Huisje kopen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Claudia86, 10 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    We hebben een superleuk huis op het oog, dus dan denk je, ja dat is wel leuk alleen ja hoeveel kan eraf tegenwoordig??
    We gaan bijna een bieding uit te brengen, nou dacht ik, zijn hier meer meiden die de afgelopen tijd een huis gekocht hebben??Of ligt de markt momenteel bijna stil?
    Is het nou echt zo dat je flink kan afdingen??
    Heb je geluk als je 10% eraf krijgt??
    Nou ik hoor het graag!

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dat ligt aan heel veel omstandigheden.
    Meestal is het zo dat hoe langer een huis te koop staat, hoe meer de prijs onderhandelbaar is.

Ms. zijn er mensen die wat practische tips voor je hebben. Wij wonen alweer geruime tijd in ons huis, dus hoe het ook alweer precies in zijn werk ging is bij mij een beetje weggezakt.

Succes!!!!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier pas een huis gekocht, maar nieuwbouw, dus dat ligt wat anders.

Of er veel van de prijs af kan, hangt denk ik van verschillende dingen. Is de prijs sowieso reeel? Dus moet er veel aan gebeuren of niet en is daar rekening mee gehouden bij de vraagprijs?

En staat het huis al lang te koop? Als het al lang te koop staat heb je meer kans dat er wat (meer) van de prijs af kan natuurlijk.

Ben je al wel wezen kijken?

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hebben er 20.000 vanaf gekregen omdat het al een tijd te koop stond en er best veel aan moest gebeuren.
    Dat was in maart van dit jaar.
    De markt ligt niet stil maar mensen zijn wel meer aan het 'shoppen' dan eerst.
    Huis van mn man heeft meer dan 8 maanden te koop gestaan..
    Degene die het heeft gekocht is 4 keer wezen kijken voor hij het daadwerkelijk kocht.
    daar is in totaal 8.000 van de prijs af gegaan.
    Liever dat dan nog tig maanden te koop staan en uiteindelijk hetzelfde kwijt zijn door alle lasten die gewoon doorgaan zoals hypotheek enz

5. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    ja ik snap dat dat van factoren af hangt...
    We zijn al 2 keer wezen kijken, maandag bouwtechnisch onderzoek!
    De prijs is wel reeel, hoeft weinig aan te gebeuren, dubbelglas op de 1e verdieping als we zouden willen maar de vraag is wil je dat wel?....
    bedankt vast voor de reacties!

6. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    wij hebben ook een nieuwbouwhuis maar als ik die programma's op tv zie gaan ze vaak toch wel aardig onder de vraagprijs zitten, ons vorig huis wat we gekocht hadden hebben we de vraagprijs voor gegeven maar dat stond nog niet zo lang te koop.

7. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Deze woning waar wij in geintresseerd zijn staat al meer dan een jaar te koop, de verkopers hebben geloof ik ook al een ander huis gekocht

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    welke prijsklasse?

9. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Wij hebben toevallig gister een bod gedaan en is geaccepteerd...!!

Huis stond te koop voor 145.000
    En gekregen voor 136.000
    Nu hoeft er ook echt niks aan te gebeuren alleen verven ( de muren )
    Wat onze makelaar gedaan heeft heel laag begonnen met bieden dan krijg je daarna een tegenbod als ze er niet mee akkoord gaan... en dan blijven bieden ( sommige willen dat niet en komen dan zelf met een redelijke prijs ) en sommige gaan wel akkoord met het startbod... Omdat het al lange tijd te koop staat..

Heel veel succes in ieder geval

10. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Tussen de 200.00 en 250.000

Gefeliciteerd dan he met je nieuwe huisje!!
    Wanneer kan je er in??

11. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

Als je mij bedoelt??

29 jan krijgen we de sleutel...
    Dan 2 dagen verven en over :D

12. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Ja bedoel jou! haha sorry... wel leuk joh zo snel!
    Eengezinswoning of flat oid??

13. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Apartementje 3 ruime kamers

Dus ben er super blij mee :D

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    jeetje, mooie prijs hoor!

over een huis tussen 200.000 en 250.000, je moet even kijken wat redelijk is, hoe scherp is de vraagprijs??
    Je kunt gerust tot 20% onder de vraagprijs beginnen, licht dan wel je bod een beetje toe.

Wij zijn in onderhandeling geweest voor een huis van 200.000, maar ze gingen niet verder dan 180.000 (de makelaar zei nog wel tot 175.000) op zich een mooie prijs, maar voor ons het nog niet waard, er moet heel veel gebeuren...succes

15. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Er is eigenlijk niks waarvoor we minder zouden bieden.... maargoed wil de maandlasten zo laag mogelijk houden natuurlijk,en het voelt toch net eff wat beter als je 'm net wat goedkoper heb gekregen.
    Uit de bouwtechnisch onderzoek moet blijken of het geen kat in de zak is.
    We gaan iig niet de vraagprijs betalen met kk erbij word dat teveel!
    Ik vind het allemaal reuze spannend en in mijn hoofd woon ik er al en we irriteren ons nog zoveel meer aan de dingen die ons al irriteerde, die gaan alleen maar opvallen! :D

@Jeem, leuk joh 3 ruime kamers!! Klus ze ;)

16. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

@Claudia: heb je geen aankoopmakelaar dan? Die kunnen je nl adviseren over wat een goed startbod is enz.

Of je veel onder de vraagprijs kan gaan zitten hangt bijv. ook af van de regio. Mijn man en ik hebben begin 2009 een huis gekocht in de randstad en hebben uiteindelijk 5500 euro minder betaald dan de vraagprijs.

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    altijd eronder bieden, maar in ons geval hadden we echt punten om te noemen als reden voor de lagere prijs.
    Altijd je bod onder voorbehoud van een technische keuring doen he! succes

18. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Wij dit jaar een huis gekocht,
    196.000 was de vraagprijs en we hebben hem gekocht voor 157.500, er hoefde niet veel te gebeuren maar die mensen hadden al een ander huis en het stond al meer als een jaar te koop

19. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    @ikbenhetmaar, das nog eens geluk hebben!!
    als ik er zoveel af kan krijgen kan dr nog wel dubbel glas in en een nieuwe badkamer of keuken :p
    @Taliaa, we doen pas een bod na de keuring maandag.
    Nee hebben geen aankoopmakelaar,hebben we niet nodig.

Oja... de makelaar zei ons dat ie zn schoen opvrat waarom het huis nog niet verkocht was, kan een verkooppraatje wezen maar wellicht een opmerking dat er nog wel iets aan de prijs te doen is. we beginnen iig met een laag bod!:p
    Ik kan makelaars altijd zo moeilijk peilen!

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als je geen aankoopmakelaar nodig hebt, had je eigenlijk je vraag hier ook niet hoeven stellen ;)
    Daarom is dus juist een aankoopmakelaar, om je hierin te adviseren.
    Zij hebben verstand van de markt in jouw omgeving. En tuurlijk roept de makelaar van de verkoper dat hij maar niet begrijpt waarom het nog niet verkocht is.

Maar je zou even kunnen uitzoeken waar de huizen in die omgeving recent voor verkocht zijn. Dus op zoek gaan naar vergelijkbaar materiaal.

Wist je trouwens dat je ook een bod had kunnen doen onder voorbehoud van de bouwtechnische keuring?

Op die manier had je al kunnen achterhalen wat hun maximale prijs is. Stel dat ze echt de vraagprijs willen en jullie vinden dat teveel dan had je de onderhandeling kunnen afkappen en had je die keuring niet hoeven doen (scheelt geld).

Deel Deze Pagina