Hoi meiden, Ik wil graag even jullie mening. Het zit zo: Ik werk momenteel 3 dagen als gastouder en ben op dit moment niet gelukkig. Ik werk 10 uur op een dag en het breekt mij echt op. Ik heb gewoon geen zin meer in kinderen.Het liefst stop ik per direct maar dat kan ik gewoon niet maken tegenover de ouders plus dat het zo ontzettend goed verdiend. Nu leek het me ontzettend leuk een dagje in een babywarenhuis te werken, gewoon om iets voor mezelf te hebben. Ik heb dan ook een sollicitatieformulier opgestuurd en ik mag vrijdag al op gesprek komen! Nu het probleem: Ze willen mij op zaterdag en alle koopzondagen en feestdagen. Ik heb gezegd dat ik dit nog even moest overleggen maar ik vind het eigenlijk teveel. Mijn vriend werkt 5 dagen en dan zou het dus betekenen dat wij nooit meer samen kunnen shoppen (bij wijze van spreken). Nu wil ik dus voorstellen om als vrijwilliger een dag in de week te komen werken en als oproepkracht. Voor het geld doe ik het namelijk niet. Is dit raar om voor te stellen? Sorry voor het lange verhaal, maar graag jullie mening
Ja, ik vind het wel vreemd om aan te bieden vrijwillig te gaan werken. Waarom vraag je niet gewoon of je andere uren/dagen kunt krijgen? Bijvoorbeeld een dag in de week en alle koopzondagen oid? Je hoeft het niet te nemen zoals ze het zeggen, je kunt er best over onderhandelen!
Ik zou ook vragen om andere uuren of dagen voor ik voor zou stellen om het voor niks te doen! En ik kan me heel goed voorstellen dat jij niet altijd wil werken als andere vrij zijn, ik heb jaren lang alle zaterdagen gewerkt en dat wordt je echt wel heel erg zat! Ik doe het nooit meer! suc6 met je keuze!
Ik werk ook altijd ieder weekend vind het niet erg maar ja dat ligt ook aan jezelf. Ik zou gewoon aangeven dat je bv 2x in de maand zaterdagen wil werken de rest doordeweeks of alleen doordeweeks neem aan dat je niet iedere zaterdag wil gaan winkelen haha