hallo, dat de lente begint vind ik over het algemeen erg leuk maar de jeukende ogen en lopende neus mogen van mij nu weg blijven. normaal ga ik hier medicatie voor halen omdat ik het vrij erg heb (kan ook uitslag hiervan krijgen ). dit wil ik nu liever niet. heeft iemand tips om dit minder erg te maken zodat ik toch van het eventuele mooie weer kan genieten Wie heeft er tips of ervaring met hooikoorts tijdens de zwangerschap? x
Ik heb gewoon medicatie gekregen van m'n huisarts Liever dat dan constant niezen, jeukende ogen en het benauwd hebben! Tsja..andere tips? Binnen blijven of iig zonnebril op en zakdoekjes mee En waterproof mascara!
Heb er ook medicatie voor gekregen. Werkt niet super goed maar het scheelt wel. En inderdaad wat Wolkje87 zegt: zonnebril op, zakdoekjes, waterproof mascara en niet in de ogen wrijven.
tja zal niets anders opzitten dan. doe het echt liever niet als het niet echt nodig is neem ik nog geen paracetamol. zal eens naar bij oma,s middeltjes zoeken. pillen kan ik altijd nog halen. trouwens ik weet dat honing voor kleine baby niet goed is maar mag dat dan wel in zwangerschap?
Ik heb het aan mn vk gevraagd of ik mediatie mocht en die heeft het overlegd met mijn gyn en het was geen probleem. Ik ga het ook gewoon gebruiken want zo hondsberoerd voelen lijkt mij juist heel slecht voor mn kindje en als de artsen zeggen dat het niet schadelijk is...
Ik heb er ook last van.. ik ga denk ik straks denk ik even bellen voor andere medicatie. Medicatie wat ik nu heb word niet aangeraden bij zwangerschap staat er in de bijsluiter.
Loratadine mag wel. En nog eentje, maar daarvan weet ik de naam zo niet. Ik gebruikte zelf Desloratadine, en die mag ik dus niet meer. Momenteel red ik me nog wel zonder, en af en toe gebruik ik homeopathische neusspray, Pollinosan, dat werkt bij mij ook prima.
Ik heb ook flink hooikoorts, had ook tabletten maar wil dat liever niet gebruiken. Heb nu zo'n ding voor in m'n neus gekocht (met lampjes) medisana anti allergie apparaat en het werk bij mij echt super! (Ondanks dat ik er geen vertrouwen in had) het zijn geen pillen en totaal veilig om te gebruiken tijdens een zwangerschap!
Hehehe, de Medinose? Wit stekkertje met rooie lampjes waardoor je lijkt op Rudolph the rednose reindeer? Hebben wij hier ook.
Er is me eerst aangeraden om alleen druppels en spray te gebruiken, maar dat was onvoldoende. Nu ben ik weer gewoon aan de cetirizine. Is net zo ongevaarlijk als loratadine (@ kleinepien, dat was die andere). Ik functioneer echt niet meer zonder medicatie, ik zou wel willen en sla wel eens een dagje over, maar helemaal zonder gaat niet
ik heb een ontstekingsremmende neusspray gehad.. 2x per dag sprayen.. en ik moet zeggen.. duurt een paar dagen voor je wat merkt.. maar t werkt volgens mij wel!!(ga niet stoppen om het uit te proberen..haha) Beclometazol geloof ik dat het heet..
Volgens mijn vk mogen antihistaminen niet, maar claritine kan zonder problemen gebruikt worden. Zou even huisarts vragen
In overleg met mijn huisarts ben ik ook van desloratadine overgegaan naar loratadine. Een allerfre ed. zou ook mogen volgens hem. Ik zou anders eens bij de homeopatische middeltjes kijken als ik jou was?