Slapen in een ledikant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lous1982, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Dag dames!

Floor is nu bijna 5,5 maand en ze slaapt nog in een groot uitgevallen wieg. Niet zo'n schattig rond wiegje, maar een langwerpige met een hemeltje eroverheen (eigenlijk een klein uitgevallen ledikantje). Nu wil ik dat ze binnenkort in haar ledikant gaat. Bij mijn ouders heeft ze er al eens in geslapen maar heeft dan zoveel bewegingsvrijheid dat ze uitgebreid ligt te lachen te kletsen om 5:30, terwijl ze normaal rond 7:30 wakker wordt. Nu ligt ze even haar middagslaapje in het ledikant te doen, gaat goed, maar weet niet hoe de nacht zal zijn.

Bovendien vind ik het opmaken lastig; heb bij Prenatal een ledikantlaken en een deken gekocht en die zijn erg groot. Als ik laag opmaak, krijg je zo'n prop deken onder het matras, ben waarschijnlijk te onhandig om het bedje lekker strak op te maken... ;) En dat strakke is wel fijn, Floor heeft daar erg behoefte aan met haar beweeglijke beentjes....

Iemand tips? Bedankt!!

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien laten slapen in een slaapzakje?

3. Jojo81

Jojo81 Lid

8 jul 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is zo'n klein meisje dan ineens extra klein hè, in een ledikant!
    Mijn dochter ligt sinds ze 1 week oud is ongeveer al in haar gewone ledikant. Wat betreft het opmaken, het dekentje lag in het begin 3x dubbel gevouwen. Daardoor hoefde hij niet zover ingestopt. Het lakentje vouw je makkelijker onder de matras, dat veroorzaakt dan geen prop.
    Ook heb ik behalve een ledikant deken, een dekentje van Koeka die eigenlijk voor een wieg is. Die is dus kleiner en daardoor ook makkelijk op te maken. Past in de breedte net, en met behulp van het lakentje blijft ie zeker ook goed zitten! Misschien kun je eens proberen op te maken met een dekentje van je wieg?

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik leg de deken dwars dan heb je aan het voeteneinde niet zoveel over), en vouw m dan altijd zo om de matras heen dat (bijna) de ene helft helemaal plat onder de matras ligt, de andere helft natuurlijk erover heen, en dan heb je precies een goede instopstrook aan de voorkant van het bedje over. Als je snapt wat ik bedoel.

Verder kruipt ze direct onder de deken uit en ben ik dus erg blij dat ze in een slaapzakje ligt, haha.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter is met 7,5 maand uit haar wieg gegaan en toen lag ze eigenlijk al in haar slaapzakje. Dus met slaapzakje over gegaan naar haar ledikant. Overdag ligt ze nog weleens zonder slaapzak in haar ledikantje (en zonder dekentje) maar de bewegingsbeperking van het slaapzakje heeft ze snachts toch wel nodig.
    Dekentjes en lakentjes gebruikte we zeker in het ledikant niet, want daarin slaapt ze in haar hele bed. Ik leg ze er netjes in en ze wordt alsnog dwars of 180 graden omgedraaid wakker... ;) zelfs met slaapzak. Dus dekentjes zijn voor ons sowieso geen optie.
    Hoewel ze best lang vrij stil gelegen heeft toen ze heel klein was.

6. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Bedankt voor jullie reacties! Hier kom ik al een stuk verder mee!

Deel Deze Pagina