wij hebben 88 euro p/w (budgetbeheer) daar moeten we alles van doen, 2 volwassenen 2 kleine kids waarvan 1 nog in de luiers.
Alvast bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ga de tips maar eens op een rijtje zetten en kijken hoe we kunnen besparen
Vind het knap met zo weinig. Wij hebben niet echt een budget. Probeer nu sinds 1 maand om 190 per week voor alles. Niet omdat het moet maar om bewuster met geld om te gaan. Spaar 750 per maand.
Hier proberen we 80 euro per week voor huishoud, 2 volwassen en 1 kind. Lukt niet altijd, maar vaak wel.
Hier andersom: salaris komt binnen op gezamenlijke rekening en daar gaat dan 'zakgeld' vanaf voor beide op onze privérekeningen (voor eigen kleding, eigen uitjes, cadeautjes voor eigen vrienden, etc). De rest op een grote hoop en daarmee is het beetje schipperen. Soms houden we veel over, dat spaar ik dan voor ons. Soms komen we te kort door veel klusdingen gekocht of paar keer uit eten. Dus echt 'huishoudgeld' in de zin van 'alleen voor eten' hebben we niet. Is toch niet bepaald het duurste van alles.
Hier hebben we eigenlijk geen huishoudgeld, maar ik geef echt teveel uit aan boodschappen. Nu hoeven we inmiddels ook niet meer echt op te letten, dat scheelt heel erg. Wel maak ik een week menu. Dan hoef ik doordeweeks meestal alleen voor brood enzo terug. En ik ga vaak op maandag ochtend. Dan is heel erg veel vlees met 35% korting. Dat gaat de vriezer in en dan hebben we voor minder geld vlees. Ik vind het namelijk nog steeds niet nodig om nog meer uit te geven dan ik doe Kleding/uitjes/cadeautjes, dat gaat gewoon van de grote hoop. En wat we overhouden aan het einde van de maand gaat naar de spaarrekening.
Wij houden 320,- per maand aan (daar nemen we ook kooppunten voor) De rest gaat van "de grote hoop" en wat over is sparen we.... Maar volgens mij is het beter om ook gelijk geld over te maken naar de spaar... Dan kun je volgens mij beter sparen...
Wij geven met z'n 2e 300 per maand uit aan boodschappen en douche dingen, shampoo, scheermesjes etc. Hebben ook nog een hond en 2 auto's maar dat rekenen we hier nog los van.
Wij hebben 70,- per week voor boodschappen, uitgezonderd wasmiddel die haal ik als ze in de aanbieding is een voorraadje meestal 4 voor 10,-. Elke maandag 3 broden voor de hele week, die neemt mijn man (bakker) mee van het werk en gaat dus vers de vriezer in, dat is in de maand ongeveer 25,-. Voor de luiers heb ik 26,- in de maand nodig zonder de billendoekjes die haal ik in de aanbieding in voorraad verpakking. Voor benzine zijn wij ongeveer 200,- in de maand kwijt. Wij werken met enveloppen heeft een maand 4 weken dan 4 enveloppen voor boodschappen, 4 voor benzine, 1 voor luiers en 1 voor brood. Nu heb ik van de week een luiervoorraad (aanbieding) aangelegd voor ong. 2 maanden. Ons huishouden bestaat uit 2 volwassenen, 2 kinderen (1 luier) en 2 poezen.
Wij zijn met 2 volwassenen 1 peuter en 1 baby. 2 honden en 2 katten waarvan er 1 met blaasgruis die moet speciaal voer hebben. Ik heb 70 euro per week aan hh geld en daar koop ik eigenlijk alles voor behalve benzine en kleding. Maar wel luiers, voeding, honden en kattenvoer en ook de weekelijkse boodschappen en 1 kratje bier in de week voor mijn vriend. Wij roken niet. Hier kunnen we goed van rondkomen en ik houd soms ook nog 5 á 10 euro in de week over.
Doen wel niet aan ik ben niet zo van het oppotten. Ik koop gewoon waar ik dan zin aan heb eigenlijk Ik denk dat wel gemiddeld 600 kwijt. Zijn aan boodschappen
Zo doe ik het ook, een lekkere voorraad aanleggen en als het einde in zicht is weer op de aanbiedingen letten.