Hoi meiden, Ik wil graag even jullie mening. Het zit zo: Ik werk momenteel 3 dagen als gastouder en ben op dit moment niet gelukkig. Ik werk 10 uur op een dag en het breekt mij echt op. Ik heb gewoon geen zin meer in kinderen.Het liefst stop ik per direct maar dat kan ik gewoon niet maken tegenover de ouders plus dat het zo ontzettend goed verdiend. Nu leek het me ontzettend leuk een dagje in een babywarenhuis te werken, gewoon om iets voor mezelf te hebben. Ik heb dan ook een sollicitatieformulier opgestuurd en ik mag vrijdag al op gesprek komen! Nu het probleem: Ze willen mij op zaterdag en alle koopzondagen en feestdagen. Ik heb gezegd dat ik dit nog even moest overleggen maar ik vind het eigenlijk teveel. Mijn vriend werkt 5 dagen en dan zou het dus betekenen dat wij nooit meer samen kunnen shoppen (bij wijze van spreken). Nu wil ik dus voorstellen om als vrijwilliger een dag in de week te komen werken en als oproepkracht. Voor het geld doe ik het namelijk niet. Is dit raar om voor te stellen? Sorry voor het lange verhaal, maar graag jullie mening
Ja, ik vind het wel vreemd om aan te bieden vrijwillig te gaan werken. Waarom vraag je niet gewoon of je andere uren/dagen kunt krijgen? Bijvoorbeeld een dag in de week en alle koopzondagen oid? Je hoeft het niet te nemen zoals ze het zeggen, je kunt er best over onderhandelen!
Ik zou ook vragen om andere uuren of dagen voor ik voor zou stellen om het voor niks te doen! En ik kan me heel goed voorstellen dat jij niet altijd wil werken als andere vrij zijn, ik heb jaren lang alle zaterdagen gewerkt en dat wordt je echt wel heel erg zat! Ik doe het nooit meer! suc6 met je keuze!
Ik werk ook altijd ieder weekend vind het niet erg maar ja dat ligt ook aan jezelf. Ik zou gewoon aangeven dat je bv 2x in de maand zaterdagen wil werken de rest doordeweeks of alleen doordeweeks neem aan dat je niet iedere zaterdag wil gaan winkelen haha
idd, gewoon zeggen dat je maar 2 zaterdagen in de maand + de koopzondag en eventueel de koopavond wilt werken? vind het een beetje veel hoor om IEDERE zaterdag te werken.. je hebt ook nog een mannetje thuis zitten waar je tijd mee wilt doorbrengen
Zou ik niet doen, gewoon jou eissen op tafel leggen en misschien kun je een dag in de week minder als gastouder gaan werken?
In een (commerciële) winkel kun je niet als vrijwilliger werken. maar ik snap je wel hoor. Je wilt iets doen wat je leuk vindt en niet gelijk teveel uren. Verder geen tips. Misschien nog even verder zoeken naar nog iets leukers wat wel vrijwillig is.
Bedankt voor jullie reacties. Wat is de reden dat jullie dit niet zouden doen? Qua geld zou ik namelijk niets over houden omdat ik zelfstandige ben en dit mijn 2de baan zou zijn. Een dag minder als gastouder gaan werken kan niet. De kinderen die ik opvang hebben 3 dagen opvang nodig als ik een dag zou stoppen zouden die ouders ergens anders voor een dag opvang moeten regelen. Dan kan ik net zo goed helemaal stoppen.
Ja geen idee precies. Ik weet dat het gewoon niet mag. Ik zal eens kijken of ik dat kan vinden. Bij een wereldwinkel dan weer wel. Maar het kan ook zijn dat het alleen geldt als het ter vervanging is van een betaalde kracht. Ik kan het zo niet vinden sorry
Ik zou gewoon je uren overleggen, maar zijn er geen andere dingen die je geweldig zou vinden om vrijwillig te doen?
Ik zou op dit moment niet weten wat ik nog meer zou willen/kunnen doen. Maar ik weet wel dat ik iets moet gaan doen!
Nou ik heb net gebeld naar de babyzaak en verteld dat het voor mij niet mogelijk is elke zaterdag te werken. Ze zei meteen: nou dan houdt het op want iedere medewerker werkt hier elke zaterdag. Ze was heel kortaf, ik heb nog verteld hoe graag ik die wilde maar dat interesseerde haar helemaal niks. Erg jammer! Ik wil nu andere zaken een open solliciatiebrief sturen in de hoop dat ze wel iemand ( op vrijwillige basis) doordeweeks in de winkel willen hebben. Iemand ervaring met sollicitatie brieven schrijven?
op de belastingdienst kom ik dit tegen Voorwaarden vrijwilliger U bent vrijwilliger als u aan de volgende voorwaarden voldoet: - U verricht werkzaamheden voor een sportvereniging, een sportstichting of voor een organisatie zonder winstoogmerk. Deze organisatie is geen besloten vennootschap (bv) of naamloze vennootschap (nv). - U bent niet in dienst bij de organisatie waarvoor u vrijwilligerswerk doet. - U doet het werk niet voor uw beroep. -De vergoeding die u voor het werk krijgt, is een vrijwilligersvergoeding. Dat wil zeggen dat de vergoeding niet in verhouding staat tot de omvang van het werk en de hoeveelheid tijd die u eraan besteedt. dit zal dus waarschijnlijk ook inhouden dat een commercieel bedrijf je daar niet mag laten werken als vrijwilliger aangezien ze dan niet verzekerd zijn.. daarbij zal de belasting dienst daar vast een regeltje voor hebben aangezien ze inkomsten van de inkomstenbelasting mis lopen dus zal het me niks verbazen dat het zelfs niet eens mag. dus als je in een babyzaak zou willen werken is het zoeken naar bedrijf die je in dienstverband kan nemen op de dagen die jou wel uitkomen. dit is alleen erg lastig aangezien ze juist vaak vacatures hebben voor het weekend. in ieder geval zal je altijd te maken hebben met dat je minimaal 1x in de zoveel tijd een zater/zondag dienst moet draaien.
Je bouwt ook vrije uren op, die kun je dan openemen om met je gezin een keer wat leuks te gaan doen...zal niet voor niets gaan werken..... helemaal niet in een commercieel bedrijf
ik geloof nooit dat elke medewerker zaterdag werkt) dan hebben ze overbezetting.. Maar om eerlijk et zijn had ik er ook niet over gebeld Volgende keer kun je beter even het gesprek afwachten.. Dan kun je nml samen overleggen en hebben ze je gezien. Dan is de kans groter dat er al een klik is en dat ze denken "deze past goed in ons team" Verder is mijn advies (al vraag je daar niet om) als je een andere baan hebt zeg dan je huidige baan op.. Je kunt niet alles meis! En dat de ouders dan wat anders moeten zoeken is (hard gezegd) niet jou probleem!
Bedankt voor jullie reacties. Achteraf heb ik ook spijt dat ik heb gebeld maar ik ik dacht ik wil niet onnodig hun tijd verspillen als ze me toch niet kunnen gebruiken. Ik zit er alleen maar aan de te denken om te stoppen. Ik heb dan nu ook in mijn hoofd zitten om dat van de zomder te doen. Zo hebben de ouders nog de tijd iets anders te zoeken en is een meisje alweer naar school dus dat scheelt. Financieel zullen we er heeel erg op achteruit gaan maar dat moet dan maar, zo ben ik namelijk ook niet gelukkig.
nou als vrijwillgier zou ik dus niet doen,ik denk ook niet dat zei dat willen (i.v.m verzekering) maar ik kan het me goed voorstellen dat je geen zin hebt om gastouder meer te zijn! (maar dat had me nooit iets geleken )
trouwens als jij dat geld niet nodig hebt heb ik een voorstel. jij werkt gewoon die dagen en dan geef je dat geld wat je die dag verdiend die je eigenlijk vrijwillig wil werken aan mij