Wij kopen veel bij de Lidl en de Jumbo, voornamelijk huismerken. Gebruik weinig a merken. We halen wel altijd de ice thee van pickwick daar zitten minder koolhydraten in.
De Sun Lolly’s van de Lidl zijn de lekkerste waterijsjes. Ben niet zo’n waterijseter, dat is zoon. Maar als ik dan eens een waterijsje eet, graag deze. Hier zit echt smaak aan. Bij zoon zijn ze overigens ook favoriet. Verder neem ik vooral huismerk wanneer het net zo goed smaakt/is als A-merk omdat het dan natuurlijk goedkoper is. Over het algemeen niet zozeer omdat ik vind dat het beter smaakt/is.
Wij hebben altijd de ah pindakaas (die 100% met nootjes), rest van het zoete broodbeleg ook altijd huismerk.
Ik vind alle maïs in Nederland schandalig duur. Ik haal in Duitsland grote blikken voor 39 cent waar ik 3 x mee doe (rest gaat in 2 zakjes in de vriezer). Net als kidneybonen, zijn daar 39 cent voor een blik en hier zie ik vaak dat huismerken het dubbele kosten. O ja, en tubes tomatenpuree kan ik niet zonder, heerlijk doseren op gevoel en geen geklier met een blikje: 49 cent in Duitsland, hier minimaal 1.09!
Ja is ook zo. Maar als je niet dicht bij de Duitse grens woont is het wel goedkoper en duurzamer. Anders kost het me weer benzine
Cola; Coca Cola Cassis; Fanta Cassis Chips; Lays (alleen bolognese van Croky) Chocomel van Nutricia Melk van Campina Knak/rookworsten; Unox Chocopasta; Duo Penotti Pudding etc; Campina en andere A merken Sommige dingen zijn gewoon écht niet lekker van een ander merk, bijvoorbeeld de chocomel. Veel merken geprobeerd maar niks kan tippen tegen die van Nutricia.
Haha, waar ik woon is het minstens 3x zo duur als in NL. Een heel klein blikje bonduelle maïs voor (omgerekend) 2 euro. Tomatenpuree is wel weer veel goedkoper, een kilo kost hier volgens mij hetzelfde als zo'n miniblikje van 150 gram. Ook veel lekkerder, want dubbelgeconcentreerd. In NL kocht ik tomatenpuree altijd bij de Turkse winkel. Laatst zag ik in de supermarkt een zak diepvriesdoperwten: gewoon bijna 3 euro Dat soort dingen weiger ik echt te kopen (Maar mijn halve vriezer zit ook wel vol met doperwten die ik afgelopen lente heb ingevroren).
Toevallig vorige week naar de Lidl geweest en daar een hoop huismerk producten gekocht. Super goedkoop t.o.v. Plus, Coop of AH. Maar gruwel, de crackers smaken naar karton, de kaas is net plastic, de verpakkingen willen niet open met het lipje wat ervoor bedoeld is. Het zal wel aan mij liggen maar ik werd er zo chagrijnig van. Bij de Coop koop ik trouwens wel heel veel dingen van Gwoon. Behalve Venz pure hagelslag, Croky paprika chips en, als we het heel af en toe drinken, Coca-Cola. Dat hoef ik echt niet van een ander merk.
Wasmiddel van de Lidl Ketchup van de Lidl Blikjes cola van de Lidl Vlokken Parmezaanse kaas van de Aldi Kwark met smaakje van de Aldi Belgische Mayo van de Deen Amandelmelk van de Aldi Roomkaas van de Lidl/Aldi Cakemix van de Aldi Kwarktaart mix van de Aldi
Wat een leuk topic! Zelf halen we ook wel veel van huismerken. Wij hadden altijd een krap budget. Dat is nu gelukkig wel veranderd. Wij halen voornamelijk boodschappen bij plus en jumbo. Flesjes spa rood haalt mijn man bij de Lidl. Omdat hij ze daar het lekkerst en goedkoopst vind. Wel drinken we koffie van douwe Egberts. Verschillende merken uitgeprobeerd maar deze is de beste/lekkerste. In tijden van weinig geld en geen aanbieding van douwe Egberts haalden we altijd jumbo koffie merk. Die kwam er het dichtste bij. Nu had ik pas een keer rijst van lassie gekocht ipv plus merk. Gewoon omdat ik het leuk vond een echt merk te proberen. Maar ik proefde geen verschil. Of het moet aan mij liggen.. Cola drinken we ook van jumbo merk. Hoewel manlief coca cola nog steeds lekkerder vind. Nu drinken we helemaal niet vaak cola. En hij vind coca cola zonde van het geld. Het is gek, juist nu we meer te besteden hebben dat we gewoon nog steeds huismerk halen. Terwijl we in moeilijke financiële tijden soms verlangden iets te kunnen kopen van a merk. Huismerken zijn gewoon goed, goedkoop en lekker. Zoals: knakworst van plus merk Cornetto van jumbo merk (lekker veel chocola in het puntje) A merken halen we af en toe met aanbiedingen. Zoals: Kratje hertog Jan ( Als er geen aanbieding is dan ook geen bier) Mayonaise van oliehoorn (plus merk mayo of fritesaus is ook prima te eten) Ik proef bij de meeste dingen geen verschil tussen huis of a merk. Of ik proef niet goed dat kan natuurlijk ook Pindakaas halen wel van calve. (Als het in de aanbieding is halen we meestal een aantal potten gelijk) Ander merk vind ik niks aan en het word ook snel droog.
Die Bertolli pastasaus... Ik zei van de week nog tegen mijn man; "ik snap niet waarom die zo duur moet zijn, ik vind hem niet te vreten." Geef mij maar het goedkope non-merk dat ik bij de Jumbo koop. Bekijk bijlage 660885 Schandalig hè.... Dat ik niet zelf de pastasaus maak [/QUOTE] Maar deze Spagheroni is ook wel echt lekker! Hier weer herontdekt laatst en is een blijvertje.
Oh het wasmiddel met marseillezeep van Lidl is zó lekker! Heerlijk die Marseille geur Veel lekkerder dan die vieze bloemengeurtjes.
De Lidl heeft een paar hele lekkere dingen/ goede producten, zoals: - Die dikke plakken melkchocola, waarvan er 2 in een doosje zitten. Echt goddelijk is die. - Sun lolly’s, van die kleine waterijsjes in een kartonnen verpakking, erg lekker. - Kleine kipspiesjes, in een zoete en pittige variant. - Toiletpapier. - Meerzaden of Spelt luxe crackers - Die groene flessen afwasmiddel, die ruiken zo lekker Van het AH huismerk vind ik de light aardbeienjam en de groene thee sinaasappel & papaya erg lekker. Qua A-merken vind ik de volgende producten echt onvervangbaar: - Vissticks van Iglo - Coca Cola light - Calvé pindakaas - Pampers - Raketjes en Festini’s van Ola - Nutella
Ik moet 50 km rijden maar direct voor een half jaar ingeslagen: 2 karren drogisterij artikelen en 2 karren bij de supermarkt, dan kan het icm een benzineprijs van 1.28 daar wel uit
Ik krijg ALTIJD een getverdemme van mijn gezin als ik bio pindakaas koop. Geen 1 heeft er een fatsoenlijke structuur volgens hun Ik proef het verschil tussen pasta echt niet hoor, ik eet dat nooit droog of kaal, dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Dus daar heb ik altijd de goedkoopste biologische versie van. Fruit van de Lidl....tja het is goedkoper maar het rot ook weg waar je bij staat. De blauwe bessen al helemaal, of je even een halve kilo emmer in 2 dgn wegwerkt Bakproducten koop ik altijd de goodkoopste zonder palmolie, merk ik ook geen verschil met A lijn. Brood....ja je kunt hoog en laag springen, maar dat van de Lidl is geschikt op de dag zelf, dat bakkersbrood. Dat brood wat klaar ligt in de schappen is geschikt voor de schapen hier. De AH gaat wel, maar de bakker is toch echt het beste. Bodylotion en pampers/doekjes koop ik altijd bij de Lidl! Die zijn super goed! Tandpasta en zonnebrand ben ik ook fan van trouwens. Ik merk nu ik weer bij de AH kom, dat toch echt heel veel dingen daar beter zijn dan bij mijn prijsknaller om de hoek hier, de lidl
Ik vind First choice lekkerder dan Coca-Cola. Of op z’n minst net zo goed haha. En de helft goedkoper.
De Lidl is me te druk dus hier de Coop. Hier heel veel dingen van gwoon (airfryer spul, de pure chocopasta, mini magnums, waterijsjes etc) maar sommige zaken echt merk. Melk alleen Melkan bijv. dochter vertikt andere merken te drinken, zij ziet alleen de melk in dr glas niet t pak. Zaanse drinkt ze ook maar hebben ze bij oms niet. Gesteriliseerd of niet maakt dr gek genoeg weer niet uit maar met Melkunie hoef ik niet aan te komen bijv. Koffie, wasmiddel, wasverzachter, bier (normaal en 0.0) douchegel, handzeep, chocolademelk zijn wel merk. Suiker, bloem, thee etc. is me allemaal om t even. Vind de suikerpakken met draaidop wel handig, dat dan weer wel (zeker na een keer de suikerpot omgestoten te hebben met grote schoonmaak in de keuken...huil)
Nep nutella van lidl Xl hagelslag van lidl Bolognese pastasaus van lidl Hygiënische doekjes van lidl Nep oreo van lidl Hamkaas chips van lidl Bolognese chips van lidl Kinderijsjes van lidl