Ik vraag hier niet wat ik moet bieden of wat mijn beginbod is wil gewoon weten wat normaal is ongeveer! Tuurlijk verschilt het per regio/huis/wijk/provincie, en dat is maar goed ook!
Ik zou indd een aankoop makelaar er bij nemen...( hij is onpartijdig en kijkt dus optisch/praktisch naar een huis...) Hebben wij ook gedaan hij heeft ook voor ons het kadaster onderzoek en bodem onderzoek gedaan + dat je hem niet direct hoeft te betalen ( dit zit namelijk bij je KK ) toen hij de onderzoeken goed gekeurd heeft heeft ie ook gelijk een bod gedaan en hoef je zo eigenlijk niks zelf te doen...Ja je handtekening zetten straks
Ik ben laag begonnen met het bieden voor mijn huis. heb er uiteindelijk 9000 afgekregen en dat is wel netjes. Moet alleen een nieuwe keuken in en de rest een beetje opknappen qua verven en naar smaak maken. je moet gewoon laag beginnen en dan kunnen ze altijd een tegenbod doen. En niet laten merken dat je het heel graag wilt. Je kan ook laten vallen dat je twijfelt tussen dit en een ander huis bevoorbeeld. (spelletje meespelen)
Ons huis stond te koop voor 149.500 euro en hebben hem gekocht voor 120.000 euro. Bijna 30.000 eraf dus Maar goed, kon ook omdat hij bij ons al langer dan een jaar te koop stond en ze al een andere huis hadden waardoor ze dubbele lasten hadden en die konden ze niet meer opbrengen.
Wij hebben van de zomer een huisje gekocht en we hebben er nog 3.000 af kunnen krijgen. Het huisje stond al heel goedkoop omdat ze er snel vanaf wouden.
Wij hebben ook nog niet zo lang geleden een huis gekocht en daar hebben we 10.000 euro van de prijs af kunnen krijgen (stond te koop voor 254.000 euro). Mijn vriend heeft toen zijn appartement verkocht en daarbij heeft 'ie niks van de vraagprijs af hoeven te doen.