Huismerk vs A merk

Discussion in 'De lounge' started by LisbethSalander, Aug 25, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Wij kopen tegenwoordig bijna alles van het Jumbo huismerk. Zelfs de koffie en pindakaas zijn glansrijk geslaagd. Alleen de ketchup is nog van Heinz, en de cola van Pepsi. Raketten wel van ola maar alle andere ijsjes ook huismerk. Verder eigenlijk alles huismerk Jumbo (en voor de houdbare bulk huismerk Kaufland).
    Vaatwastabletten van de Lidl.
    Vlees wordt wel steeds slechter bij de Jumbo op een paar uitzonderingen na, dus na deze week de verbouwde slager weer eens bezoeken.

2. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Witte bonen in tomatensaus lekkerder van huismerk dan van Hak

Maar eigenlijk kies ik van heel veel het huismerk behalve van bier, havermout van quacker, pindakaas van Calvé en mayonaise van Calvé, margarine van blue band en cola van coca cola.
    Dat zijn echt standaard dingen die we A merk hebben en verder altijd alles huismerk (of het moet een actie zijn)

Oh en de cups van Nescafé dolce gusto. We hebben echt van alle huismerken geprobeerd (jumbo, ah,Lidl) maar we vinden ze allemaal echt niet lekker in vergelijking tot die we altijd hebben.

3. Wellesnietes

Witte bonen in tomatensaus lekkerder van huismerk dan van Hak

Maar eigenlijk kies ik van heel veel het huismerk behalve van bier, havermout van quacker, pindakaas van Calvé en mayonaise van Calvé, margarine van blue band en cola van coca cola en knak of rookworsten van unox. Dat zijn echt standaard dingen die we A merk hebben en verder altijd alles huismerk (of het moet een actie zijn)

Oh en de cups van Nescafé dolce gusto. We hebben echt van alle huismerken geprobeerd (jumbo, ah,Lidl) maar we vinden ze allemaal echt niet lekker in vergelijking tot die we altijd hebben

4. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Helaes pindakaas van de Aldi :D

5. Banana

Banana Fanatiek lid

Jun 29, 2014
    2,045
    621
    113
    Ik heb een paar dingen die ik wel altijd a-merk koop:
    Pindakaas van Calve
    Duo Penotti
    Nutella
    Remia fritessaus
    Heinz ketchup
    Nespresso cups

Voor de rest maakt het mij niet zoveel uit

6. Lazuli

Lazuli Actief lid

Apr 19, 2020
    242
    281
    63
    Female
    Er zal vast meer op mijn a-merk lijst staan, maar wat mij nu te binnen schiet wat ik alleen van a-merk wil is Calvé pindakaas, Bertolli Pastasaus en Dreft. Verder pak ik net zo makkelijk huismerk. Ook al vind ik het iets minder lekker of minder goed, alleen van bovenstaande doe ik geen concessies.

7. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

Dec 14, 2018
    1,705
    3,842
    113
    #27 NiVa0230, Aug 25, 2020
    Last edited: Aug 25, 2020
    QUOTE="Lazuli, post: 23191521, member: 117110"]Er zal vast meer op mijn a-merk lijst staan, maar wat mij nu te binnen schiet wat ik alleen van a-merk wil is Calvé pindakaas, Bertolli Pastasaus en Dreft. Verder pak ik net zo makkelijk huismerk. Ook al vind ik het iets minder lekker of minder goed, alleen van bovenstaande doe ik geen concessies.[/QUOTE]

Die Bertolli pastasaus... Ik zei van de week nog tegen mijn man; "ik snap niet waarom die zo duur moet zijn, ik vind hem niet te vreten." :oops:

Geef mij maar het goedkope non-merk dat ik bij de Jumbo koop.

_20200825_201633.JPG

Schandalig hè.... Dat ik niet zelf de pastasaus maak :o:

8. Lazuli

Lazuli Actief lid

Apr 19, 2020
    242
    281
    63
    Female
    Ik heb altijd de groene. De rest vind ik ook niet lekker. Maar misschien vindt jij het allemaal vies, dat kan:)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    Wij hebben altijd de rode. Is zo ongeveer het enige wat ik in een pakje koop.

10. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

Mar 30, 2018
    1,807
    1,786
    113
    Female
    De rookworst van de lidll smaakt net zo als die van de hema! Vinden wij echt stukken lekkerder dan de unox

11. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Die Bertolli pastasaus... Ik zei van de week nog tegen mijn man; "ik snap niet waarom die zo duur moet zijn, ik vind hem niet te vreten." :oops:

Geef mij maar het goedkope non-merk dat ik bij de Jumbo koop.

View attachment 660885

Schandalig hè.... Dat ik niet zelf de pastasaus maak :o:[/QUOTE]

Die heb ik ook altijd maar dan de rode variant! (die van de foto dan hé haha)

12. Taiga

Taiga Fanatiek lid

Apr 28, 2019
    1,418
    2,198
    113
    Ik koop veel huismerk.
    Van A merk kopen we wel
    Dreft
    Lay's chips
    Clipper thee
    Coco cola
    Ginger ale
    Curry
    De Ruijter pure hagelslag

Voor de rest maakt het me niet zoveel uit. We koken ook nooit echt uit zakjes of potten.

13. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Ik vind toch vaak A merken beter of lekkerder. Maar vaak is het verschil in prijs wel groter zodat ik toch naar het huismerk ga.

14. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Waarom zie ik zoveel berichten voorbij komen met alleen maar A-merken? Terwijl er gevraagd wordt om huismerken :oops:

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Curry van Remia, pindakaas van Calvé (met stukjes noot)

Cola van de Jumbo (Lidl is ook oké, maar Jumbo lekkerder), andere merken zijn vies. Sinas of andere fris van de Jumbo.

En vast nog meer, maar dat weet in nu ff niet. :D

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    Ik ga juist graag naar de lidl, a merken vind ik vaak duur en huismerk van plus niet altijd lekker.
    Lidl vinden wij in veel dingen heel lekker en goed.
    Alleen erg jammer dat zelfs de lidl nu ook veel a merken ga verkopen...

17. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Hier steeds minder a merk, zijn nog wel wat bepaalde producten die we enkel a merk halen
    spinazie a la creme
    Radler/bier
    pindakaas
    Ranja
    Fritesaus/curry

18. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Griekse yoghurt van de Aldi, in die emmers! Daar kan geen enkel a merk of ander merk aan tippen.

19. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,606
    8,357
    113
    Female
    upload_2020-8-25_20-58-35.png
    Van de Lidl. Ah eigen merk cola (niet de basic) vind ik ook goed.

20. Wellesnietes

Omdat men volgens mij vaker juist huismerken koopt behalve als het echt significant anders is het A merk. Het is dus makkelijker om aan te geven wat je van het A merk dan van het huismerk hebt. Daarnaast vind ik mais van bonduelle prima maar van ah basic ook en dan kies ik dus voor die omdat het goedkoper is. Pas als de smaak echt anders is ben ik bereid meer te betalen en ga ik voor het A merk. Ik denk dus dat andersom minder vaak voorkomt dat je een huismerk echt verkiest boven een A merk. Dat heb ik dus alleen met witte bonen in tomatensaus van Hak versus AH eigen merk :roflmao: ik vind die van Hak niet te eten. Bijv volkoren spaghetti neem ik altijd van AH eigen merk. Omdat hij goedkoper is. Maar ik proef geen verschil met die van Honig. Dus als die net zo duur was zou ik die ook kopen. Ik vind er geen een lekkerder.

Anders vind ik het A merk net zo goed of wellicht beter dan het huismerk maar ben ik niet bereid meer te betalen dus kies ik het huismerk.

Paardenbloem likes this.

Share This Page