mja hier houd het thuisblijven binnenkort wel op maar ik kan evengoed wel wat gezellige mama's gebruiken eerlijk gezegd ken maar bijzonder weinig mensen hier namelijk en dat is toch echt wat ongezellig hoor
Heel herkenbaar Ik ben nu gastouder maar daardoor kom ik ook helemaal niet meer naar buiten ofzo. De muren komen echt wel eens op me af om niet goed van te worden! Ik mis gewoon vrienden die ook kids hebben en gezellig mee kunnen kletsen enzo. Nou dames ik woon in omgeving utrecht (zeist)
leuk idee, tis heel herkenbaar. Alleen ben ik eigenlijk zelden, heb 3 grote tieners in huis rondlopen, maar die hebben hun eigen dingen en die gaan dus echt niet mee wandelen of koffie drinken. Dus in dat opzicht ben ik wel alleen. De vriendinnen die ik heb wonen bijna allemaal ver weg, en die paar die kortbij wonen werken hele dagen. Vervelen doe ik mij zelden, weet altijd wel iets te verzinnen, maar dan wel thuis. In m'n eentje op n terras zitten doe ik niet. Ben dan wel al 38 jaar hahaha, maar voel me dat absoluut niet en ik gedraag me ook niet als een ouwe muts :-D
nou jah ik heb dus ook het probleem we zijn net verhuisd naar den haag en heb dus niemand hier die doorde weeks vrij is! dus meiden als jullie zin hebben pb me maar ik werk op woensdag en vrijdag en de rest ben ik vrij
Hier ook een halve thuisblijfmoeder.Ik werk maar 10 uurtjes en de rest zit ik thuis.Ik woon aan de rand van de stad utrecht.
hier ook een thuismama. weinig mensen om even spontaan op de koffie te gaan. dylano doet nu aan peutergym om zo wat meer contact te krijgen, maar dat valt best tegen. ze zijn hier in het dorp best eigenzinnig ofzo. je komt er moeilijk tussen. woon in de provincie groningen, maar bijna een uur rijden van de stad groningen.
tjee wat een gezelligheid hier... wat een hoor reacties ook, raar dat er toch nog zoveel 'alleen' zitten had ik niet verwacht na doe mij ook maar een bakkie:
Hoe herkenbaar! Ik heb natuurlijk bijna alleen maar vriendinnen zonder kinderen.. en die snappen niet dat ik bewust voor Giovanna heb gekozen. Nu heb ik pas iemand leren kennen en ze heeft ook een kindje van 5 en is ook jong en het klikt. Dus ik heb al wat meer opties haha. Nu komt zodrek mijn beste vriendin en ik weet pas dat ze zwanger is! Dus dat vind ik wel heel erg leuk! Maar ik ben ook in voor wat meer contact met andere mama's hoor! Omgeving arnhem.. ( ik heb geen rijbwijs)
Het valt me op dat er veel mensen uit het westen van het land komen.. Is er niemand uit het oosten... haha
Wel uit het zuiden De baby is er nog niet, maar ik ga ook thuis blijven na de bevalling. Merk nu tijdens het zwangerschapsverlof/ziektewet al dat het best eenzaam is. Je mist echt het contact met anderen overdag door de weeks.
Ik ben ook al jaren thuis blijf mama. Ben eerst van t hot naar her verhuist (van eindhoven naar de randstad en daar nog eens 2 x) en tja....Dat kost vriendinnen (blijkbaar) En een ander deel ben ik verloren omdat ik heel eng gedaan heb....ik heb kinderen gekregen! Ineens kon ik niet meer zo makkelijk overal mee naar toe en alles doen en dat viel niet in goede aarde bij vriendinnen die zelf nog helemaal niet toe waren aan kinders. Die kwamen dus nog maar amper langs en op n gegeve moment helemaal niet meer. Elk weekend stappen en zuipen enzo tja dat deed mama wilma niet meer tijdens de zwangerschap...en erna ook niet. Na mijn scheiding een depressie gekregen en dat was wel de nek schot voor mn sociale leventje zo'n beetje. Zelf contacten onderhouden is dan ERG moeilijk en dan laten anderen het ook al snel af weten. Enige die ik nog over heb zijn notabene diegene die t verste weg wonen. En dan is t n stuk moeilijker om even bij elkaar op de koffie te gaan Woon nu in n stug dorp waar de mensen elkaar niet eens goeie dag zeggen ook al zitten de kinderen bij elkaar in de klas....zelfs de juf van vorig jaar schijnt dit jaar niet meer hoi te hoeven zeggen als ik dr buiten school tegen kom. Dan kijkt ze me even raar aan en knikt.... En dat is toch erg anders dan wat ik vanuit mn geboorte stad gewent was. En zorgt dat ik wat minder zelf vertrouwen heb als het om nieuwe contacten leggen gaat Dus ik drink soms mijn kopje koffie of thee samen met mijn moeder over de webcam.
hier precies zo wilma, mensen zonder kinderen begrijpen niet altijd dat het iets vermoeider en meer werk is om met je kleine weg te gaan. en het gaat ook niet altijd je kind gaat voor toch? (ik bedoel niet iedereen zonder kinderen hoor ) waar kom je vandaan wilma?
Ik ben dan nog niet echt helemaal mama... Maar ik snap jullie helemaal! Zit nu al 5 weken thuis. (op advies van de verloskundige) en voor mn verlof niet meer aan het werk Hoogtepunt vandaag: Mn schoonmoeder belde, nou dat zegt al heel wat natuurlijk.... Mag me vast wel hier aansluiten