We willen vliegen naar Napels en dan alles met openbaar vervoer verder doen. Waar moet je logeren in Napels, is het openbaar vervoer goed in die regio, kan je makkelijk in Sorrento en Pompei komen? Iemand nog tips voor het eiland Procida? Bootverbindingen, kosten etc? Alvast bedankt!
ik ben een aantal jaar geleden in Napels en omstreken geweest. Wij hebben toen ook met het ov gereisd. Ik vond het nogal een gepuzzel allemaal met de bussen in de stad. De metro ging wel goed, ook naar pompei kun je gewoon met een soort metro/trein. Pompei vond ik echt geweldig. De stad Napels was wel aardig voor een dagje, maar buiten de hoofdattracties zijn er wel erg veel ongure straatjes met ongure types, ik voelde me niet echt op mn gemak.
Wij zijn ook jaren geleden een weekje met het vliegtuig naar Napels geweest. Wij hebben juist een hotelletje in Sorrento genomen, om niet de hele week in de grote stad te zitten. Van daaruit kon je overal gemakkelijk met het openbaar vervoer naar toe. Met de trein naar Napels en Pompei, met de bus richting de amalfikust, naar het eiland Capri. Indertijd reed er vanaf het vliegveld rechtstreeks een bus naar Sorrento. Het was echt een heerlijk weekje en ik zou er zo weer heen willen.