De algemene heffingskorting is een korting waar iedereen in NL recht op heeft. De algemene heffingskorting toepassen bij de partner wordt ook wel aanrechtsubsidie genoemd. Als je zelf te weinig of geen inkomen hebt om de maximale algemene heffingskorting te gebruiken, dan kan dat alsnog via het inkomen van de partner. Sinds 2009 wordt de hoogte van de aanrechtsubsidie afgebouwd met als doel meer mensen aan het werk te krijgen. Aanrechtsubsidie: algemene heffingskorting bij de partner | Financieel/Belasting
Lekker thuisblijven! Ik ben ook fulltime moeder en dan ook echt fulltime! Als mijn man thuiskomt, en de kleine is in een goed humeur, gaat papa kroelen met de kleine. Is de kleine jengelig, dan ben ik gewoon de pineut! Mijn man komt dan heerlijk tot rust en presteert daarom beter als hij werkt. Mijn man heeft een eigen zaak, zou hij thuis ook nog wat in het huishouden moeten doen, kan hij minder werken, dus minder verdienen. Hij hoeft 's nachts niet uit bed, 98% van de momenten met onze zoon, zijn mooie momenten voor hem. Nuttig voelen voor de maatschappij: mijn mannetje krijgt de beste opvoeding, maar bovenal ontzettend veel liefde en aandacht! Hij is geen nummertje bij de creche, die moet wachten voordat zijn luier verschoont wordt, omdat er toevallig nog meer zijn die gepoept hebben. Luxe: wat is luxe? qualitytime met het hele gezin, is heerlijk. 's Avonds is er geen stress, in het weekend hoef je niks te doen in het huishouden, dat is echte luxe! De vrije tijd die je man heeft, is dan ook positieve vrije tijd en dat is ontzettend goed voor je relatie en jullie sociale leven! Leuke uitjes: een boswandeling ofzo is net zo leuk als naar de dierentuin! Voor een kind hoeft het niet het duurste zwembad te zijn, en de kinderboerderij is ook prima. Maar waarom pak je niet de kans om je eigen zaak echt te starten? Dat is voor jou toch het beste van allebei? werken en thuis zijn? Ik denk dat heel veel vrouwen jaloers op je zijn... (ik niet, ben heel erg gelukkig met mijn keuze) Succes met je keuze
ik probeer ook alles om mijn bedrijfje tot een succes te maken maar hierin ben ik ook een beetje afhankelijk van de economie, want als mensen hun beurs dicht knijpen is er voor mij geen werk...... ik ben dan ook nooit verzekerd van een vast inkomen dus mag mijn bedrijfje niet echt mee rekenen. Omdat het nog in opstart is, heeft het eigenlijk geen inkomen. maar iedereen bedankt voor de nuttige post heb nu met best veel mensen gesproken en allemaal zeggen ze dat huismoeder een fulltime baan is, dit wil ik dan niet echt accepteren maar ik heb het inderdaad druk zat ermee en inderdaad, als alles aan kant is en mijn man hoeft nergens meer aan te denken en ik sta er ook nog eens positief voor hem dan is de sfeer vele malen beter we gaan inderdaad proberen om zo te leven en mijn eigen bedrijfje zoveel mogelijk aan te laten trekken (tijd insteken) en hopelijk gaan we het redden. continu de ziektewet in is ook niet alles, en hand ophouden bij instantie's willen we niet...