uuuuuuuuuuhm een echt schema heb ikn iet wel ga ik elke dag oo kalles bij langs.... en elke dag iets erbij.... wat grondig gedaan word.. dus denk dat hier poetsen op een dag ij elkaar wel 3 a vietr uur is... doe vaak elke dag alles bij langs en dan de ene dag doe ik de slaapkamer goed meestal maandags en andere dag de badkamer goed en weer een andere dag de keuken goed en een dag zoek ik alle kasten uit overings als ik de slaapkames doe dan haal ik ook de kasten leeg en uitvegen enz. russendoor gaat mijn wasgoed door haha... en elke dag als ik heb afgewassen na het eten pak ik schoon water en veeg ik de keukenkast af van mbuiten en de afzuigkap binnen en buiten... meer schiet me eigenkijk niet te binnen.... ohw ja meesta 1 keer in de twee drie maanden 'DE'grote schoonmaaak... @fleur: oplossing voor strijken? haha ik strijk ook niet vouw alles netjes in de kast en strijk het op als het aangetrokken word wel heb ik weleens een bui dat ik alles op ga strijken en een poging wil doen om dat bij te houden maar dat word vaak nix misschien binnen kort maar weer een poging doen hahaha.. (en smetvrees heb ik ook niet maar ik haat stof en viezigheid.... kan ook geen rommel zien, en zoals er al eerder ook iemand zei als mijn dochter geknoeid heeft ofzo ruim ik dat direct op....)
Strijken doe ik ook nooit eigenlijk. Als het moet een bloesje ofzo. Mn man draagt gelukkig nooit overhemden!
Met mijn wisseldiensten kan ik geen schema aanhouden dus doe ik het huishouden als het me uitkomt voor of na mijn werk of op mijn vrije dag . Ben bijna niet thuis dus een echte puinhoop kan het niet worden . als ik ff geen tijd heb voor de stofzuiger gebruik ik een swiffer . De keuken en de wc krijgen wel bijna iedere dag een sopje .
wij hebben geen vaste dag voor alles, wel een vaste volgorde. dag 1: wc, badkamer, hal dag 2: slaapkamers, incl beddengoed dag 3: woonkamer dag 4: keuken en berging dag 5: iets bijzonders, er is altijd wel iets wat meer tijd nodig heeft of wat me is opgevallen bijvoorbeeld de keukenkastjes helemaal uitruimen, oven schoonmaken. Met heel veel geluk doen we alles dus 1 keer per week (zaterdag en zondag doe ik "niets") maar meestal komt het er op 1 of 2 dagen niet van. In ieder geval is alles minstens eens in de twee weken goed aan de beurt. Verder hebben we nog een grote tuin dus van half maart tot half oktober moet daar ook nog wat in gebeuren. Ik doe dit zo omdat ik een hekel aan huishouden heb en anders het hele huis zou versmeren. Dat kan niet meer met een baby erbij... Ben benieuwd hoe het straks gaat als ik weer werk....
Na de was beetje kloppen en op een haakje hangen Hier ook geen schema.. maar wil er wel een Want loop vaak achter de feiten aan. Zou er een gaan verzinnen als de kleine thuis kwam maar die is nu al 2 weken thuis en nog steeds niet Maar goed.. stofzuigen gebeurd hier elke dag en stofwissen om de dag. Op dinsdag beneden helemaal en donderdag boven helemaal.
ik stofzuig elke dag beneden en neem stof aan waar nodig. dinsdag of woensdag net waneer ik zin heb doe ik boven alles schoonmaken. De rest wanneer ik een poetsbui heb.(mijn man is ook vaak saovnds weg en laat ik dan net altijd poetsdrang krijgen
Ik deed normaal iedere dag stoffen , zuigen en dweilen. maar nu ik zwanger ben ben ik gewoon te moe en ja het is wel te zien aan me huis. Maar ik kan er niet echt mee zitten, ik doe wel wanneer ik weer zin heb
dit is mijn schema elke dag stofzuigen (boven om de dag) elke dag dweilen elke dag wc (2x) tafels en dressior elke dag afstoffen keuken elke dag (zodra het vies wordt gelijk schoonmaken) badkamer elke dag zodra mijn wasmachiene vol zit met was gelijk wassen (meestal in het weekend 3 wasbeurten) Elke vrijdag grote schoonmaak, alles afstoffen, stofzuigen, bed verschonen, dweilen, ramen ect. Zodra mijn was droog is gelijk de zelfde dag strijken
mijn schema iedere dag afwassen en keuken bijhouden (het aanrecht bedoel ik, kastjes maak ik wel schoon als ik weer ga verhuizen) 2 dagen per week alle was wegwerken (ik strijk niets) 3 keer per week de tafels afnemen 1 keer per maand stofzuigen, wc schoonmaken, badkamer 1 ker per 2 maanden dweilen ofzo Ik ruim wel altijd alles goed op, het is dus geen rommeltje En ik moet zeggen dat Sofie nog niet kruipt, die ligt op een kleed, deze was ik dus wel, straks wordt het wel iets anders Groetjes Lisette
bij ons is het een zootje. Toen mijn eerste nog klein was, was het eens per dag rommel opruimen en dat was het. Nu kun je bezig blijven. Ik begin elke maandag fanatiek aan de woonkamer en dinsdags kan ik daar meestal opnieuw mee beginnen. Wc beneden doe ik 1 á 2 keer in de week. Stofzuigen als ik er aan toe kom, na de vloer vrijgemaakt te hebben (de kids gooien altijd alles op de grond!) Als ik donderdagochtend geen boodschappen te doen heb, probeer ik de badkamer aan kant te krijgen. Ik was gemiddeld 2 keer per dag. Mijn dochter plast in bed, dus elke dag sowieso 1 was van haar. Af en toe stuur ik de kids met m'n man mee op zaterdag. Gaan zij naar het bos en kan ik ff ongestoord aan de slag. Ik ruim op wat op m'n pad ligt. Ruim de hele dag door op. Maar beetje rommelig blijft het altijd!
hier een strak schema: vrijdag tussen 8 en 14.00 uur wordt er stevig gepoetst, maar niet door mij, maar door mijn werkster.
Ik ben maandags altijd vrij en dan doe ik alles tegelijk, badkamer, wc's, zuigen, ztoffen etc. De keuken hou ik iedere dag bij
zo dus na een grote drol kom jij gelijk met een emmertje hihi hahaha ik heb geen schema, maar ongeveer doe ik dit in een week: 2 keer stofuizgen, 1 of 2 keer dweilen wc 1 of 2 keer de was, ongeveer 5 draaibeurten in de week, gelijk uithangen, en strijken. aanrecht en afwas elke dag, kastjes houd ik bij als het nodig is, net zoals de huiskamer, en de badkamer.
@rach84 ik maak de wc zelf schoon met hygiene doekjes en dan de pot van binnen met bleekwater. De vloer dat dweil ik als ik rest van het huis ga dweilen.
1 keer/week boven stofzuigen/bed verschonen 1keer/2 dagen beneden stofzuigen, de trap wassen met hygiene doekjes. 1 keer/week dweilen. WC-iedere dag badkamer-1 keer /week. ramen-1keer/half jaar? keuken-iedere dag, meteen als het nodig is.
meestal elke dag stofzuigen en dweilen.ja we hebben een hond. en vrijdag boven,bedden afhalen enz. en maandag meestal badkamer
ik poets elke dag alles beneden met pledge ik wrijf de meubels in en met een schone doek uit ik stofzuig elke dag, ik dweil elke dag wassen en was ophangen strijken als de was droog is dat strijk ik het meteen weg, de wc doe ik ook elke dag eigelijk doe ik alles elke dag, en dan doen we rustig de boodschapen in het dorp en dan ga ik koken dan johwenna de fles en groentenhap , dan even laten zakken dan gaat ze in bad en daarna was ik af en is onze dag voorbij