Huishoudster.

Discussion in 'De lounge' started by Draagmoeder1976, May 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Wie heeft er een? En waren jullie gelijk tevreden met haar?

Ik heb nu een tweede huishoudster en ik vind haar nog erger schoonmaken dan de eerste. Ze zegt dat ze al 23 jaar bij de thuiszorg werkt, dus dan heeft ze toch ervaring zou je denken. Gisteren heeft ze de trap gestofzuigd maar er lagen nog dingetjes op. Verder stofzuigd ze om dingen heen en neemt ze om dingen af. Gister heeft ze zelfs een tafeltje met plant niet afgenomen. Verder vind ik het fijn als de douche wordt schoongemaakt met bleek, dit heb ik aangegeven maar ze gebruikt een gewoon sopje. Ik vraag me nu af of ik nu zo'n zeur ben of dat er niet zoveel goede huishoudsters zijn.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Dat van de bleek, sja dat weet ik niet. Maar om dingen heen zuigen en stoffen kan écht niet! Daar kun je wat van zeggen, maar ik denk dat je beter naar een ander op zoek kunt.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Ik heb twee huishoudsters gehad, ofja eentje dus alle jaren dat ik bij mijn ouders woonde (22 jaar haha) en sinds ik samenwoon met vriendlief ook weer een. Nou echt waar, over alle twee super tevreden. Over mijn eigen misschien nog meer maar dat is ook omdat ik daar natuurlijk ook echt tegen kan zeggen van goh doe dat of dat. Dus hier altijd super tevreden en zijn allebei eerste huishoudsters....

4. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,228
    0
    36
    ik denk dat je opzoek moet naar een andere..

mijn moeder poetste ook altijd.. en iedereen was tevreden over haar... ze deed ook bijna het hele huis in 3 uur...
    en niet ergens omheen... of snel snel. het moet wel goed gebeuren toch?

5. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

Mar 17, 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klinkt inderdaad erg laks, heb je haar al wel gemeld dat je daar niet zo tevreden over bent?
    Dit zou een normale baas uiteraard ook doen.

Ik zelf ben ook werkzaam geweest als huishoudster wat ik persoonlijk fijn vond was als ik nieuwe cliënten had ze mij eerst wel duidelijk uitlegde wat ze nu precies schoon wouden hebben, ik ben bijv. bij een ontslagen op de eerste dag werken zij gingen er vanuit dat ik alles wel wist maar als je ergens nieuw bent kan je sommige plekjes toch over het hoofd zien.
    Dus ik vond het altijd prettig als ze mij alles even aanwees natuurlijk zie je alles over het algemeen wel en zijn dingen van zelf sprekend.

En over schoonmaak middelen zou ik het ook gewoon hebben, ik heb tientallen cliënten gehad maar ieder had toch zijn eigen producten overal voor.

Ik zou het er dus eerst met haar over hebben, zomaar ontslaan vind ik persoonlijk wat te ver gaan.
    Wanneer ze dan nog zo nonchalant te werk gaat dan weet ze tenminste waar het aan ligt en kan jij opzoek naar een ander.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb het werk zelf een tijdje gedaan... Ik begon als een ramp-huishoudster (ik was echt gewoon slecht - geen ervaring nonwhatsoever :D ) maar werd al gauw gedrilld door iemand met smetvrees door middel van Excelsheets, briefjes en duidelijke instructies alsof ik een hersenloos mens was.

Nu kan ik het als de beste; maar is de wil er gewoon lang niet altijd. Hee, waarom moeite doen als het ook makkelijk kan? :p

Verder moet je wel even rekening houden met de persoon die je voor je hebt. Ik bedoel; ik 'moet' eerst in het ritme komen. Als jij mij vijf uur de tijd geeft voor vier verdiepingen dan gaat dat de eerste 2-3 keer mis; puur omdat ik het allemaal nog niet gewend ben en mijn conditie nog zo beneden peil is en niet weet wat je standaard is... Maar binnen een maand heb ik de flow te pakken en ga ik gewoon dik 2-3 jaar elke keer mijn routine doen zonder blikken of blozen.

Als je dit kenbaar maakt van tevoren, valt er meer rekening mee te houden.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Misschien eens om je heen vragen voor referenties van huishoudsters??

8. Astre

Astre Niet meer actief

Mijn eerste huishoudster was echt een opperschoonmaakster. Ze ging als een ajaxtornado te keer en deed ontzettend veel in weinig tijd. Helaas vond ze op een bepaald moment dat ze meer verdiende dan 12.50 per uur en besloot haar uurloon aan te vullen met behulp van de inhoud van onze vrieskist. Ik vermoed dat ze weken geen boodschappen heeft hoeven doen ;)

En toen kwam nummer twee en lang niet zo goed als nummer één. Echter deed ze geen boodschappen in mijn vriezer en dat was een groot pluspunt. Bovenstaande is op haar lijf geschreven. Ze heeft nu een ritme gevonden en inmiddels ervaart ze bijna nummer één.

Ik weet niet hoe vaak ze inmiddels is geweest? Bespreek je klachten en wie weet wordt het toch wat en anders op zoek naar nummer drie ;)

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik mocht eerst gewoon koffie pakken uit de koffiemachine (verse bonenkoffie!) maar aan het eind v/d middag had ik het veel te warm voor koffie - geen zin in water dus pikte ik wel eens een glaasje limonade uit de koelkast.

Verder dan dat heb ik nooit durven gaan en ik vond dat laatste ook wel errug gewaagd. Whahahahaha. Ik verdiende bijna 13 euro per uur.

10. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik ben zelf huishoudster en ik heb liever dat mijn clienten het eerst tegen mij zeggen dat ik niet goed poets dan tegen mijn werkgever.

Betreft de bleekmiddel, die is zo slecht voor je gezondheid. Zelfs sommige werknemers van andere bedrijven mogen niet met bleekmiddel werken. Misschien dat ze dat ook niet graag heeft.

Ik zou zeggen praat eerst met haar.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

een beetje limonade nemen lijkt me ook niet zo'n probleem . ik zou het er even over hebben , maar zou jezelf even inlezen over de schoonmaak kracht van bleek. die is er niet namelijk. Bleek zorgt voor het bleken van dingen en een ander geurtje en is geen reiniger. misschien een tip.

hier vinden we het ook lastig elke keer maar dat komt vooral omdat er veel op te ruimen is in ons huis ( kan ik fysiek niet altijd) en je vaak weinig resultaat ziet.

12. Astre

Astre Niet meer actief

Zomaar een glasje limonade pakken? Foei toch :cool:

De mijne ging met volle boodschappentassen naar huis. Deed ze het toch een stuk beter dan jij :D

13. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Ik ben zelf ook huishoudster. En over het algemeen zijn mensen heel tevreden. Als er iets niet goed gedaan is of ik iets vergeten ben zeggen ze bijv.: Zou je ook daar onder kunnen doen? Of dat tafeltje ook even mee willen nemen?
    Gewoon normaal vragen, grote kans dat ze het vergeten is of bepaald vuil niet ziet liggen wat jij wel ziet.
    Als je het vraagt moet ze het wel doen en onthoud ze voor de volgende keer ook dat jij daar op let en het belangrijk vind.
    Dat van dat bleek, ook gewoon aangeven dat je het op die manier schoongemaakt wilt hebben. En als ze niet met bleek wil werken, kan je ook badkamerspray of antikal etc. gebruiken. Ik gebruik alleen bleek als er bruine plekken in de voegen zijn ofzo, maar ook zeker niet elke week!

14. Liedx

Liedx Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,890
    404
    83
    Nederland
    Ik heb ook een huishoudster en ben er ook niet helemaal blij mee. De vorige keer had ze een sopje gemaakt in de badkamer in de wastafel. Vervolgens gebruikte ze een schuursponsje en ging de binnenkant van het toilet boenen. Met hetzelfde schuursponsje ging ze weer in hetzelfde sopje en vervolgens maakte ze met dat sopje en met dat schuursponsje de rest van de badkamer schoon en ging toen de keuken schoonmaken. Ik heb vervolgens alles maar opnieuw gedaan. Ook dwijlt ze elke keer de vloer in de keuken maar de vloer pikt vervolgens heel erg.

Ik vind het zo moeilijk om er wat van te zeggen en heb dat dus nog niet gedaan. Ik kan heel goed met haar opschieten en wil niet vervelend tegen haar doen. Lastig!

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hier ben ik harstikke tevreden.
    En als ik zie wat iets beter kan dan vraag ik de volgende keer of ze daar even op wil letten.
    Wij hebben een badkuip met jets erin. Dat randje om die jets heen vergat ze wel eens. Dus volgende keer gevraagd of ze even extra aandacht eraan wil besteden en nu is het iedere keer feilloos schoon.

16. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Bedankt alvast voor alle antwoorden. Ik zal morgen even op dingen ingaan ben nu veeeel te moe.

17. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik heb er ook 1 die ik elke week wel weer moet vertellen dat ze iets beter moet schoonmaken. Ze loopt de kantjes er telkens weer af. Soms gaat het heel even twee weken goed. Maar ik stoor me er ook aan en voel me dan zo'n zeur. Als ik het niet zeg, ziet ze het niet liggen.

18. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Normaal moet het toilet als laatst schoongrmaakt worden, zelfs als je met een sponsje werkt.

Heb jij geen meerdere sponsjes of doekjes. Voor elk kamer er een?? Dat is veel beter..

19. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik heb er meerdere gehad, ben echt een zeur en was zelden tevreden. Vooral met de strijk ben ik een zeur. Ik wil echt veel gestreken hebben zelfs rompers. Het enige wat ik oversla is onderbroekjes van de kids, ondergoed van ons, sokken, handdoeken en beddengoed (sinds kort) verder wil ik tot aan de romper aan toe alles gestreken hebben. Veel waren hier erg laks mee en gaven aan dat dit niet hoefde.

Ik vroeg ze niet om hun mening maar puur of ze dat wilde doen, bij de sollicitatie ja zeggen en daarna zeggen dat dat niet hoeft omdat niemand het toch ziet.

Nu sinds tijden een hulp waar ik supertevreden over ben. ze werkt extreem snel en goed en ben super tevreden. Geef haar elke keer ook 5 euro meer dan hoeft. Ben er heel erg blij mee.

Bij mij is het 1e keer aangeven hoe je het graag ziet. daarna aangeven dat de samenwerking niet goed gaat en dat je op zoek gaat naar een ander.

20. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ahhh dat vind ik echt te goor voor woorden. Geen enkel idee van hygiëne, zou haar niet meer vertrouwen laat staan betalen als ze de boel alleen maar viezer maakt en je er niet vanuit kan gaan dat iets schoon is.
    Toen ik in een kledingzaak werkte ging een collega met het doekje waar ze net de wc mee deed de keuken doen. Durfde nooit meer de keuken te gebruiken. Ze is er wel op aangesproken door se teamleidster trouwens.

Share This Page