Goedemorgen, Ik wil voor onze dochter graag een spaarrekening openen. Nu heeft de consumentenbond een onderzoek gedaan en gekeken wie de beste spaarrekening aanbiedt voor kinderen. Probleem is ik ben niet lid Weet iemand wat de uitkomsten van dit onderzoek zijn? Alvast bedankt. groetjes Anna
Wij hebben voor onze zoon een rekening geopend bij onze eigen bank, dat is de Rabobank. Dat is een speciale rekening voor kindertjes. Geeft niet zo heel erg veel rente, maar ach, dat is de eerste jaren toch niet zo belangrijk, dat scheelt op een jaar misschien hooguit een paar euro. Later kun je een andere rekening nemen waar meer rente op zit, en nog later een rekening waar ze zelf mee kunnen pinnen. Bij deze rekening krijg je nog wat leuke dingetjes: een tas van ikke, een boek van ikke en een grote knuffel en een leuke spaarpot. Niet dat we het daarom gedaan hebben hoor, we hadden sowieso zo'n rekening voor hem geopend. Het lijkt me het meest voor de handliggend dat je bij je eigen bank informeert of je voor je kind een rekening kunt openen.
Wij hebben voor onze kleine een groeirekening geopend bij de Postbank. Dan wordt er een bonus gegeven als ze 5, 12 en 18 jaar is. Dit is steeds 20% over de opgebouwde rente van de afgelopen jaren. Het is niet heel erg veel, maar wel een fijne bijkomstigheid. En je zit niet aan hele moeilijke voorwaarden, enkel dat de bonus niet wordt uitgekeerd over bedragen van meer dan 1.000.000 euro geloof ik haha...nou ja, zo rijk zijn wij niet dus dat was geen probleem Maar ik weet niet wat er uit de test van de ConsumentenBond is gekomen...ben ook wel benieuwd...
Ik ben net lid geworden van de consumentenbond en ik wil je best helpen maar ik weet niet precies wat je wil weten. Wie de meeste rente heeft? Groetjes Inge
Nou zit je (denk ik) wel met het volgende probleem. Ik zit zelf bij de ABN en wou een extra rekening openen bij de Rabo (ik had niet verteld of het voor mij of voor Lana was, dus dat wisten ze niet). Toen werd mij gevraagd of ik al een rekening bij hen had en ik gaf dus aan van niet. Blijkt dat ik alleen een extra rekening bij de ABN kan openen, dat je niet meer bij verschillende banken rekeningen kunt openen. Wellicht had het wel gekund als ik duidelijk had aangegeven dat het voor Lana was. Uiteindelijk het ik gewoon de pardoes rekening bij de ABN voor haar geopend, geen idee hoe het zit met de rente, maar vond het wel handig zo (kon ik namelijk allemaal telefonisch regelen, hoefde er voor niet helemaal naar het centrum waar het kantoor van de bank zit)
Daantje84, da's onzin hoor, dat je niet bij meerdere banken een rekening mag. Ze willen het vaak niet, maar weigeren mogen ze niet hoor (behalve met een fraudeverleden e.d.). Ik werk zelf bij een bank en hoor vaker dat mensen bij anderen wegestuurd worden. Kan me daar zo kwaad om maken. Niemand verbied het je naar meerdere banken te gaan. Ik ben me ook aan het orienteren op verschillende rekeningen. (Onafhankelijk en niet beinvloed door mijn werk, want prive wil ik gewoon de hoogste opbrengst ). Ik vond de dsb wel een goed voorstel hebben, alleen kan je daar niet boetevrij opnemen. Ik hou dit topic in de gaten.
Wat ze misschien bedoelden, was dat je dan eerst een betaalrekening bij de Rabo moet openen, omdat hun spaarrekeningen gekoppeld zijn aan hun betaalrekeningen. Je kunt bij alle banken betaalrekeningen openen hoor, maakt niet uit hoeveel je er al had. Ze zien je geld allemaal graag komen
Beste Inge 8, het gaat om dit onderzoek http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... _kinderen/ Het zou erg fijn zijn waneer je zou willen kijken. Tot nu toe lijkt de zilvervlootrekening van DSB het beste deze geeft 4% en een bonus van 10% over het gehele bedrag gr Anna
wij hebben een asn rekening met 4,5% rente. is een milieu vriendelijke bank die zich tevens inzet voor de mensheid. een gewone rekening is niet nodig. grote vooreel aan deze rekening is dat hij op onze naam blijft staan. ik vind het niet altijd ideaal dat een kind 20.000 euro of meer in z'n handen krijgt als hij of zij 18 is. ik heb bij ex gezien hoe er in een half jaar tijd 10.000 gulden weg was. het is heus voor hem, maar we houden graag een béétje controle.
Wij hebben voor ons meisje gewoon een spaarrekening bij de Rabobank gedaan. Hebben hier wel iemand gehad van RVS maar bij de rabo had je aan het eind van de rit gewoon meer geld door de rente etc. wij hebben alle rekeningen bij de rabo lopen, dus wel net zo makkelijk. kan het zo met telebankieren steeds in de gaten houden!
Wij hebben een rekening bij de abn-amro --> de pardoesrekening. 2,5 % rente. Als het kind 5, 10 en 15 jaar oud is 5% bonusrente. Alle geld dat gestort is staat vast tot het 18de levensjaar. Tot die tijd ben ik de enigste die ervanaf mag halen, maar als er iets van de rekening af gehaald word krijg je de rente niet. Ik weet niet of dit de beste rekening is, maar wij hebben verder alles bij de abn geregeld. Vandaar onze keuze.
wij hebben alles bij de rabo dus ook de regenboogrekening, die kan je ook gewoon openen als je geen klant bent, want hij staat op naam van je kindje, en die is dus gewoon een nieuwe klant, en volgens mij is iedere bank daar blij mee.
Volgens mij hebben wij dezelfde; Ideaalsparen van ASN Bank. Inderdaad, lekker hoge rente. Tot max. 500 per maand inleggen dmv automatische incasso van max. 1 tegenrekening dat vind ik wel een nadeel maar ja voor die rente... och.
mevrouw bij de rabobank heir merkte op dat ze een speciale kinderrekening hebben (regenboogsparen) en dat je ook internetbonussparen kon kiezen waar je ipv 2,1 (regenboogsparen) dus 3,4 kreeg nahja.. dat vonden wij wel genoeg om dan maar niet te regenboogsparen en een simpele gewone spaarrekening te nemen. en de mevrouw gaf ons toen toch nog maar het pakket mee dat je normaal alleen krijgt bij het regenboogsparen. fotoalbum, pluche rups en een tas geloof ik.
Hehe, de Rabobank stuurde ons een folder over de Regenboog rente, en daar stond in dat het een zeer aantrekkelijke rente had. Dus mijn man bellen, bleek het maar 2,6% te zijn. Vroeg mn man: Ehh, dacht dat het een aantrekkelijke rente was? Die vrouw nerveus lachen.. ehm, tja.. toen was het stil. We hebben toen een rekening geopend bij Ohra, en daar krijg je de eerste 6 maanden 6,25% (max 250,- per maand storten) en daarna 4,25%.
wij hebben ook een rekening geopend bij Ohra, alleen dan de jeugd-rekening. 4,6% rente zolang het saldo onder de 1000,- is en als het daarboven komt 5,00%. Opa's en oma's kunnen ook storten en zelf kun je kiezen of je incidenteel of periodiek stort! Dit werd ons stiekem aangeraden door een medewerkster bij de ABN-AMRO.... , want we wilden eerst een pardoes-rekening openen!
Wij hebben gewoon de regenboogrekening van de Rabobank genomen, wilden het lekker makkelijk allemaal bij 1 bank houden.