Hallo Meiden, Ik heb eigenlijk al sinds het begin van de zwangerschap last van een hoge hartslag. Vaak na inspanning (nouja inspanning, trapje lopen of een flink stuk doorstappen ) maar soms ook als ik niks gedaan heb. Bijvoorbeeld als ik ´s ochtends opsta heb ik het gevoel dat mijn hart echt een soort van moet 'opstarten'. Hij raast dan als een gek, soms echt wel 160 p/m... Ben dan ook echt een beetje kortademig en moet even gaan zitten. Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik juist meer moet bewegen om zo een beetje conditie op te bouwen, maar merk dat ik dat een beetje eng vind als mijn hartslag dan meteen zo omhoog schiet. Is dat niet slecht voor de baby? Krijgt die er dan niet minder zuurstof door ofzo? Mijn bloeddruk is verder wel normaal. Zijn er hier meer die dit hebben? Ik weet wel dat je lichaam meer bloed moet rondpompen enzo, maar bij mij is het vaak wel echt heel extreem... Zal ik geen hartaanval krijgen als de bevalling eenmaal begint? hahaha Alvast bedankt voor de reacties en fijn weekend! Vlindertje
Hoi vlindertje, rot gevoel he! Ik heb het ook wekenlang gehad, nou ja 160 weet ik niet, maar wel 100+ als ik op een stoel zat. Nu geen last meer van. Ik zou het even met de verloskundige overleggen bij de volgende controle. Of even bellen als je niet zo lang kan w88. Ik weet niet meer of ik het overlegd heb, of dat het toen alweer over was zwanger he
Je hartslag gaat naarmate je zwangerschap vordert idd omhoog, omdat je lichaam zoals je zelf al schrijft meer bloed moet rondpompen. En dat is juist een extra belasting voor het hart. Weet niet of 160 pm nog wel binnen de perken valt, dus zou voor de zekerheid gewoon even de vlk of HA bellen. Ook voor je eigen gemoedsrust, want tja...spanning om die hoge hartslag helpt ook niet 'm naar beneden te krijgen Succes!
ik zou je schildklier laten testen d.m.v. een bloedtest. ik heb zelf een te snel werkende schildklier na de zwnagerschap gekregen en had ook een hoge hartslag. 160 is echt niet normaal. het is belangrijk dit te weten want het is niet goed voor je kindj> wel als je aan de medicatie bent. dan wordt je scherp in de gaten gehouden. je schildklier is juist jetermostaat van hormonen dus die kan in de war raken van de wangerschap. niet om je ongerust te maken maar ik ken het probleem dus beter uitsluiten dan te laat eracher komen> succes in iedere geval groetjes natascha