huisje kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door happyjollie, 8 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyjollie

happyjollie Actief lid

2 feb 2007
    102
    0
    0
    Noord-Holland
    hallo allemaal,

wij zijn aan het kijken naar koopwoningen maar nu weet ik niet waar ik moet beginnen.
    moeten we eerst de hypotheek gaan regelen of moeten we eerst een geschikt huis zien te vinden?
    ik heb echt geen flauw idee, heb nooit op het punt gestaan van kopen maar nu we een kleintje hebben en graag een tweede kindje willen zitten we toch te denken aan een koophuisje.
    wie heeft wat nuttige tips voor ons?
    groetjes happyjollie

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ga eerst eens langs bij de bank of hypotheekshop. dan kun je kijken wat je ongeveer kunt lenen en weet je ongeveer wat voor huizen in je bereik liggen.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou eerst kijken naar wat jullie kunnen of eigenlijk wíllen gaan lenen. Wil jij blijven werken? Neem/bereken alles mee en tel aub géén zwart geld mee in je lening, wil je later nog meer investeren? evt in je woning of wat dan ook? enz enz.. Je moet gewoon eigenlijk bedenken dat je niet op de 'top' wil gaan zitten en dus ook níet naar dat soort huizen gaan kijken dan.. Maja das zo persoonlijk.. Succes!

4. happyjollie

happyjollie Actief lid

2 feb 2007
    102
    0
    0
    Noord-Holland
    aah ok de hypotheekshop en alles laten berekenen.
    das idd een hele goeie van je haha, stom eigenlijk dat ik daar zelf niet aan denk he.

en we willen idd niet aan de top gaan zitten, gewoon een goedkoop huisje met een niet al te hoge prijs, als dat nog bestaat hihi.

heel erg bedankt, meer tips zijn altijd welkom...
    gr, happy

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vaak als je n niet te duur huisje wil, denk ik aan tussen de 150 en 180.000 euro kom je al gauw in n rijtjeshuis oid terecht. Ik weet natuurlijk niet wat jíj niet al te duur vind. En dit soort huisjes bestaan echt wel! (scheelt ook wáár in Nederland) ;) T is handig als jij en je partner dan wel 2 rechterhanden hebben (en eventuele vrienden die kunnen/willen helpen) daar bespaar je ook nog gruwelijk op. (spreek uit ervaring haha) ;) .

6. happyjollie

happyjollie Actief lid

2 feb 2007
    102
    0
    0
    Noord-Holland
    hoi,

nou we hebben van de week eens een berekening laten doen, een hele grove via een kennis van ons, wij hebben namelijk voor een hypotheek verstrekker gewerkt, en ze wilde wel even een berekening doen.
    we kunnen een hypotheek aangaan voor 225.000.
    we hebben al een beetje zitten snuffelen, maar voor dit geld heb je wel iets.
    we willen een gewoon eensgezinshuisje in hoorn, we zitten nu in een 4 kamer woning in amstelveen en dit is echt helemaal niets voor ons haha zowel het huis als de buurt spreken ons niet aan.
    vandaar ook dat we willen kopen, gaat sneller, hoop ik, en dan heb je ook wat meer keuze als in de huur sector.

alleen vind ik het zo een gedoe dat kopen, naar huizen kijken naar de notaris toe...en dan ben je e rnog niet haha.

7. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    waaah waar is dat dat je een rijtjeshuis kan kopen voor 180000?! daar gaan wij ook heen verhuizen; hier begint het zo'n beetje bij 250000 ....!

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :confused: Pff sjeemig, dan zit ik hier goed! :) ;)

9. Female

Female Niet meer actief

Eerste stap is exact laten bereken of je een hypotheek kunt krijgen en zoja; hoeveel je kunt lenen. Pas daarna ga je huizen kijken. Andersom hoor je ook wel eens, maar ik vind het een domme volgorde....

Denk goed na of je de hypotheek op 2 salarissen wilt laten berekenen. Reken ruim. Wil jij misschien in de toekomst stoppen/ minder gaan werken? Dan moet je hier nu al rekening mee houden, straks is het te laat, en dat geeft alles behalve een relaxed gevoel.

Succes met de (uit)zoektocht! ;)

10. Female

Female Niet meer actief

Hier! Maar dan geen rijtjeshuis, maar een mega groot vrijstaand huis op 1700 vierkante meter grond :) :) ...

Maar je hebt gelijk, huizen zijn in NL echt heel duur. Ik kom van de veluwe en daar begint het eenvoudigste rijtjeshuis ook pas met € 220.000.
    Het lijkt bijna onmogelijk soms... :(

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoorn is leuk! Ik woon in Purmerend, en werk in Hoorn en heb daar ook veel familie wonen. In de wijken Kersenboogerd en Risdam/Zwaag is zeker wel iets leuks te vinden voor 180.000.

Gewoon naar een paar adviseurs gaan om te vergelijken, en laat je niet de eerste de beste spaarhypotheek aansmeren. De hypotheker staat er bijvoorbeeld om bekend dat ze je snel een spaarhypotheek aanbieden, omdat ze daar zelf veel provisie op maken. Dus zo onafhankelijk zijn sommige adviseurs ook weer niet. En informeer ook bij je eigen bank, dus zonder tussenpersoon. Soms kom je daar ook weer goedkoper mee uit.

Succes met zoeken! Het is een hoop gedoe, maar ook heel leuk en spannend ;)

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    in provincie groningen is het ook heel goedkoop.
    Wij hebben een rijtjeshuis voor 127 duizend :)
    En behoorlijk groot ook

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja volgens mij is Friesland (en omstreken ;) ) idd t goedkoopste.

14. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    uhm dat klinkt wel goedkoop! :)

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Let er wel op dat als je voor die prijs 225.000 gaat kijken er ook nog kosten koper bijkomt.En dat is dan nog 10% erbovenop!

Deel Deze Pagina