dolle na het eten de keuken gaan soppen en gaan dweilen omdat dat van mezelf 3 keer in de week moet, maar mn zoon vroeg of ik aub een potje wilde kaarten. Nou dan ben ik echt meer zo streng voor mezelf dat dan niet kan of zo. Maar dames die zoveel poetsen en dweilen in de week: doen jullie dat dan als de kleine slaapt of wat? Ik vind het altijd zo moeilijk om echt iets aan te pakken als Tim wakker is. Dat lukt gewoon echt niet.
Geen schema maar wel bepaalde dingen die elke dag vaste prik zijn. Stofzuigen elke dag vanwege een hondje. In het weekend wc/badkamer omdat m'n zoon juist gaat klieren als ik aan de poets ben In het weekend houdt m'n man hem wel even bezig. Voor de rest kijk ik per dag wat er nodig is.
Mijn oudste moet weg om 6.30 u, dus ik sta altijd met hem op om 6 uur. De twee kleinsten worden pas wakker rond 7.30/8.00 uur, dus ik doe het grootste gedeelte dus voor 7.30 Daarna was en kleed ik de kleintjes aan, breng ze naar oma, of oma komt hier en ga ik naar mijn werk. En wanneer ik 's middags thuis kom, dan loop ik even rond wat er weer ligt, dat ruim ik op/maak ik schoon (15 min) werk en zoals gezegd doe ik 's avonds na het eten even een doek langs de keuken en koelkast en dan is het weer goed. Soms nog heel even een 2e keer stofzuigen, maar meestal doe ik dat dan 's morgens wel weer. Het lijkt heel veel, maar omdat ik het goed bijhou, heb ik er weinig werk mee over de hele dag. En een tip: een opgeruimd huis oogt schoner, dus wat je pakt ook direct weer opruimen, dat scheelt uiteindelijk veel werk.
Wij wonen in appartement met veel gipswandjes..dus stofzuigen als kleine meid slaapt gaat niet. Dus als ze broodje gegeten heeft smiddags blijft ze even in stoel. En ga ik even stofzuigen..2 keer in week stof ik dan s ochtends evrn. Elke dag stofzuigen..kleine meid en hondje dus echt nodig. Elke dag doekje door toilet en inderdaad even opruimen.en ik weekend ml en ik samen even de boel badkamer goed stoffen zuigen toiler. Dweilen..en rest als ik zin heb of nodig is zoals ramen gordijnen wassen etc
Oh wat zijn er veel mensen gestructureerd! Wij stofzuigen elke dag of om de dag, afhankelijk van hoe nodig het is. We hebben twee katten dus veel langer kunnen we het niet uitstellen. Badkamer en toilet worden elke week heel grondig gedaan en tussendoor nog even snel. Wassen doe ik wanneer het uitkomt, dus wanneer de wasmand vol zit. Vaak zo'n 3 wasmachines per week. Een droger hebben we niet. Ramen lappen? Dat heb ik al minimaal twee jaar niet gedaan. Mijn man heeft het voor de winter nog gedaan en ik heb vorige week de glazenwasser gebeld met de vraag om binnenkort de buitenkant te komen doen. Dan doet m'n man de binnenkant en is t netjes voor de baby komt. Daarna komt er voorlopig toch niks van. Verder: wekelijks bed verschonen, afstoffen doe ik wel elke week twee keer. Dweilen vaak ook wekelijks. Maar structuur? Nee nauwelijks ik vind huishouden meestal een noodzakelijk kwaad. Ik doe t omdat het moet.
Hier elke dag het hele huis nat afstoffen en stofzuigen en soms elke dag/1x per 2 dagen dweilen. Ook elke dag de wc's/vaatwasser/was Maar ik vind schoonmaken serieus erg leuk. Daarbij werk ik niet, en ondanks dat ik 2 kids heb is het zo gedaan hoor. Juist omdat ik alles elke dag zo erg bijhoud is het zo klaar, want het heeft zo niet echt kans om vies te worden haha
Ik probeer wel een soort van structuur te hebben..... Elke dag beneden stofzuigen soms 2 keer (sinds dochter zelf wilt eten) 1keer per week dweil ik. Stoffen 1 a2 keer per week. Keuken elke dag even een schoon doekje erover. Toilet 2 keer per week grondig. Boven slaapkamers 1 keer per week afstoffen en dweilen, badkamer grondig en de bedden verschoon ik elke zondag. Was om de dag 2 wasmachines. En de zolder schiet er een beetje bij in...hang ik alleen de was op en staat het logeerbed. Als er iemand komt logeren ga ik er meestal wel goed doorheen hihi Wij zijn met. 2 volw en een kindje vn 1. Geen huisdieren en schoenen doen we in de hal uit. Woning van 150 m2. Ik werk 2,5 dag Overigens is 'vies' voor de ander 'schoon'.... Manlief ziet nooit iets wat vies is en as makelaar kwam ik in zoveel woningen.....echt je wilt niet weten wat ik allemaal gezien heb.....en dan nog zeggen ze 2dagen hebben schoongemaakt..
Ik wel, eigen bedrijf aan huis, in de winter rustig en in de lente en zomer is het echt druk. Waarschijnlijk komt er dan ook weer een half jaar een werkster.
Wij werken allebei. Man fulltime en ik drie dagen (nu met verlof). Maar zoveel leukere dingen te doen naast ons werk dus op vrije dagen altijd onderweg dat zal wel anders worden als de kleine er zo is. Ik maak schoon omdat het moet, ik wil een fris huis dus dan moet je aan de slag. Ik vind het niet leuk om te doen maar t resultaat daar word ik wel blij van
Ik heb een natuurstenen blad dus die moet ik iedere dag wel schoonmaken met groene zeep. Als ik dan toch bezig ben neem ik gelijk het fornuis en de wasbak mee. De keukenkastjes niet hoor!
Jep, werk 3 dagen per week. En zelfs als ik uit m'n werk kom doe ik altijd wel wat in het huishouden, krijg daar energie van op de een of andere vage manier... haha.
Ik heb er wel eens aan gedacht om het volgens een strak schema te doen... Maar vaak wil ik dan toch dingen schoon maken op andere dagen/momenten omdat het nodig is of het me stoort. Dan komt er van dat schema weinig terecht natuurlijk... Ik heb wel een duidelijke dagelijkse/wekelijkse taken-lijst. Iedere dag: stofzuigen ( het hele huis ), de keuken poetsen, de vaat laten draaien, stoffen etc. Wekelijks: de bedden verschonen, de badkamer een goede beurt geven, evenals de wc's ( wel dagelijks een lapje hoor ), de kattenbakken, de was laten draaien en vouwen etc. Hoewel ik van een opgeruimd en schoon huis houdt, ben ik niet echt een huisvrouwtje hoor... Het is nooit zo spic en span als ik zou willen. Maar dat komt wellicht ook omdat mijn vriend er 's avonds en in het weekend weer een puinzooi van maakt .
Ik werk (bewust) niet, maar ik krijg niet zoveel gedaan als ik zou willen. Mijn dochtertje van bijna 1,5 gooit vaak roet in het eten. Hoewel ik merk dat ze zich steeds beter zelf gaat vermaken, dat scheelt al een hoop. Alleen nu gaat ze sinds kort huilen, wanneer ik aan het stofzuigen ben....terwijl er dan echt geen echte ellende is hoor, want zodra ik dan uit nood de tv aan zet is ze stil. Maar goed; - 2 X per week het hele huis stofzuigen, beneden tussendoor zonodig extra en/of even swifferen. - dweilen minimaal 1 X per week, beneden zonodig vaker - keuken (aanrecht, vaat, tegeltjes) elke dag - stoffen 1a2 X per week - wc's om de dag een doekje, 1x per week een van top tot teen beurt - badkamer 1x per week, maar dit sla ik soms gerust nog een weekje over - bedden 1x per week - keuken, geen idee, vaak een beetje tussendoor wanneer ik viezigheid zie - ramen zemen, idem - wassen, om de dag ongeveer -strijken, zelden, alleen de broeken en overhemden van mijn man eigenlijk heb daar zo'n hekel aan haha Ons huis heeft 3 verdiepingen en we hebben een kat (oh ja, kattenbak 2x per week). Verder ben ik wel van de "extra poetsbeurtjes": zoals opeens moet de houten trap gesopt worden, of alle deuren, of moeten alle raampjes boven de deuren gezeemd worden enz, maar ms is dat de nesteldrang
werk 3 dagne en manlief 4 dagen (lange dagen wel) we hebben een schoonmaakschema en dit werkt voor ons prima af en toe neemt er 1 een halve/hele dag vrij om wat extra in het huis te doen. manlief doet dan bijvoorbeeld schilderen dingen maken en ik x het huishouden grote beurt/kledingkasten uitmesten etc
Ik lees hierboven dat de kattenbak maar 1 - 2 keer per week gedaan wordt... Maar is dat niet veel te weinig? Of hebben jullie buitenkatten? Ik moet mijn kattenbak echt iedere dag schoonscheppen hoor, anders gaan mijn dames het elders doen.
Ik heb 3 katten en drie kattenbakken. Elke ochtend en avond scheppen. 2 x per week legen. Behalve 1 bak daar zit houtkorrel in en die kan een week mee, daar plassen ze alleen op, gekke katten ( andere 2 bakken goedkope variant van catsan) Voor de rest probeer ik het huishouden wat bij te houden, lukt niet altijd met een drukke werkweek en dan heb ik ook niet altijd zin. Ik houd wel van schoon, dus als ik me er toe zet lukt het wel. Geen vast schema, wel gewoontes zoals alles opgeruimd houden, scheelt een hoop.
Hier wel een schema voorheen niet en dan was het soms echt wel een bende af en toe. hier gelijk spullen opruimen en afwas in vaatwasser doen keuken netjes scheelt een hele boel. wassen elke dag ivb geen droger stofzuigen dins woe vrij za zo beneden boven zat dweilen woe en vrij boven 1x in de maand(geen schoenen) beneden vrij alles schoonmaken boven 1x in de maand. dekbedden 1x in de 14 dagen douce 1x in de 14 dagen wc woe vrij zat rest hygiene doekje elke dag spinnen webben weghalen 1x in de maand zo hou ik het netjes en af en toe eens iets groots poetsen bijv keuken koelkast etc