Nare geurtjes kleding, help!

Discussie in 'De lounge' gestart door baby blue, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Door een verkeerde deo, zijn in sommige truitjes een vervelende nare geur ontstaan. Eentje die er niet uitgaat met wassen en gelijk opduikt zodra het een beetje warm wordt... Je voelt je er dan zo enorm onzeker door!

Ik weet dat je kleding kunt baden in water met zout of in een badje met azijn kunt leggen... Maar dat het echt helpt :(

Zijn er nog meer middeltjes/trucjes om deze geurtjes er toch uit te krijgen?

2. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Ik lees even mee. Ik heb vandaag zo'n trui aan. Ik ruik mezelf al de hele dag :(

3. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    heb je het al met azijn geprobeert?

Ik lees ook even mee!

4. ilknur

ilknur Lid

13 okt 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word er ook helemaal knettergek van! Ik lees ook maar mee...

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Umm ja bekend probleem. En wat helemaal bagger is... om zweetplekken lekker weinig op te laten vallen, draag ik vaak zwart... en daar heb je die 'geurtjes' wel het snelste in. Grrr.

Ik heb wel eens gehoord dat een nachtje laten weken in Biotex wonderen doet. Ik moet dat nog proefondervindelijk bevestigen. :D

6. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Met azijn inderdaad ook al eens geprobeerd... met zout had toch een beter effect. Ik heb mijn truitje eerst nu dus ook maar weer in zout gelegd...

7. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Dus in zwarte [donkere] truitjes is de geur hardnekkiger? :( Dit is dus een zwart truitje :(

Biotex houd ik even in gedachten.... ;)

8. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik gebruik daar altijd vanisch voor
    of hang het een nachtje buiten helpt altijd
    en heb er echt nooit geen last mer van gehad...

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heb het hier idd ook vaak met zwarte shirts. In azijn zetten en daarna uitwassen met azijn hielp hier wel super!

succes!

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wassen in de machine met wasmiddel en een beetje soda toevoegen. Dit haalt meteen de vettigheid uit je wasmachine. En verplicht eens per maand een was wassen op 90 graden. Moest ik doen van de verkoper van onze machine, omdat dit alle nare aanslag zou verwijderen uit de machine die ervoor zorgt dat niet alle geurtjes uit je wasgoed gaan

11. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Ik zet de kleding een nacht in de biotex en de dag erna de oksels met azijn besmeren. Dan lekker wassen en de geur is er uit. Zeker voor een paar draag beurten....

Groetjes Debby

12. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben... Ik heb het ook vaak met zwart en andere donkere kleuren. Dacht eerst dat het aan 't materiaal lag, maar dat maakt ook niet zoveel uit.

Vraagje nog: zorgt de Biotex er niet voor dat de kleuren minder worden?

13. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Ik heb mijn truitje voor 24 uur in warm badje met zout laten liggen, daarna gewassen en hij is weer fris :D Heb hem de hele dag naar het werk aan gehad en gelukkig nergens last van... :D

Deel Deze Pagina