Hoi meiden, Zijn er hier nog meer genealogie-freaks...? Ik ben al de hele week hyper. Heb de stamboom van mijn man uitgezocht (terug tot 1600). En nu willen we een reünie gaan organiseren. Dat is nogal wat werk, want er leven nog ongeveer 200 afstammelingen van de opa van mijn man. Dus we hebben onze handen eraan vol! Ik was benieuwd of er nog meer meiden waren die dit soort dingen doen en of ze nog goede tips hebben? Groetjes, Josien
Ha die Sjorsje, Nou ik ben eenvoudigweg begonnen met een rondje langs de familieleden. Zij kunnen je de meest recente info vaak al geven. Verder zijn sites als Schoolbank en Hyves ook heel handig . Als je terug wilt naar de geschiedenis, zul je wel wat namen moeten krijgen van opa's en oma's en geboortedata. Vaak kun je in gemeentearchieven of kerkarchieven veel informatie vinden. Veel Brabantse archieven staan zelfs online bij het Brabants Historisch Informatie Centrum (http://www.bhic.nl). Daar kun je je voorouders terugvinden. Ik vind het echt een leuke hobby. Als je iemand gevonden hebt, fleur je er weer helemaal van op. Althans..... ik wel. Haha . Misschien lijk ik nu helemaal zo'n grijze duffe muts. Maar ik vind het schitterend! Groetjes, Josien
Ik vind het ook leuk, ben ook ooit eens begonnen met de familie van mijn vader. Ik heb namelijk een achternaam die gelijk is als een bekende architect en was dus heel nieuwsgierig. Ik ben er wel achter gekomen dat het familie is maar meer dan dat niet. De familie bestaat uit twee kanten, de rijke met een dubbele achter naam en de arme met enkele achternaam. Nou je zal begrijpen waar ik bij hoor, hahaha. Verder kreeg ik niet veel informatie omdat het om een bekend persoon gaat. Ach ik vind het niet erg ben al super trots om familie van de bekende architect te zijn. Ik vind het echt leuk om achter het verleden van de familie aan te gaan, lekker speuren.
mijn oom heeft het ook gedaan van de kant van mijn opa. er is nu een boek van uitgekomen. ik vind het leuk om in te kijken, maar zou zelf niet het geduld ervoor hebben. ik wens je veel succes! liefs
Jaaaaaaa, ik vind het ook erg leuk! Ben al een hele tijd bezig met de stamboom van mijn vaders kant uitzoeken. Heb er ook een programmaatje voor om in te vullen op de pc. Als ik eenmaal weer begi met 'speuren' kan ik moeilijk stoppen
Ik vind het ook geweldig! Alleen ben ik er nog niet aantoe gekomen. Mijn zusje heeft mijn moeders kant al gedaan. Ik zou wel de kant van mijn man's moeder willen uitpluizen. Daar zit de oprichter van de King fabriek ook bij, en ik ben benieuwd hoe dat allemaal inelkaar steekt. Leuk idee josien, een reünie, dat lijkt mij ook wel wat.
Gelukkig... ik ben niet de enige die dat leuk vindt dus... Ik gebruik er ook een programmaatje voor. Aldfaer heet dat. Is erg makkelijk te gebruiken en je krijgt er mooie overzichten mee. Groetjes, Josien
ik zelf hoefde niet verder te zoeken hihi, die van mijn moeders kant bestond al, is dan ook erg leuk http://www.familie-onderwater.nl Dat is mijn stamboom, sta er ook tussen hihi Maria
Onze familie heeft dat ook idd... zelfs een eigen tijdschrift hebben we Als er iemand word geboren, dood gaat, trouwt, afstudeerd enz. komt er weer een vermelding in en anders gewoon weetjes en verhalen ed. Ook bijzonder dat wij in een huis wonen van de familie, mijn vader zn opa daar een broer van heeft het nog gebouwd.
Ik ben er ook mee bezig geweest, mijn moeder heeft schotse voorouders. Na een hele tijd zoeken bleek een hele verre voorouder samen gevochten te hebben met Braveheart (William Wallace) Vond ik wel heel leuk om allemaal te lezen, Volgend jaar gaan we als het goed is naar het landgoed wat bij de naam hoort.
Goh wat een leuke verhalen zeg! Zeeuwsmeisje... leuk zo'n tijdschrift. Heb ik nog nooit van gehoord, maar wel een goed idee . Zo komen de goede ideeën de wereld in! Groetjes, Josien
Mischien wel leuk, er is een site http://www.graftombe.nl en daar kun je veel familienamen op vinden, er is ook een forum bij en daar staan veel oproepen in over families ! Succes !
Hoi Josien, Wie echt een kei is in stambomen is de kerk van Jezus Christus en de Heiligen der Laatste Dagen, oftewel de mormonen. Hier kun je ver mee komen!
Familie van mijn opa heeft idd ook een stamboomonderzoek gedaan. Hier is een bok van uitgegeven. Vind het erg leuk, maar denk dat ik er het geduld niet voor heb. Liefs
Nou weet je... ik heb eigenlijk ook niet eens echt een engelengeduld. Maar als je steeds weer info vindt, dan geeft dan wel een superkick vind ik. Groetjes, Josien
hier ook iemand die bezig is (sinds kort) met genealogie. van mn vaders kant, best interesant eigenlijk
nou josien, je heb wel weer wat aangericht hoor ik ben er een jaartje geleden ook wel eens mee bezig geweest maar kwam toen niet ver omdat de familiecontacten niet zo nauw zijn dat je het een en ander na kan vragen maar door jou topic ben ik maar weer eens gaan googlen en m.n. de site van het BHIC die iemand hier opperde ben ik dus gisteren de hele dag bezig geweest en heb de stamboom van mijn moeders kant uitgezocht tot 1690 (de laatste 2 kwam ik inderdaad tegen op de site van de mormonen) nu weet ik van de kant van mijn moeder meer als van mijn vader,en die familietak was ook meer honkvast als die van vaders kant (ze komen ook uit brabant dus had ik alle info bij BHIC. vaders kant waren meer zwervers en dus door heel nederland verspreid word dus een hele klus om dat ook in kaart te krijgen maar dan heb ik wat te doen als ik straks een paar weken in gips moet (jaja, heb m'n nieuwe hobby gevonden ) zie mijn topic over "6 weken niks doen" ga nu zo meteen eens ff kijken naar dat programmaatje van jou, aldfear, heb nu alles slordig op papier neergepent. dus................ ik heb er weer helemaal zin in, je heb gelijk, als je eenmaal tot zover wat gevonden heb werkt het verslavend. 1 minpuntje........ het huishouden schoot er gisteren behoorlijk bij in en ik vrees dat het vandaag niet anders gaat
Whahahaha... Ja, dat voorbeeld van BHIC gaf ik ook en heeft mij ook superver gebracht. Ik herken je verhaal helemaal... je krijgt er echt zo'n kick van dat de rest er inderdaad bij in schiet. Aldfaer is inderdaad een mooi programma... je kan er zelfs fotootjes van iedereen inladen. Ik heb wel een beweging in de familie teweeg gebracht, want nu ik ook naar nog levende neven en nichten aan het speuren ben, merk je dat de familie zelf ook in beweging komt. In mijn geval zijn ze super enthousiast! Groetjes, Josien