Huishoudster

Discussion in 'De lounge' started by Saarr, Dec 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    aan de ene kant zou ik wel een schoonmaakster willen maar aan de andere kant vind ik dat niemand het beter kan dan ik...ik ben te precies wat dat betreft haha

Maakt niet uit wie het doet het is bij mij toch nooit goed genoeg:p

2. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie
    je zegt 'wie het doet het is bij mij toch nooit goed genoeg'
    dan ligt de fout bij jezelf En Niet bij de poetsdamens
    Weet je heb je ooit al een opgeleide poetsvrouw aan je deur gehad trouwens? Kdenk dat je dan pas kan mee praten;)

mensen denken dat we nog in de oerknal leven ofzo
    dat poetsvrouwen damens zijn die gewoon wat geld nodig hebben
    en die hun job niet eens deftig doen,
    hier & daar kan je er mss hebben hangt van bureau tot bureau af

Maar je mag dit niet onderschatten:)

Ik ben al veel tegengekomen in mijn lange werktijden dat ik al gedaan heb' mijn klant wist zelfs niet Dat je met een dweil ook de onderboord van je deur kan proper maken, want daar zit namelijk teveel stof onder;)

3. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie
    Dat kan ik wel begrijpen, We hebben namelijk ook een gezin
    en ons huishouden moet ook natuurlijk gedaan worden:D
    ken natuurlijk veel damens op het werk
    die van plakken houden!:p

4. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie

Alltijd via een herkende bureau gaan'
    waarom? Je betaalt er veel minder als in het zwart
    En als er iets gestolen word dan ben je teminste verzekerd
    ;)

5. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie

ik heb al mijn klanten hun sleutels/code's
    Dat is vertrouwen, het beste is natuurlijk dat je haar niet de eerste maal alleen laat, het is tenslotte jou huis ook' je moet haar/hem leren vertrouwen :) je kan het ook anders regelen eventueel
    je geeft de sleutel aan je poetsbureau' Waarop de poetsdamen daar de sleutel moet halen voor dat ze naar jou komt
    zo weet je toch dat je sleutel alltijd veilig is;)

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    volgens mij snap je me niet??

Ik ben zelf ook schoonmaakster geweest en ik weet dus wel waar ik over praat. Maar je leest het verkeerd ik bedoel er niet mee dat hun het niet goed doen IK ben te overdreven wat betreft schoonmaken. Daar bedoel ik mee dat ik graag 20 keer dezelfde plek kan schoonmaken zonder hem ook echt schoon te maken. Bij wijze van spreken me moeder zou zelfs niet goed genoeg zijn.

7. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie
    Haha zo snap ik het wel:D
    maar als je zelf schoonmaakster bent geweest
    dan weet je ook dat we op 4u echt niet alles perfect kunnen doen?;)In Jou geval zal het gewoon niet lukken om iemand in dienst te nemen dan? want dan zou het voor jou een frustratie zijn als je het liever zelf doet, dat kan ik begrijpen

8. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik zou het wel weer willen, misschien als ik weer aan het werk ben :) En ja, dat is gewoon uit luiheid want nodig is het niet :)

9. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, 1 x per week 3 uurtjes a 12,50 p u.
    M'n man werkt 5 dagen en ik 4, we hebben een kind en een kat.
    En ik vind het heerlijk.
    Heb het jaren tegengehouden omdat ik ook geen vreemde in m'n huis wilde, maar ik heb een schat van een vrouw gevonden en zou niet meer zonder willen.
    Overigens komt ze als ik thuis ben.

10. jomay

jomay Bekend lid

Sep 5, 2012
    579
    316
    63
    Female
    Wij hebben er ook een. Eens in de 2 weken. Betaal nu 35 euro voor 3 uur, voorheen 43 euro voor 3,5 uur maar dat heb ik teruggeschroefd want vond het toch te duur en wij hebben maar een klein huisje. Ze is 10,- per uur maar betaal ook reiskosten. Is beetje raar gegaan, ik had eerst een andere , viavia, kwam vaak met haar zus. Toen nam ze een paar keer een vriendin mee (wel gevraagd) en nu laat ze de vriendin alleen komen. Ben daar eigenlijk niet zo blij mee want ze spreekt geen woord nederlands en nauwelijks engels, en ze maakt ook niet zo goed schoon vind ik. Maar heb al maanden bedrust dus echt een schoonmaakster nodig.
    Ik heb nu bij een kennis in de buurt geinformeerd, en nu komt haar schoonmaakster hier binnenkort kennis maken. Ik zou altijd proberen viavia een te regelen, toch wat betrouwbaarder.

Ik heb zelf lang getwijfeld of ik er wel of niet een wil, wij hebben het momenteel ook vrij krap. Ik werk 32 uur, heb een peuter en daar komt bij dat mijn vriend heeeel moeilijk te motiveren is om schoon te maken, hij heeft altijd wat belangrijkers te doen. Moet altijd dagen , weken zeuren of hij alsjeblieft wil stofzuigen etc. Roept erg veel irritaties op hier in huis, dan is een schoonmaakster wel ideaal.

Ik hoop dat de nieuwe bereid is om 3 uurtjes voor 30 euro te komen, dat vind ik zelf wel een mooie tijd en bedrag.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hihi.. een huishoudster is wat anders dan een hulp / schoonmaakster in mijn ogen. Mijn oma had vroeger aan huishoudster.. die runde het huis en stuurde bijvoorbeeld de hulp aan maar stak zelf geen vinger uit ;)

Wij hebben geen hulp. Op dit moment is dat ook niet nodig. Ik werk niet dus ik heb ruim voldoende tijd om dingen zelf te doen. Wanneer ik weer ga werken, wil ik wel graag iemand die 1 x per week of 1 x per twee weken komt voor de grote dingen (badkamer, ramen, keuken)

12. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

Jan 24, 2009
    1,522
    0
    0
    Flevoland
    oww wat zou ik toch graag hulp in het huishouden willen. Vanmorgen om 09:00 begonnen en pas om 14:00 klaar....en dat herhaalt zich elke week pff... Ik besteed de tijd liever aan mn dochter! Helaas ben ik net van 32 naar 20 uur gegaan dus we moeten bezuinigen....en met 20 uur werken vind ik zelf ook dat ik het zelf moet doen. Voor iedereen die het wel kan....lekker! (van genieten ;))

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Het is niet lui, het is slim. :) Er zijn heel wat leukere en vooral ook meer nuttige dingen waar ik mijn tijd liever aan besteed dan dat domme gepoets.....zoals quality time met man, kinderen, vrienden, vrijwiliger's werk, studie, hobby's en ga zo maar door. ;)

Dus ja, wij hebben iemand die elke dag 2-4 uurtjes komt schoonmaken en ik werk niet (meer) full-time, zou nooit meer anders willen! :)

14. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Elke dag 2-4 uur? Wow dat vind ik wel veel! Zoveel ben ik zelf normaal gesproken niet bezig met 't huishouden hoor. :) Of woon je heel groot?

15. emje

emje Niet meer actief

zelf zou ik graag een schoonmaakster willen. bepaalde huishoudelijke taken kan ik gewoonweg niet en die komen nu op de schouders van mijn vriend of mijn moeder. maar helaas kunnen we het nu niet betalen.

16. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik ben ook schoonmaakster (poetsvrouw) En ik heb geen opleiding gehad maar weet wel dat je de onderkant van de keuken ook moet doen;)
    Ligt denk ik ook wel aan de persoon zelf.
    Ik maak 8 uur per week schoon bij mijn werkgever. Ik krijg geen lijstje en vul zelf in wat ik moet doen. Ze zegt doe maar alsof het je eigen huis dan komt het vast wel goed. Ik kreeg op mijn eerste dag de sleutel en de code. Nou ben ik wel aanbevolen door de eerste schoonmaker.
    Ik ben erg blij met mijn werkgever ze is heel goed voor mij en dat is voor mij de motivatie om het goed en netjes te doen.

Ts in ieder geval succes met je zoektocht. Ik hoop dat je een goede betrouwde hulp kunt vinden.

17. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Ik zou heel graag willen, maar nog niemand kunnen vinden helaas....

18. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Als ik mag kiezen tussen tijd aan mijn zoontje besteden of poetsen dat weet ik het wel... hier dus een hulp in huis voor 3 uur per week; 10euro per uur.
    Echt heel fijn.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wij hebben een tijdje een schoonmaakster gehad. Ik was hoogzwanger en kon niet meer stofzuigen en dweilen en wilde het wel heel erg schoon hebben.

Dus toen kwam een mevrouw 1 keer per week 2 uur poetsen. Ze deed dan het hele appartement, vooral de keuken, badkamer en toilet grondig, stoffen, zuigen en dweilen. Ik vond het heerlijk en merkte dat ze me echt veel werk uit handen nam. Het was veel makkelijker om zelf een beetje bij te houden. We betaalden haar 10 euro per uur. En nee, ik werkte en werk zelf niet buitenshuis.

Daarna heb ik nog 3 maanden na de geboorte van mijn dochter kraamzorg gehad. Er kwam een mevrouw 4 uur per week om met de baby bezig te zijn (in de praktijk was dat vooral met mij kletsen, er was niet zoveel babywerk en ik vond het alleen maar gezellig) en 2 uur daarvan besteedde ze aan het huishouden. Echt heerlijk.

Nu hebben we geen schoonmaakster meer omdat ik alles zelf kan, maar ik zou het wel graag willen hoor...

20. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,143
    0
    0
    Wij willen ook een schoonmaakster voor 1x in de 2 weken een goede poetsbeurt! Krijg mezelf er gewoon niet toe aangezet omdat ik het echt een rotklus vind terwijl iemand anders dit graag doet voor een tientje per uur. En ja ik wil wel dat het huis goed schoon is, en zal toch zelf ook nog tijd hieraan moeten besteden, maar niet teveel als dat ten koste gaat van mijn humeur en tijd met mijn baby straks!

Share This Page