huismoeder...schamen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 29 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb een middenweg gevonden. Ik ben eigenlijk fulltime moeder, maar 1x in de 2 weken werk ik op zaterdag in de bibliotheek. Heerlijk om er toch even tussenuit te zijn en Marleen is gewoon bij papa.

Iedereen moet gewoon doen waar die zich het prettigst bij voelt.

2. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Dus je moet als moeder alvast gaan werken omdat er zoveel scheidingen zijn bij anderen? Als het eventueel zou gebeuren, kan ik altijd nog gaan werken. Misschien dan wel niet waar ik voor geleerd heb, maar dat zou me niet zo veel uitmaken.

Is het zo dat als een vrouw thuis blijft, een man altijd 50 uur werkt? Volgens mij niet. Mijn man is na 7 dagen werken lekker 5 dagen vrij. Plus overdag als hij de nacht heeft, 's morgens als hij de avond heeft en 's middags als hij de ochtend heeft. Dan komt daar ook nog bij dat mijn man er totaal achter staat dat wij het op deze manier doen en ook hij is daar heel trots op.

3. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Kijk,ik bedoelde dus te zeggen dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij doet,maar dit vind ik dan weer een beetje ver gaan snap je?
    Dus als je kinderen wilt en blijft werken kun je beter geen kinderen nemen bedoel je eigenlijk te zeggen?
    Sorry maar dat vind ik belachelijk!

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik vind datook een beetje een foute redenatie. Er vanuitgaande dat je toch gaat scheiden. Dan vraag ik me af hoe je hierbij komt.

Ik heb gewoon mijn papieren gehaald binnen de zorg en een aanbevelingsbrief.

5. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Verkeerde onderwerp denk ik he?

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Nee tuurlijk iedereen heeft recht op kinderen. Maar wat ik dan zie en daarom krijg ik er een verkeerde indruk door maar ik zie hier papa's en mama's 's morgens vroeg hun kinderen bij opa en oma brengen en de helft van de tijd in het weekeinde ook omdat de papa's en de mama's uitwillen.
    Mischien dat we allebei het verkeerde beeld voor ons hebben.
    Iedereen moet doen en laten wat hem of haar goed lijkt.

Wat ik al in meer topics heb gezegd ik vind het ook kanp hoe vrouwen alles zo kunnen plannen. Dat meen ik.

7. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja ik ga echt niet vanuit als ik ga trouewn om weer te gaan scheiden.. dus hou daar ook geen rekening mee..

ik ben ook huismama of huisvrouw net hoe je het wilt noemen.. en ik ga ook niet voor een kdv werken. want vaak gaat meer dan de helft van dat loon toch daar heen.. plus ik heb niet zoveel vertrouwen in vreemden in combinatie met mijn kinderen.. maarja

vrouwen die wel werken daar heb ik niks op tegen hoor.. soms moet het zelfs ook.. maar bijv allebei fulltime werken je kind sochtend om half 8 weg brengen en om 19 uur weer ophalen en zo iederdag dan denk ik idd waarom neem je dan kindeen je ziet ze amper... gelukkig komt dat niet vaak voor denk ik dan :(

en ik schaam me er niet voro zijn ook mensen die gewoon tegen me zeiden ja waarom werk je niet ben je daar te luivoor ofzo.. nou dan werd ik dus wel even boos... ik kies er samen met mn man gewoon voor om mn kinderen op te voeden fulltime 24/7 en het huishouden te doen etc...

8. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Ook ik heb de bewuste keuze gemaakt om voor mijn kids te zorgen en bevalt me prima.

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik vind het heerlijk dat mensen zo verschillend zijn en iedereen dus zelf kan (ik ga nu even gemakshalve uit van keuze) kiezen om wel of niet te gaan werken met een kind :)

Er zijn vrouwen die moeten werken voor het geld, vrouwen die willen thuisblijven voor de kinderen OF niet meer kunnen/mogen werken (bijv. gezondheidsredenen) EN er zijn vrouwen die graag nog willen werken.

Ik hoor bij de laatste groep - ik ben zo blij met mijn baan als juf en mijn vrijwilligerswerk in een dierenasiel, ik zou het niet willen missen. Mijn redenering: als deze mama blij is, is haar kindje ook blij ;)

Meid, laat anderen maar schuiven met hun commentaar over werken c.q. thuisblijven, goed/niet goed. Ik denk ook dat jaloezie, onzekerheid of gewoon onbegrip een grote rol spelen, hoor!

10. Niet meer actief

ik werk zelf niet, vind het heeerlijk ok bij mn kids te zijn en er ook voor ze te zijn.

Een wefkende moeder vind ik ook niet verkeerd, prima zelfs, maar tot een bepaalde hoogte.
    Zoals Rach aangeeft, 50 of 60 uur per week werken vind ik zelf schandalig, je kind kent je niet eens.
    Maar wat is er mis met 24 tot 32 uur werken. (moet wel eerlijk bekennen ik zou mn kids mega gaan missen dus ik heb er bewust voor gekozen thuis te blijven)

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Dat is idd heel mooi dat we allemaal verschillend zijn,maar goed ook!
    @Fleur1,we zijn het gewoon niet eens met elkaar,ook vind ik als je een werkende moeder bent dat je ook recht op een uitje hebt,dus dan ga je ze idd weer wegbrengen,moet niet zo zijn idd dat je als moeder 50 uur werkt,dat begrijp ik ook,thats to much!

Iig lijkt me helemaal niks om hele dagen thuis te zijn....
    -x-

12. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben al 12 jaar huismoeder,daar hebben mijn man en ik bewust voor gekozen.

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

als het financieel zou kunnen had ik ook thuismoeder willen zijn na de bevalling. helaas hebben we mijn geld nodig. wil wel lekker kunnen leven en niet elke cent 3 keer om hoeven te draaien.

Meid, schaam je niet en geniet er lekker van! voor je het weet gaan ze naar school toe!

14. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik vind dat huismoeders trots op zichzelf mogen zijn!
    Fulltime voor je beeb zorgen is ook een baan!
    Niks om je voor te schamen en je al helemaal niks aantrekken van wat andere mensen over je denken.
    Ik werk trouwens 3 dagen en heb respect voor alle vrouwen die thuisblijven voor hun kindje.
    Hier gaat het helaas niet anders deed ik het ook.

15. Milla

Milla Niet meer actief

Schamen? :confused:
    Je mag juist trots zijn dat jij als mama wel voor je kindjes fultime kunt zorgen, sommigen zouden wel willen maar hebben die kans niet omdat ze nu eenmaal hun hypotheek moeten aflossen, of anders niet rond komen..
    Ik ben ook thuis, en zie het toch als luxe positie, zolang je niet 'moet' maar mag, dat geld ook voor vrouwen die het gewoon voor hun plezier doen, heb je het denk ik goed voor elkaar, en dat is iets om trots op te zijn! :D

16. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

ik schaam me echt niet omdat ik een huismama ben :idea:
    ik heb altijd gewerkt en ik en mijn ventjuh hebben altijd gezegt als we kinderen hebben blijf ik thuis tot dat ze zo naar school gaan en dan kan ik partime werken ik schaam mijn eigen echt niet hoor ben heerlijk 24 uur per dag bij mijn kids en mijn ventjuh is ook vaak bij onze kids omdat hij in ploegen werkt en zo vinden wij het heerlijk :D

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij hebben er heel bewust voorgekozen het kan gelukkig n ik wilde het heel graag. Daarnaast Zou ik niet eens weten hoe ik het zou moeten regelen. Ik ken niemand die op Daan wil passen mijn virend werkt 6 dagen in de week en komt ook niet thuis 50/50. Ik werkte onregelmatig dus om 2230 me kleine nog ophalen bij een verblijf kan niet eens.

Als Daan en de 2e een jaar of 6 7 zijn wil ik wel weer gaan werken als ze op school zitten.

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    meid, ik ben nu ook een huismoeder en ik werk alleen wanneer er werk is bij het uitzendbureau en ik vind het heerlijk om huismoeder te zijn. Fulltime voor je kind zorgen en niet naar de kinderopvang te brengen. Je neemt kinderen om voor ze te zorgen niet om ze naar de kinderop vang t e brengen.

Trek je niets aan wat andere mensen zeggen.

19. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Waarom zou ik me in godsnaam schamen dat ik fulltime voor me kind zorg?
    mensen hebben altijd wat te zeuren.
    Ik heb trouwens nog nooit nare reacties gehad en als ze dat wel zouden doen dan is het hun probleem en niet het mijne ;)
    Ik ben juist zo blij dat ik de "luxe"heb om fulltime voor me kindje te zorgen en dat mijn man zo een goeie baan heeft dat we ons nergens druk om hoeven te maken.

O ja en mijn man is altijd thuis overdag en gaat pas naar zijn werk als Yildiz bijna naar bed gaat en is 2 soms 3 dagen per week vrij.
    Hij heeft ook meer dan genoeg tijd voor zijn dochter! ;)

20. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik was vanavond werken, terwijl mijn man thuis zorgde voor onze kinderen, vandaar mijn late reactie....

(Maw, onze kinderen liggen thuis in hun eigen bedje, door papa naar bed gebracht....en al was het door opa en oma zal dat vast met liefde zijn anders laat een ouder zijn of haar kind niet bij grootouders.)

Ik blijf erbij dat niemand zich hoeft te schamen omdat je kiest om full-time voor haar gezin te zorgen, niks om je voor te schamen!
    Daar ging dit topic over tenslotte ;)

Maar waar ik heel graag nog even wat over wilde zeggen.....er zijn andere redenen om alleenstaand te worden, en niet alleen scheidingen, ik heb het woord scheiding niet eens genoemd!

Iedereen moet het op haar eigen manier doen, moederen en zorgen voor het gezin! Maar doe niet alsof het de beste manier is en zeker niet als je helemaal niet weet hoe het is om het anders te doen.

Fijne avond allemaal en geniet van je gezin! ;)

PS: Ik besteed me kids ook wel is een weekendje uit om met me vent wat leuks te doen, GENIETEN! :)

Deel Deze Pagina