Pff, dat van het huishouden is zo herkenbaar, de algemene ruimtes kan ik nog het beste bijhouden (toilet beneden, keuken, woonkamer) omdat je dat ook als eerste ziet als je binnenkomt (en dan bedoel ik vooral visite enzo ik heb er zelf minder last van). Aan de berg was komt nooit een eind, laat staan het strijkgoed (strijk ook alleen nog Lana's kleetjes en hydrofiele luiers enzo, vriendlief draagt gelukkig geen blouses en zn shirts hang ik zo strak mogelijk op) Gelukkig komt mn moeder deze week 2x op Lana passen, en die zal dan het huis een beetje doen (ik ga haar ook specifiek vragen om de dingen te doen die al niet vaak hoeven, maar ondertussen wel nodig zijn, zodat ik er een tijd niet aan hoef te denken)
Hééél herkenbaar! (en dat is nou ook precies de reden dat ik echt nog niet aan een 2e moet denken ik vind dat eerste half jaar zoooooo zwaar ) Maar, ik sluit me aan bij wat de andere dames zeggen; het komt goed! Het is vooral ook wennen aan de nieuwe situatie en aan elkaar. Na verloop van tijd zul je daar makkelijker je weg in vinden. Ik merkte dat ik alles ging doen tijdens zijn slaapjes en daardoor had ik echt nooit tijd voor mezelf. Ik kan nu bijvoorbeeld gewoon strijken terwijl de kleine gezellig naast mij zit te spelen. Dat zou jij ook al kunnen doen door hem in een wipstoeltje steeds mee te nemen... Hou vol! Groetjes Six
Reuzebedankt voor de tip! Ik dacht dat dat heel duur zou zijn, maar dat valt best mee! WE zijn nu serieus op zoek naar iemand.
Ik zou als ik jou was de hydrofiele luiers niet strijken hoor! Dat scheelt tijd en ze drogen ook beter af als je ze niet strijkt, ik was ze en sla ze na het wassen goed uit, dan zijn de ergste kreukels er wel uit, en dan strak ophangen en als ze droog zijn gewoon opvouwen, met de hydrofielluiers ben ik altijd zo klaar (gelukkig)...
Ik doe ze altijd in de droger en dan komen ze er niet strak, maar wel lekker zacht uit. Ik weet dat het idd niet nodig is, maar als ik ze heb gestreken, vind ik ze mooier in de commode liggen En wat betreft de werkster, heb ik nog een tip (of het kan is een 2e): Laat de werkster 1x in de 2 weken komen, dan doet ze alle dingen, incl de grote vervelende, de week erop hoef je zelf net iets minder doen.
Pffff ik zou van één kant ook wel een werkster willen en heb er zelfs het geld wel voor over, maar kan me er niet toe zetten om een vreemde zo mijn leven in te laten komen. Is toch best 'intiem' iemand die je badkamer, WC, keuken etc. schoonmaakt... En dan moet je eerst nog een geschikt persoon vinden... Kan me er nog niet toe zetten. Dan maar een "vies" huis de komende jaren... Goed voor de weerstand van die kleintjes, haha
@minipi: Tsja, dat is even een drempel ja. Aan de andere kant, jammer dan hoor! Die schoonmaakster zal wel meer ranzigheid zien denk ik dan. Je moet er dan ook wel eentje vinden waar je je 'prettig bij voelt' Ik heb zelf sinds kort ook een hulp, je merkt wel meteen verschil. Mijn week was echt veel relaxter ineens. Verder is het ook echt een kwestie van "loslaten", je kunt niet alles meer zo pico bello in orde hebben met zo'n kleine smurf. (Ben je net klaar met dweilen gaat er weer een beker limo over de vloer... zucht...) Dat vond ik zelf heel moeilijk maar ik moet zeggen, het gaat steeds beter! Groetjes Six
huishouden (wat is dat) ook ik vind het erg moeilijk om alles te combineren, ik probeer het wel een beetje bij te houden. het enige geluk wat ik heb is dat mijn oma 1x in de week komt strijken voor ons .
Wij wonen "gelukkig" in een klein flatje maar ik moet nu alles echt spik en span houden. Valt niet mee met twee volwassenen, een baby en twee katten... We zijn aan het kijken of we flats kunnen ruilen (ja dat kan legaal in Zweden, gaat vlugger dan in de eeuwige rij staan bij de woningstichting) dus nu rennen we een zooi grotere flats af om te kijken of er iets bijzit. Maar die mensen komen dus ook hier kijken om te zien of ze hier willen wonen. En dan moet het echt aan de kant zijn zodat het zo representabel mogelijk is...*zucht* Bah.. huishouden sucks.. Maar goed dat ik iig zo lang ouderschapsverlof heb, anders zou ik het niet trekken naast een volledige werkweek.
ik vind het ook erg zwaar, maar ik maak het mezelf ook veel te zwaar. Ik ben erg perfectionistisch en wil alles onder controle houden. Ik wil het graag spik en span hebben in het huishouden en dat mijn man en zoontje het aan niets ontbreekt. Nou dat is zwaar vermoeiend! Als Mitchell slaapt overdag (3 x) ga ik 2 x ook gaan slapen omdat ik op ben..Mijn man werkt 36 uur en ik 29 uur. Ik weet dus wel dat het aan mezelf ligt en wil het ook loslaten en volop genieten, maar ik kan het gewoon niet! Misschien ook mensen met tips voor mij?
Ik werk minimaal 4 dagen in de week mijn man minimaal 5. Daar komen nog wel eens dagen bij... Tijd voor huishouden is er eigenlijk niet. Heb een hulp in de huishouding, wassen doe ik tussendoor, strijken doet zij. En als er iets is wat nog niet gestreken is maar ik wel aan wil, doe ik dat meteen na het douchen. Als ik kook ruim ik de vaatwasser uit en weer in. En als Nova op bed ligt rond een uur of 7 half 8 meestal nog even een klein uurtje besteden aan o.a. was vouwen, opruimen, papfles voor de ochtend maken, wasje aanzetten, droger aanzetten etc. Zo rond 8 uur half negen ben ik er klaar mee, en doe ik ook echt helemaal niets meer! Morgen is er weer een dag denk ik dan! Loslaten en een hulp is mijn advies!
*kijkt eens rond in haar huis* *doet net alsof ze het stof niet ziet* Huishouden? Wat is dat? Daar heb je toch kaboutertjes voor? Mijn man denkt dat soms wel, in elk geval,... Ik heb over het algemeen wel tijd om wat te doen, maar de afgelopen week heb ik echt zoveel moeten werken... Pfft... 7 van de 9 dagen en veelal late diensten... Jelle is er helemaal van het padje van... Ik werk eigenlijk maar 16 uur, maar de afgelopen week ben ik alleen woensdag en gisteren vrij geweest... Vakantietijd hè? In de zorg ben je dan altijd het haasje als je laat vakantie hebt... Gelukkig heb ik over 2 weken ook vakantie... Voor nu probeer ik het een beetje bij te houde, wc en stofzuigen verder kom ik meestal niet... De badkamer ziet er niet uit, maar daar komt verder toch niemand behalve wij, en zo ook boven... Ik vind mijn huishouden nu toch echt even minder belangrijk dan Jelle... Die weet van gekkigheid niet hoe hij mijn aandacht moet trekken als ik thuis ben... En dat vreet tijd... En dat vind ik helemaal niet erg, als ik vakantie heb ga ik wel poetsen, en dan is mijn huis weer helemaal schoon als we wegggaan... (maar zo'n week als afgelopen week sterkt mij weer in de overtuiging dat ik er goed aan doe om maar 16 uur te werken)