Van snowboarden naar skiën

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dubbelgeluk, 16 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.098
    12.066
    113
    Vorig jaar heb ik de overstap al gemaakt, ik werd bangig op het snowboard en ik vond het ineens allemaal heel ingewikkeld. En wat is skiën dan een verademing, geen gedoe met bindingen, beetje bijprikken, alleen nog beetje minder pizza punt ;). Maar toch, na 30 jaar (ik heb het vroeger geleerd) pakte ik het weer aardig op na 1 privéles.

Mijn man heeft goed leren snowboarden, niet leren skiën. Hij wil nu misschien ook de overstap maken. Maar hij gaat nu van zwart met het snowboard, met skies zal hij toch weer terug moeten naar de basis. Hij wil een introductie les gaan volgen, maar ik ben benieuwd, hoe hebben andere volwassenen leren skiën op latere leeftijd? Vooral in NL lessen volgen, of toch ook tijdens de wintersport? Dat laatste zie ik in ons gebied eigenlijk nauwelijks in groepsverband en ziet hij niet echt zitten.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    ik heb toen ik 20 ofzo was leren skien, met een paar groepslessen in NL op een binnen sneeuw hal, maar dan weet je helemaal nog niet hoe je zo'n echte berg af moet komen, dus ook nog prive lessen 3 x 3 uur in een week ski vakantie, de eerste 3 x dat we zijn gaan skien.

maar als je al kan snowboarden is het toch anders denk ik dan wanneer je blanco erin rolt.
    En waarom wil hij gaan skien, als hij op snowboard zwart af knalt is de noodzaak voor skien er toch niet echt? of is hij ook bang?
    je kunt ook prima met elkaar mee boarden/skien enzo.

mijn man heeft ook jaren gesnowboard en gaat nu met de kinderen weer skien, maar hij heeft wel vroeger eerst skien geleerd en daarna pas het boarden. die ging op de skies staan en kon zo weer mee.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    In onze ski groep hebben er meerdere op volwassen leeftijd leren skiën. Man heeft dit in een groepsles gedaan in Oostenrijk, maar je zag daar wel heel veel niveau verschil in één groep. En doordat er niet zoveel volwassen groepen waren, was schuiven ook niet echt mogelijk.
    Ik zou dus kiezen voor les in NL, zodat er een mooie basis is, en dan nog (samen?) privé les op vakantie. Het scheelt natuurlijk dat hij bekend is met de omstandigheden op de piste.

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.098
    12.066
    113
    @mamameer hij vindt het vooral vervelend om steeds die bindingen vast te maken, nu kan hij een ander systeem kopen, maar lichamelijk is skiën naar mijn idee ook minder belastend voor je lichaam en we worden allemaal een dagje oudero_O:D. En daarbij de kinderen die ook gaan skiën… hij neemt wel zijn snowboard mee, zodat hij ook wel lekker even wat moeilijke pistes af kan, maar hij zal toch even moeten investeren. Hij gaat iig een introductieles via social deal boeken. Kijken of het überhaupt wat is.

mamameer vindt dit leuk.
  5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    oja mijn man had altijd al van die makkelijkere bindingen (fastac ofzo), waarbij je alleen acher een klem omhoog hoeft te doen. en niet los al die bindingen met je handschoenen of koude handen moet vast maken.
    Ik moet zeggen dat ook skien lichamelijk wat van je vraagt ook als je ouder bent...;)

Goed om het te gaan proberen. weer een leuke uitdaging voor hem!

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.098
    12.066
    113
    Dat is waar, dat mag ook, mijn vader heeft tot zijn 65e denk ik geskied. maar het zitten, bindingen vastmaken, op platte gedeeltes stil vallen… fijn als je uit de lift weg kan skiën.

mamameer vindt dit leuk.
  7. MissXray

MissXray Niet meer actief

Hier een snowboardman, vet irritant toen de kids klein waren en dan maar tussen mijn benen in een sleeplift omhoog moesten haha.

Heeft skies ook geprobeerd, maar het wordt toch nooit echt zo’n succes als het snowboarden.

Hier pakken beginnende volwassenen e cv t voornamelijk de rollerbaan om het te leren.

Deel Deze Pagina