Ik werk 28 uur, maar heb nog wel extra reistijd van een uur per dag. Mijn vriend werkt 40 uur. Wij verdelen alle taken samen. Hij brengt en haalt dochter bijna altijd van kdv. Diegene die als eerste thuis is begint met koken. Afwassen doe ik meestal, en verzorging dochter doen we gezamenlijk elke avond. Stofzuigen/dweilen doe ik meestal doordeweeks. Wc ook. En in het weekend ben ik wasvrouw badkamer doe ik gemiddeld om de week en dan op momenten dat het mij uitkomt, bijv als dochter slaapt of als vriend thuis is. Boodschappen doe ik sowieso altijd en dan 1x per week. Alle andere dingen doen we vaak samen. We hebben best goed teamwerk vind ik zelf.
Ik werk ongeveer 30-35 uur per week aan mijn voltijd studie. Daarna haal ik ons kind van de kinderopvang op. Mijn partner werkt 40 uur per week. We hebben daarom een schoonmaakster thuis. Daarnaast doe ik vaak de was/afwas/eten koken/speelgoed opbergen en grotere opruimklussen omdat ik vaak flexibeler ben en tijd over hou. Oh en 1x per week stofzuigen. Mijn partner kookt 1 dag in de week (in het weekend) en stofzuigt dan. Boodschappen doen we met zijn drieën in het weekend. Als er doordeweeks nog een boodschap moet worden gedaan, doe ik dat. Administratie en afspraken en dergelijke ga ik ook achteraan. Ik ga er 's nachts bijna elke nacht uit voor ons kind (en daar ben ik niet blij mee, die discussie loopt nog steeds) behalve vrijdagnacht. Dan doet hij het. Mijn partner slaapt zaterdag uit, ik zondag (en dan maakt hij me regelmatig voortijdig wakker die discussie loopt ook nog steeds). Verder doet mijn partner hem de dingen die ik hem vraag, zoals bijvoorbeeld een wasje in de droger doen of de containers buiten zetten, vuilnisbak legen, de kattenbak verschonen of gewoon heel basaal de verzorging van ons kind. Het avondritueel/slaapritueel van ons kind doen we altijd samen.
ik werk 20-25 uur, man 40 uur pw. Het merendeel van mijn uren werk is 's avonds, dus overdag ben ik thuis en man dus op zijn werk. Wij doen beiden gewoon wanneer iets nodig is. Wel komt het meeste op mij terecht, maar man draait ook zijn hand niet om om een was te draaien, en de keuken op te ruimen. Ook legt hij van maandag t.m vrijdag de kinderen gewassen en gepoetst in bed.
Mijn man werkt 40-50 uur per week en ik, met mijn vrijwilligersbaantjes erbij 24 uur. Ik kan er kort over zijn: ik doe alles. Alleen als ik s avonds werk doet hij het bad en bedritueel met de kinderen en ruimt soms het aanrecht op. Niet zoals ik het graag en eerlijk verdeeld zie, maar hier zijn al zoveel discussies over gevoerd, dat ik het heb opgegeven. Ik schik me in mijn lot
Ik werk 22 uur en man 40 uur maar heeft zeker 3 of 4 keer per week of een dag in het weekend extra werk. Ik doe door de weeks eigenlijk alles maar als hij bijvoorbeeld een dag gewoon om 17 uur thuis is helpt die met alles (vaak heb ik dan alles al gedaan want ik werk ochtenden). In het weekend helpt die altijd stofzuigt en dweilt bijvoorbeeld en dan neem ik alles af of doe de badkamer. Geen vaste verdeling in iedergeval maar mijn man kan niet een hele dag niks doen dus als ik bezig ben helpt die in het weekend altijd. Het enige wat hij "moet" doen is de ramen lappen ik heb daar z'n hekel aan haha en ik heb ook altijd strepen.
Mijn man werkt 40 uur per week, ik gemiddeld 15. Ik doe bijna alles. Vaatwasser uitruimen en de strijk doet hij, de rest doe ik. Verdeel het over de dagen, aangezien dat mij beter uitkomt. Soms ben ik 's avonds nog aan de gang met het huishouden, maar dat houdt dan wel in dat ik de volgende dag niks doe/wat leuks ga doen met de kinderen. Ik heb geen vast schema ofzo, maar wel een leidraad wanneer ik wat ga doen. Soort planning voor de week zeg maar. Werkt voor mij perfect.
Wij werken evenveel. Ik doe helaas iets meer dan hij maar mag nog niet klagen. Ik heb nu vakantie 6 weken lang hij niet dus ik doe nu vrijwel alles.
Ik 22 uur per week, man 40-50 uur. Man doet bed en badritueel met de kids, de was, vuilnisbak buiten zetten. Vaatwasser doen we beide. De rest doe ik, ook de boodschappen en de strijk.
Wij werken beiden rond de 32 uur. Huishoudster doet het huishouden haha. Man doet de mannentaken a la vuilnis buiten zetten en gras maaien maar is niet te beroerd om de was te vouwen of te stofzuigen. Ik doe de was an sich en ruim hier en daar wat op en kook. Rest doen we gewoon hoe het uitkomt.
Wij werken allebei 40 uur. het huishouden doen we voornamelijk in het weekend, af en toe even iets savonds na het werk. Man doet de kattenbakken en stofzuigt meestal. De rest doe ik. Bed opmaken doen we samen. Koken, het aanrecht en de vaatwasser (dingetjes die elke dag gebeuren) net wie er aan toe komt. Vandaag een vrije dag omdat ik zaterdag moet werken, dus nu ga ik vandaag lekker het hele huis door. Wish me luck
Man werkt 40+ uren Ik werk 32 uur en ik studeer zo'n 20 uur per week. Ik doe al het huishouden en kook. Man doet wel eens de was en/of de strijk We hebben wel ook 1x in de week een hulp voor 3 uur.
Mijn man werkt 31 uur, ik 29. Ik ben van de was, stiffen en bedden verschonen, hij van het stofzuigen, klussen en de tuin. De rest doen we samen. Oh ja hij zet altijd de container buiten omdat hij dan toch moet werken. Hij ligt nu al bijna 6 weken in het ziekenhuis dus ik doe alles nu zelf . Al een paar weken voordat hij in het ziekenuis lag deed ik ook al alles. Maar maandag mag hij waarschijnlijk naar huis! Mag dan nog heel weinig, maar het scheelt me heel veel ziekenhuisritjes en dus tijd (zo'n 2 uur per dag... kijk er al naar uit!)
Mijn werkt 40 uur en ik niets. (ik ben gastouder maar ben wel gewoon thuis) Ik doe bijna het hele huishouden. Mijn man doet 1 keer in de week de badkamer en de wc's schoonmaak en elke avond vult hij de vaatwasser. De rest doe ik. Hij is niet te beroerd om mee te helpen mocht het zo zijn. Maar dat wil ik zelf niet omdat hij al genoeg werkt. toen ik ook nog werkte hadden we het meer verdeeld.
Mijn man werkt 40 uur en ik voorlopig 30 uur per week. Vrijdags heb ik mijn vrije dag. Maar dan is mijn jongste thuis. Wij hebben om de 2 weken een poetshulp, die het hele huis doet. Op mijn vrije dag, doe ik dan dingen zoals een keer ramen zemen, maar meestal doe ik enkel leuke dingen met de kinderen. Door de week doe ik de was en maandagavond als de kinderen op bed liggen, doe ik de strijk. Als ik strijk, doet mijn man de boekhouding. Een keer in een avond per week doe ik nog eens de badkamer en toiletten. Het scheelt dat ik niet hoef te koken ´s avonds. De tuin doen we samen in het weekend, samen met onze oudste. Inkopen doe ik tijdens mijn middagpauze als ik werk. Stofzuigen doet mijn man even tussendoor, net zoals de vuilbakken buitenzetten. Weekend is echt familietijd bij ons!
ik werk 24 u per week, man 40... soms meer. Ik doe het meest in het huishouden. Heb geen vast schema. Man doet: vuilnis, vaatwasser en 's avonds de hond uitlaten. de rest doe ik. Boosdschappen doen we samen in het weekend.
ik werk 24 u en me man 40. voornamelijk doe ik het huishouden, me man doe meestal wat als ik zaterdags moet werken. we hebben geen schema , gewoon lekker spontaan ik doe dat nou, jij doe dit..
Man werkt, ik niet dus ik doe alle huishouden, zorg ook voor alle afspraken en betalingen etc. Hier werkt man ook veel als niet meer dan 70 uur per week is.
Ik werk 28uur (nu heb ik dan verlof, maar anders 28), maar werk geregeld meer uur per week en soms juist een week minder uren (werk in de zorg) en manlief 40uur. Hij werkt in de horeca en is daardoor laat thuis en werkt eigenlijk altijd wel 50uur ofzo, maar wel gewoon in 5 dagen tijd en heeft zo nu en dan een dagje extra vrij (krijgt dan tijd voor tijd vrij). In de dagen dat hij werkt doet hij vrijwel niks in het huishouden, behalve de hond uitlaten en zo nu en dan een grotere/andere klus die moet gebeuren zoals gras maaien of iets technisch ofzo of de kliko buiten zetten dat soort dingen. Op zijn vrije dagen stofzuigt hij misschien een keer, maar vaak niet.. Hij draait zijn handen dan weer niet om voor andere klussen dan het huishouden. Daarmee bedoel ik dan technische dingen, of auto's wassen of werkzaamheden in de tuin. Dat zijn ook beetje zijn taken. Wel heel fijn dat hij dat allemaal doet. Verder doe ik alles in huis. Ja op het moment doet hij de kattenbakken, maar die worden eigenlijk veel te weinig verschoond/leeg geschept..
Man werkt 40 uur Ik werk 0 uur (tbm) Ik kook, maak alles schoon, was alles, zorg grootste gedeelte voor de hond en zorg dat de boodschappen gedaan wordt. Mijn man doet: ramen boven buitenkant lappen, containers aan de weg zetten, alles wat er geklust moet worden in en om huis, onderhoudt van de auto. Zorg/opvoeding voor ons zoontje doen we samen Dat is het kort gezegd 😅 Omdat ik nu aan het einde loop neemt hij wel meer klusjes van me over zoals bedden verschonen en wasgoed/stofzuiger naar boven tillen.
Ik heb nu dan wel verlof maar toen ik nog werktte was het: Vriend - 40 + uur Ik - 38.75 uur Ik deed eigenlijk bijna alles in het huishouden op zaterdag. Mijn vriend deed dan de boodschappen en dan kon ik even dweilen etc. Verder kookt mijn vriend maar dat is het enige. Nu ik thuis ben doe ik doordeweeks alles en zaterdags doen we samen boodschappen.