Huismerk vs A merk

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 25 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Dat het uit dezelfde fabriek komt, betekent niet dat het recept hetzelfde hoeft te zijn. Ze kunnen best meerdere producten maken. En een A-merk heeft wellicht meer geinvesteerd in R&D om het product te optimaliseren, waar een B-merk gewoon een standaardrecept aanlevert. Of misschien wel een innovatief recept heeft, maar geen marketing nodig heeft. AH adverteert nl niet per product, maar als concern.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik doe mee hoor. Koop veel huismerk, maar ik merk/ proef het verschil echt wel.

2littlemonkeys en Zulema vinden dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Dat is inderdaad best gek, maar ligt waarschijnlijk vooral aan Amerika. De ingrediënten in nederland zijn hetzelfde als de Engelse. Wij hebben gewoon een iets gezondere standaard als de Anerikanen denk ik :D

5. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Wij hebben uit de supermarkt bijna alles van een huismerk, behalve de Coca Cola, Pepsi Max, Lays chips.

Ik bestel wel eens via de kruidvat en daar komt het wel voor dat ik dan een merk (Robijn, Nivea, Prodent, Axe, Dove & Libresse) bestel ipv eigen merk. Dat is dan vaak wel in de reclame.

6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Hier zijn producten ook vaak anders dan in NL (bv Nutella, Twix, Coca cola, Hero jam. Maar ook non-food producten zoals Loreal shampoo of Pampers luiers) dus ik denk niet dat het per se aan de VS ligt. Maar in de VS zijn er inderdaad wel ingrediënten die in de EU verboden zijn.

Adje vindt dit leuk.
  7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Veel producten koop ik van huismerk of bij de Lidl, maar een aantal producten wil ik gewoon echt het a-merk van. Bijvoorbeeld: Ariël pods, mix hagelslag en pure hagelslag, deo (dove of borrotalco), shampoo (aussie of Maui).

Pindakaas van Calvé vind ik ook echt lekkerder, net als de echte Nutella en niet de huismerk hazelnootpasta. Laatst heb ik mix hagelslag van de Albert heijn meegenomen en die is echt niet lekker. De chocola smaakt gewoon kunstmatig.
    Smeerleverworst van kips vinden wij ook lekkerder dan huismerk.

Voor het grootste deel is huismerk echt prima, maar voor een klein deel kun je mij echt niet blij maken met de huismerk variant.

Deel Deze Pagina