Vliegvakantie met baby van 8 weken

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door meid1987, 25 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Hi meiden,

Mijn dochter is nu 5 weken. Nu hebben we een vakantie geboekt voor over 3 weken. We gaan met het vliegtuig.
    Heeft iemand ervaring met het vliegen met een jonge baby?

Thnx alvast!

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij hebben veel gevlogen met onze dochter, dat ging altijd prima. Mijn ervaring is juist hoe jonger hoe makkelijker. Je kan meestal een bedje voor ze bestellen dat maakt het allemaal een stuk comfortabeler. Meestal is er wel een 'flight attendent' die even extra behulpzaam is als het nodig is. Soms hebben niet alle toiletten een verschoontafel even kijken of vragen dus welke je moet hebben. Laten drinken tijden het opstijgen en landen zorgt dat ze geen last krijgen van de oortjes. Sowieso veel laten drinken omdat de lucht erg droog is. Je mag geen water meer meenemen maar als je flesvoeding geeft kan je op Schiphol bij veel restaurant enzo gekookt water vragen mocht je dat willen. (hebben ze natuurlijk ook wel in het vliegtuig) Zorg dat je schone kleertjes voor je kindje in je handbagage hebt (en na mijn laatste ervaring ook wat voor jezelf). Meestal mag je kinderwagen mee naar de gate nemen. Op die leeftijd hebben ze nog geen of weinig last jetleg dat is ook erg prettig.

Fijne vakantie!

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad: hoe jonger, hoe gemakkelijker!
    Ligt er overigens aan waar jullie naartoe gaan of je een bedje kan krijgen of niet. Op 'korte' vluchten in Europa geven ze nl meestal geen bedje...
    Voor je kindje mag je gewoon water mee nemen hoor in het vliegtuig. Daar wordt niet zo moeilijk over gedaan... althans bij ons toendertijd niet!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Chartervluchten (dus maatschappijen als Corendon, ArkeFly, Transavia) hebben meestal sowieso geen bedjes in het toestel. Maar hoe meer ze slapen, hoe makkelijker het vliegen is dus ja hoe jonger hoe makkelijker ;). Ik vond het zelf heel prettig om een draagzak/doek bij mij te hebben voor op de vliegvelden en ook voor op vakantie zelf, je hebt je handen vrij en je kleintje slaapt. Wij hadden de kinderwagen ook niet meegenomen en niet gemist.

5. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Hi meiden,

Bedankt voor jullie snelle reacties! :)

Het is maar een korte vlucht van kleine 2 uur.. We gaan namelijk naar zuid france. We hebben gekozen voor het vliegtuig omdat we een autoreis van 1400 km nog niet helemaal zien zitten!

Deel Deze Pagina