Huishoudschema?

Discussion in 'De lounge' started by Jmr, Jun 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Ik doe 1 keer per week de tegels dan,
    De pot,bril doe ik elke dag, ff wat gloor of wceend in de pot. Borstel door heen halen. en klaar

2. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    de wc elke dag .... dan bedoel ik de hele wc pot van binnen en buiten de bril borstelen van binnen
    ( doe ik sowieso na de grote boodschap) en de knop van het doorspoelen goed soppen ...ooh ja en de deurklink.....

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik slutt me aan bij Taliaa... stofzuigen gebeurt minstens 1x/week maar liefst 2x/week. Badkamer eens in de twee weken. Afstoffen doe ik zelden... Dweilen 1x/maand ofzo... Keukenkasten doe ik om de paar weken en ramen 2 of 3x/jaar.
    Ik doen 1 à 2 wasmachines per week en strijk ook 1x/week. Lakens van bed verschonen doe ik om de 1 à 2 weken.

Ik werk ook erg onregelmatig en minstens 2 weekends per maand. Mijn vriend heeft daguren en is rond half 6 thuis. Hij kookt dan als ik niet thuis ben en doet de afwas. Hij stofzuigt ook en poetst de badkamer. De rest doe ik of doen we samen.

Ik zou mits een goede planning vaker kunnen poetsen maar ik heb het al gezegd, een goede planning opstellen is echt niet mijn grote talent en een planning volgen nog minder!

Ik denk niet dat wij vieze mensen zijn en het is hier wel altijd opgeruimd (hou niet van een rommelig huis) maar om nu elke week of elke dag uitgebreid te poetsen...pffff nee merci!

5. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Pfff wat een poetsers! Ik kom er heel vaak niet aan toe, ik werk 3 dagen, heb een ondernemende dreumes en ben zwanger.

Wel elke avond even stofzuigen en dweilen beneden (dat moet ook wel met een dreumes) en de wc gebeurt meerdere malen per weel.
    En in het weekend wordt er gewassen.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik werk 52 uur per week ja. Plus een reistijd van 4 uur per dag. Ik ga om 7 uur van huis weg en ben om 7 uur weer thuis. Soms ben ik overdag vrij en dan doe ik boodschappen en maak ik alles schoon en anders doe ik dat na mn werk, nadat ik gekookt hebt.

7. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Maar als je weg bent van 7 tot 7, waarom zou je dan elke avond gaan staan stofzuigen en dweilen? Voor je gegeten hebt is het 8 uur, dan ben je nog een uur of 3 op voor je gaat slapen. Hoe kan je huis daar nou zo vies van worden dat je elke dag moet schoonmaken?
    En de wc wordt toch ook niet vies van 4 plasjes?

Ik bedoel het niet sarcastisch, ik vraag het me oprecht af.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Omdat ik 4 langharige katten heb en anders elke dag de haren overal liggen, en ik hebgeen zin in haren op mn brood, of mn hele kleding onder de haren wat dan vervolgens in de wasmachine terecht komt. En de plee doe ik ook niet elke dag, maar 1 keer per week....

9. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Elke dag stofzuigen,
    om de dag dweilen ( of het moet slecht weer zijn ofzo)
    Elke dag de tafel want men dochtertje besmeerd die altijd!
    Om de dag de wc of we moeten veel bezoek hebben gehad.
    Elke dag afwas ( doet men vriend hihi)
    Bijna elke dag wassen
    1 of 2 keer per week stoffen beneden
    elke zaterdag boven stofzuigen ( doet men vriend)
    1 x per week of 2 weken boven stoffen en dweilen
    en dan ook de badkamer.

Ik vind dat ik te weinig nog doe, ik zou namelijk graag 2x per week boven willen stofzuigen en stoffen en badkamer, maar ik kom er gewoon echt niet aan toe. Giovanna zit echt overal aan dus als ik het ene heb schoongemaakt kan ik het andere doen omdat Giovanna dat dan heeft omgegooid ofzo. Ik moet dat dus echt van het weekend hebben omdat men vriend dan thuis is en hij op Giovanna kan letten.
    Hoe doen jullie dat ?

10. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier geen schema....
    Krijg altijd een soort schuldgevoel van dit soort topics, haha :oops:

Ik moet er niet aan denken om iedere dag zoveel te poetsen, doe ik dus ook niet. En toch is mijn huis best schoon :D .

11. Lia

Lia Bekend lid

Nov 10, 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Tips:
    * zorg dat je kerel zittend plast, dat scheelt een hoop poetswerk op het toilet. Toen ik mijn man net leerde kennen, heb ik hem verteld dat hij op mijn toilet alleen zittend mocht plassen. En toen wilde hij natuurlijk nog een goede indruk op mij maken, hihi... :)
    * strijken doe ik nooit! Als ik mijn was, direct nadat de droger klaar is, opvouw valt het met de kreukels reuze mee!
    * luie wijven-doekjes voor op het toilet; ik zweer bij die van de Lidl. Iedere ochtend even snel zo'n doekje over de bril, de rand, de deur- en spoelknop. wat WC-eend in de pot en klaar!

Stofzuigen laat ik mijn man 1 x per week doen, voor kruimels e.d. pak ik even de kruimeldief tussendoor. Vlekken op de vloer poets ik ook met de Lidl-doekjes en eens in de zoveel tijd dweilen we.

Ik heb het ook wel geprobeerd met een schema e.d., maar dat vervaagt toch.

Kaat Mossel was in het begin wel gratis, maar nu moet je er idd voor betalen. Op MSN zit ook een huishoudgroep, die je iedere dag taken toemailen. Toen ik me na Yuri's geboorte voorgenomen had om huisvrouw van het jaar/supermoeder van de eeuw te worden heb ik me daarop geabonneerd en dan krijg je iedere dag een mail met daarin wat taken. Maar dat is best intensief.

De link: http://groups.msn.com/Huishoudmail/_hom ... snw?&pps=k

Share This Page