Huishoudschema

Discussie in 'De lounge' gestart door Mimus, 14 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Een schoon en opgeruimd huis geven rust in mijn hoofd. Ons huishouden: twee volwassenen, 1 baby en 2 katten. Hulp komt eens per twee weken en doet: badkamer, twee toiletten, stoft alles af (ook raamdecoratie) en neemt nat af wat mogelijk is, maakt oven van binnen schoon. Eens per drie maanden komt ze een keer extra en doet ze de keuken van binnen (inclusief koelkast en vriezer).

Ik dagelijks: hele huis stofzuigen, aanrecht nat afnemen (meermaals indien nodig), was draaien en wegvouwen.

Hygienisch doekje over badkamermeubel en toiletten zo om de dag en tussendoor een keer de klinken.

Ramen buiten worden eens per zes weken gedaan.

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Elke week 2 kastjes ongeveer. Dan komen alle kastjes eens in de 3 maanden een keer aan de beurt.

3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Omdat ik me daar prettig bij voel! Daarom
    Doe ik al zo lang ik op mezelf woon, altijd gedaan en zal het altijd blijven doen.

4. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik doe dagelijks stofzuigen, meestal ook dweilen en de toiletten elke ochtend met een sopje.
    De aanrecht/gootsteen/tafels na elke maaltijd bijhouden zodat die altijd fris blijven. De badkamer wastafel ook elke ochtend.
    Na het ontbijt een rondje tafels en klinken enzo.

Boven wekelijks 1 dagje, dan dus de bedden en afstoffen/stofzuigen/dweilen en de badkuip. Welke dag dat is, verschilt net hoe het uitkomt.

Was houd ik dagelijks bij.

Wat enorm scheelt om het alleen al behapbaar te houden: niet teveel frutsels, vooral niet op werkoppervlakken en tafels. Zo ziet het al snel netjes uit qua uitstraling en is het ook makkelijk bij te houden zonder al te veel moeite.

5. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik heb ook geen vast schema. We hebben 2 honden dus stofzuigen doe ik wel om de dag. Keuken schoon na gebruik. Was wanneer die vol zit (meestal was ik 2x per week 3 wassen). Opvouwen doe ik tussendoor als ik daar zin in heb. Beneden poetsen doe ik meestal 2x per week, woensdag en weekend.
    Toiletten 2x per week gemiddeld.

Als de kinderen om 7 uur naar bed gaan doe ik overigens nooit iets meer. Ik zorg altijd dat alles beneden schoon en opgeruimd is voordat we naar boven gaan. Daarna me time. Zit ook pas rustig als alles op z’n plek staat. Boven poetsen vind ik wat minder belangrijk, soms 1x in de week en soms 1x in de twee weken.

Deel Deze Pagina