Ik heb geen planning maar iedere dag voordat ik ga slapen loop ik even een rondje in de woonkamer dat scheelt een hoop. Verder kun je, als stok achter de deur, visite uitnodigen. Dat motiveert ook enorm!
Hier ook zoiets Paar keer geprobeerd met een planning te werken maar dat lukt gewoon niet omdat de basis niet inorde is om uberhaupt aan die planning toe te komen. We hebben savonds gewoon geen puf om op te ruimen en dan schuift alles door naar het weekend. Maar in het weekend hebben we eindelijk 2 daagjes vrij en dan hebben we geen zin om op te ruimen. Schiet lekker op zo Nu beetje bij beetje alles aan het aanpakken en dan proberen bij te houden. Probleem is alleen dat dat bijhouden vaak niet lukt. Dan komt er visite en is de woning spik en span (nouja zo goed als) maar 1 week later is daar niets meer van terug te zien.
Hier ook geen planning, ben helemaal gelukkig met de vochtige wegwerpschoonmaakdoekjes daar loop ik dagelijks mee het huis rond voor de standaard dingen of als ik ergens wat tegen kom..
Mijn oudste zit op school en de jongte vermaakt zich wel met zijn speelgoed of de tv als ik aan het schoonmaken ben. Ik ben meestal binnen 2 uurtjes klaar
wow ik ben echt een slons wc en badkamer 1 keer per week grondig en nog een keer doekjes over de wc en wastafel Zuigen om de dag, d Dweilen in keer in de week, 1 x per 6 weken de koelkast en keukenkastjes Opruimen natuurlijk wel bijna elke dag Al zou ik alles elke dag wel willen doen, kan dat niet met mijn krakkemikkige lijf.
Wat een strakke planningen allemaal. Hoop dat het mij straks ook nog lukt, nu nog geen kinderen, eerste is op komst. Maandag tot vrijdag werk ik van 08.30 tot 17.00 uur. Werk op vijf minuten afstand, dus zodra mijn man de deur uit gaat rond kwart voor acht, ga ik aan de gang. Meestal probeer ik de was op te hangen of af te halen. En tegen het weekend aan de woonkamer te stoffen. Boven alvast stofzuigen en de trap meenemen, zodat ik de andere ochtend alleen nog maar beneden hoef te doen (of als het er door de weeks niet van komt op zaterdagochtend). Dan hoef ik op zaterdag vaak alleen nog even te strijken en wat kleine dingetjes te doen. Wc schoonmaken probeer ik ook door de weeks te doen. Donderdagavond is eigenlijk onze vaste boodschappenavond. Ik hoop dit ritme straks ook een beetje vast te houden als onze eerste geboren is. Kunnen we van met z'n drietjes een beetje genieten van het weekend. En ik houd van een opgeruimd huis en mijn man ook redelijk, al is hij iets meer van de gezellige rotzooi dan ik
Ik heb ook een planning. En als wij op een dag alle taken van de planning hebben gedaan, kleuren we een bolletje. Vijftig bolletjes = uit eten. Heel kinderachig misschien om met zo'n beloningssysteem te werken. Maar anders blijft er altijd zo veel liggen! Een aantal dagelijkse dingen gebeurt vanzelf wel na het eten (meestal wordt de vaatwasser tijdens het koken uitgeruimd en dan tijdens het afruimen na het eten weer gevuld. We doen dan ook altijd gelijk het aanrecht, poetsen alle tafels en met het vaatdoekje van de dag ervoor maak ik de wc schoon. En ik hen ook wel vanzelf de routine om elk weekend de bedden te verschonen.) Maar verder blijft er steeds een hoop liggen omdat ik gewoon niet meer weet waar ik moet beginnen. Of omdat de bank gewoon aantrekkelijker is. En nu met dit schema werkt het gewoon wel redelijk. Ik hen nu ook eerder de neiging om vooruit te werken als ik weet dat ik het de dag erna te druk ga hebben. Want dan kan ik toch nog het bolletje van die dag kleuren.
maandag: stoffen en opruimen van keuken en woonkamer en natuurlijk ons bed opmaken enzovoort dinsdag: doe ik de wc en onze inloop hal:] woensdag :doe ik me was donderdag: het hele ritueel weer opnieuw:] en vrijdag heb ik dan een relax middagje:] ivm met school ben ik smiddags pas thuis
De was doe ik om de dag/2 dagen/als de wasmand vol is. Op maandag doe ik alles afnemen en dweilen en wat er verder nog ligt, mijn man stofzuigt dan en ruimt op. Dan zijn we allebei ongeveer 1,5 uur bezig. Doordeweeks doen we altijd opruimen, doekje over de tafels en aanrecht. En de was opvouwen/opruimen. Het is hier niet superschoon, maar wel schoon genoeg . We werken allebei 4 dagen en ik vind het wel lekker om rond 9 uur nog even op de bank te kunnen zitten. Wil binnenkort weer gaan sporten, dan moet het huishouden maar even wachten
Ik heb onregelmatig dienst, een echte planning heb ik niet. Vind ik erg lastig. Na m'n werk ben ik moe en op mijn vrije dagen wil ik ook wel eens genieten.
Mijn planning is als volgt: Boodschappen wanneer ik iets nodig heb na m'n werk en iedere zaterdag de weekboodschappen. Vaatwasser in en uitruimen iedere dag. Woonkamer opruimen wanneer ik het nodig acht Op woensdag draait mijn man meestal een was en die vouwen we s avonds samen op. Stofzuigen doet hij dan ook vaak. Op vrijdag ben ik vrij en doe ik de rest zo veel mogelijk: badkamer, wc's, 2 wassen draaien, keuken afnemen, stoffen woonkamer en slaapkamer, stofzuigen als ml dat nog niet gedaan had, eens per 2 weken bedden verschonen. Was opruimen en strijken doe ik op zondag Heel af en toe doe ik was aan de zolder, maar dat is eigenlijk de taak van ml, die zit daar het meest. En eens per 2 maanden dweil ik beneden, 2 keer per jaar dweil ik boven (wij hebben boven geen schoenen aan, beneden ook bijna nooit trouwens). Verder doe ik op zaterdag of zondag meestal 1 ding extra (kast uitruimen, deuren schoonmaken, keukenkastjes, oven en koelkast reinigen, dat soort dingen) En eens per 2 maanden doen we samen op zaterdag of zondag de ramen. Moet er wel bijzeggen dat we allebei 4 dagen werken, nog geen kinderen en geen huisdieren hebben. Dus echt vies wordt ons huis niet
2 votijdswerkende personen hier... En het huishouden start bij ons pas als onze dochter op bed ligt, behalve op maandag. De maandag bij thuiskomst doe ik het stof af overal en manlief stofzuigt. De dinsdag wordt de vloer overal nat gepoetst door manlief, terwijl ik de badkamer en de toiletten uitwas. Woensdag en donderdag zijn mijn strijkavonden. Die avonden doet mijn man onze administratie en/of de keukenkasten. Vrijdag zaterdag en zondag gebeurt er niks! Tenzij eens een dagje om de zoveel tijd dat de ramen gelapt worden en zwaardere werken in de tuin.
Op donderdag komt de hulp 3 uurtjes. Die doet de grote dingen. Keuken, badkamer, dweilen, stoffen etc. Als ik niet aan het werk ben dan maak ik een emmertje sop en daar ga ik dan ong. 30 min mee door het huis. Alles was vies is of een doekje nodig heeft neem ik mee. Het toilet doe ik elke dag, maar wel met glorix wegwerp en een scheur chloor. De hulp doet de grote beurt. De was probeer ik elke dag bij te houden al moet ik zeggen dat dat soms in de soep loopt (we hebben mega veel was). Elke dag stofzuig ik beneden. Elke 2/3 dagen boven. Opruimen doe ik direct en aan het einde van de dag nog een keer (als man dochter naar bed brengt). Bed verschoon ik meestal op zondag, vlak voordat we naar bed gaan. De dagen dat ik werk. Doe ik alleen stofzuigen, eventueel toilet, was. De keuken ruim ik tijdens het koken zoveel mogelijk direct op. Vaat direct in de vaatwasser ed. Als het chaos is thuis wordt het chaos in m'n hoofd. De bende die mijn dochter maakt kan ik me trouwens niet aan storen, gelukkig..
Als iets vies is, maken we het schoon... Maar om nou met zo'n enorme planning te werken gaat mij echt te ver! Als ik vrij ben doe ik altijd iets in het huishouden, maar mijn dochter gaat voor. Kleuren, spelen, lezen, torens bouwen vind ik leuker en belangrijker dan voor de achtste keer per week de wc te doen of te stofzuigen. Er is hier maar één ding 'gepland' en dat is dat de AH op woensdag tussen 16-18 mijn boodschapjes komt brengen