Jij bent ook de gezelligste thuis of niet? Hier geen schoonmaakster, wel gehad toen ik wat meer werkte. Ze kwam 1 keer per week, een paar uur. Dan deed ze de hele bovenverdieping, badkamer boven, en de badkamer beneden. Ze poetste niet alle plinten, maar stofte alles af, stofzuigen, dweilen, trap en de badkamers dus. Met de tijd die over was, maakte ze de ramen binnen schoon ( we hebben een glazenwasser voor buiten, nog steeds trouwens ). Ze vroeg 10 euro per uur.
Ik zou willen dat ik het me kon veroorloven want door chronische klachten kán ik het niet eens zelf. Maar ik zal wel moeten, al lig ik vervolgens tijden op de bank omdat mijn lijf het niet trekt (en ik kan niet álles door mijn Lief laten doen) Duidelijk geen kwestie van lui of niet, zo zwart-wit is het natuurlijk nooit!
Wow! ...wist niet dat mensen tegenwoordig al uit een onderschrift konden opmaken hoe iemand is? Waarschijnlijk zou jij zelf dolgraag een huishoudster willen hebben i.p.v. zelf telkens elke dag 2x te moeten stofzuigen...er klinkt volgens mij een beetje jaloezie in jouw reacties door anders zou je er niet zo op in gaan. Ontopic: wij gaan voor onze huishoudster 10 euro per uur betalen. Denk dat we het eerst op 2 uur per week houden, en dan dus echt alleen voor douche,wc's en keuken.
Ik ben wel opzoek, voor tijdelijk. Ik houd bedrust ivm problemen in mijn zwangerschap en mijn man is momenteel thuis maar 1 januari werkt hij weer fulltime. Ik wil dat hij de tijd die hij vrij is niet alleen maar in t huishouden moet stoppen. Ik heb namelijk lichte vorm van smetvrees dus het moet ook echt spik en span zijn. Ik ben dus momenteel op zoek naar iemand die de grote klusjes zoals badkamer/keuken/ramen/dweilen/deuren/meubels etc bij kan houden tot mijn bevalling... Zodat papa alleen maar de dagelijkse dingetjes hoeft te doen als stofzuigen en afwassen en de was etc. En er nog tijd over blijft voor dochterlief. Maar ik vind het heel moeilijk hoor. Weet niet goed waar te zoeken.
Dat is precies wat ik ook in mijn hoofd heb douche, wc, keuken en ramen binnen. Was strijken ect, doe ik zelf
Hier ook een schoonmaakster, 1 keer per week 3 uurtjes. Ik werk 24-28 uur per week buitenshuis en mijn dochtertje heeft een longaandoening waardoor ik dagelijks nat af moet stoffen, stofzuigen en dweilen en dan vind ik het heerlijk dat ik 1 keer in de week een dag schoonmaak vrij heb en dat ik de rest vd week geen andere grote schoonmaak klussen hoef te doen. Als ik dan lui ben is dat maar zo
1 ieder moet lekker doen waar zij zin in heeft En zoals die andere 17.301 topics over de poetsslaaf ventileert iedereen een mening en ik dus ook
ik denk dat sommige mensen die negatief denken over een huishoudster een beetje verkeerd beeld hebben van wat een huishoudster daadwerkelijk doet, je heb schoonmaken dus elke dag stoffen zuigen afwas, en je hebt schoonmaken zoals een schoonmaakster dat doet dus grondig reinigen hygienisch enz enz ikzelf heb geen schoonmaakster maar zou er dolgraag een willen zo nu en dan want los van de normale schoonmaak werkzaamheden is het ook belangrijk (eigenlijk) dat er eens per week a 2 weken grondig schoongemaakt word (plinten lammellen gordijnen enz enz) denk dus niet dat het met lui te maken heeft maar gewoon tijdnood helemaal met werk en/of kleine kids kun je nu eenmaal niet uren bezig zijn met de grondige schoonmaak
Mee eens tesske, vind poetsslaaf echt totaal misplaatst. Ik huur iemand in om mijn wekelijkse grote schoonmaak te doen. Zij vind het leuk en verdient er een extraatje mee. Tis gewoon werk. Of ben ik ook een slaaf op mijn werk?
ik zou het heerlijk vinden een huishoudster!! Echt een luxe, maar ik werk 3 dagen en vind dus dat ik het zelf moet doen Elke vakantie pak ik weer een grote klus aan wat gedaan moet worden. En lui... Uit de reactie klinkt het juist jaloers, omdat je je mening er zo dik bovenop legt. Laat iedereen lekker doen wat die wil. Ik vind het fijner om tijd met mijn kind door te brengen dan het huishouden te doen. Maar 10 euro vind ik wel weinig betaald... Zou 12,50 beter vinden.
Nou inderdaad.... Jeetje, ik ben ook niet zo van de hulp in huis omdat ik vind dat ik het gewoon zelf moet doen. (normaal gesproken, nu gaat dat even niet natuurlijk) Maar als iemand anders liever hulp in de huishouding heeft is dat toch ook goed. Heb ik echt geen last van! En beter iemand die de tijd in haar kindje kan steken na t werk dan de hele tijd maar bezig is met t huishouden toch.
Doe het thuis gewoon zelf samen met me man ik geef liever me geld uit aan andere leuke dingen dan aan iemand die in je spullen komt snuffelen nee lekker zelf maar snap heel goed dat andere het wel doen Er is niks lui aan of wat dan ook gewoon je eigen keus .
Ik gebruik de tijd die ik anders moest poetsen liever voor dingen die ik leuk vindt om te doen. Poetsen vind ik echttt niet leuk. Zo lang we het ons kunnen veroorloven zullen we het zeker blijven doen.
Tuurlijk. Maar jij vindt het maar al te lekker om steeds te zeggen dat het lui is, gezien je smilies. Iedereen haalt ergens zijn genot uit. Jij hieruit. (ik geef alleen maar mijn meeeening!)
Hier ook een schoonmaakster in huis, een keer per week. Ze krijgt 12,50 per uur betaald. Gemiddeld komt ze 2 a 3 uur. Het is een enorme luxe, ben me daar heel bewust van! Des te meer geniet ik er van dat het kan.
Wij hebben onze hulp nu vier keer gehad. Ze komt 1x in de twee weken en ze werkt dan drie uur voor 30euro. Wij vinden het tot nu heel erg fijn!
Ik heb CVS en zou graag hulp willen, maar het kan financieel niet. Vind het een ondoordachte uitspraak van je!
En ik kom met 3 kinderen ook bijna nergens aan toe, als ik moet kiezen met m'n energie wat ik wil.. is het of met de kinderen spelen of het huishouden doen, en dan kies ik voor het eerste.