Volgens het sociaal akkoord van 11 april wordt iedereen met een wajong vanaf 2015 elke 5 jaar herkeurd en als je dan niet 80 tot 100 procent afgekeurd bent, val je buiten de wajong en kom je in de bijstand... Ook degene die al langer een wajong ontvangen, waaronder ikzelf. Erg raar aangezien er in het regeerakkoord juist gezegd werd dat diegene juist geen herkeuring kregen. Gelukkig is onze hypotheek op 1 salaris, maar het zou ons alsnog financieel in de problemen brengen als ik straks in de bijstand terecht kom...
september 2012.. de herkeuring heb ik nog niets van gehoord trouwens, ik denk alleen dat hij eraan komt, aangezien ik na 1 jaar opnieuw gekeurd zou worden..
pin je op herkeuring niet helemaal vast zou in 2007/2008 herkeuring krijgen nou wacht er nu nog op haha op gebied van herkeuring en inzage van alle dossieers lopen ze heeeeeeeeeeeeeel erg achter dus weet niet hoe ze het straks willen doen om alle mensen te beoordelen want ze weten zelf niet van alle wajongers af
Die levensverzekering krijgt TS ws. helemaal niet.... Ook die eisen zijn veel strenger de laatste jaren. Een optie is wel als de ouders willen tekenen voor een hypo. Dus garant staan zeg maar. (of kan dat ook al niet meer??)
Heb ook hoge kostten, maar kreeg gewoon een levensverzekering hoor en betaal niks meer als me partner!! Denk dat de regels zo streng zijn geworden dat het niet alleen voor wajongers maar ook voor modale of jongere alles onmogelijk word gemaakt om een huis te kopen of je moet beide gewoon fulltime werken!
Dat is ook afhankelijk van waarom je wajong hebt. Weet natuurlijk niet wat bij jou de reden is, maar bij ts is het een potentieel dodelijke ziekte. Een levensverzekering sluit je af zodat je in geval van overlijden niet uit je huis hoeft. Als jij niet bent afgekeurd op iets dodelijks, kun je gewoon een levensverzekering krijgen. Onze levensvezekering voor mijn man (geen wajonger overigens) is ontzettend duur vanwege zijn potentieel kortere levensduur vanwege ziekte.
zelfs als je autisme hebt waaraan je NIET eerder dood gaat als een ander betaal je bijna het 3 dubbele aan levensverzekering, echt belachelijk.. wij hadden geluk dat we er maar 1 hoefde te hebben, want voor mij was het onderhand de helft vd hypotheek wat ik aan levensverzekering zou moeten betalen alleen voor m'n autisme TS heeft een hersentumor gehad wat sowieso al een torenhoge premie zal opleveren aan levensverzekering en je moet een levensverzekering hebben ( en bij sommige hypotheekverstrekkers zelfs beide) om een huis te kunnen kopen
Wij hebben ons huis op 31-12-12 gekocht (hoezo op de valreep ) En hoewel mijn wao (oh ik wordt oud) gewoon kon worden gerekend als een vast maand inkomen hebben we dit niet gedaan. Gelukkig kon alles op het inkomen van mijn man (zijn basisinkomen dus zonder onregelmatigheidstoeslag) en hoefde alleen hij een levensverzekering.
Wajong word echt niet afgeschaft voor iedereen. Mensen die in de wajong zitten en duurzaam zijn afgekeurd, blijven gewoon in de wajong.
Hypotheek met wajong lukt wel alleen niet alle hypotheekverstrekkers gaan er akkoord mee, ik heb een wajong en gewoon huis met hypotheek
mijn man heeft ziekte van hodgekin gehad. Toen wij een hypotheek drie jaar later wilden afsluiten konden wij geen spaarhypotheek krijgen omdat hij geen levensverzekering kon afsluiten. 2 jaar later ( dus 5 jaar na dat hij ziek was) konden we alsnog de hypotheek oversluiten maar dan was de premie wel veel hoger. Omdat ik ook al een verhoogde premie zou krijgen ivm depressie en opname 8 jaar daarvoor hebben we besloten dat het een aflossingsvrije hypotheek bleef. Gelukkig kon dat wel voor de executiewaarde voor het huis en hadden we genoeg spaargeld om de rest aan te vullen toen. erg naar als je hersteld ben van kanker en verder wilt met je leven en je hier dus tegen aan loopt Je kunt nu geen volledig aflossingsvrije hypotheek afsluiten dus er vallen steeds meer mensen die net hersteld zijn buiten de boot.,