huismoeder...schamen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 29 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
  2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik ben ook thuismoeder, en me schamen? Amenooitniet!

Maar ik vind wel dat er meerdere 'goede' manieren zijn om een kind groot te brengen. Elke gezin maakt de keuze die bij hen past, en dat kan heel persoonlijk zijn. De meeste mensen willen toch het beste voor hun kind. Als moeders willen of moeten werken is dat ook niks om je voor te schamen.

In mijn geval is het zo dat is het zo dat ik een kdv voor het eerste jaar echt helemaal niets vind (en al helemaal niet meer dan 1 dag) en ik heb verder geen familie die op kan passen. Verder heb ik zelf als kind eigenlijk geen 'normaal' gezinsleven gehad en geniet er nu van dat ik een 'eigen' gezin heb!

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    nou ik ben ook huismoeder en er vragen ook altijd mensen wat voor werk ik doe maar ik ben er trots op dat ik thuis bij em kind ben en hem de hele dag aandacht kan geven en als er wat is dat ik er voor hem ben..nu wil ik niet zeggen dat moeders die werken dat niet doen maar op een kinderdagverblijf zitten altijd meerdere kinderen en de aandacht moet worden verdeeld en thuis krijgt ie gewoon zn aandacht wat hij wil hebben maar moet ik er ook weer bij zetten dat ik ook wel graag zou willen werken want je mist toch wat van de sociale contacten enzo maar over 2jaar als de volgedne dus 2 is dan ga ik weer beginnen wel maar part time en als ze 4 zijn fulltime.

4. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Nee daar hoef je je niet voor te schamen. Of je nou een thuis-blijf mama of papa (ze zijn er, maar helaas niet zo veel) bent.

Voor mij persoonlijk zou het niets zijn, ik zou dood en dood ongelukkig worden. Ik krijg redelijk lang zwangerschapsverlof omdat ik Zweden woon maar daarna wil ik waarschijnlijk maar al te graag weer aan het werk. De zorg voor ons kindje delen we dan op tussen ons tweeën en het kinderdagverblijf. Ik heb mijn dromen over een toekomstige baan en cariére en dat is volgens mij best te combineren met ons kindje. Of ben ík dan een ontaarde moeder ? ;)

5. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Voel je jezelf aangevallen? Ik zeg niet dat het de beste manier is, maar dat ik het voor mezelf de beste manier vind. Ik ben trots op de manier hoe wij het hier thuis doen en idd, daar gaat het onderwerp over.
    Niet over hoe oud iemand is en dat alleen "domme" vrouwen thuis zitten... ;) :evil:

6. Niet meer actief

Ik ben ook thuisblijfmoeder maar mis soms de sociale contacten op werk .
    Ontopic : Lekker laten kletsen! ;)

7. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hier nog iemand die het stom vind als mensen zo reageren.
    maar denk maar zo t zegt meer oer hen dan over jou en lekker laten kletsen.!

Ben zelf ook jaloers op je haha wil ook wel thuis blijven als de kleine er is.

T gaat alleen niet, ivm financien. Dan hebben we gewoon niet veel extra speling. En als ik drie daagjes ga werken wel.

We hebben dan twee dagen oppas nodig omdat mn man ook 1 dag standaard thuis is als ik werk en misschien nog wel meer dagen samen met mij vrij is. We willen namelijk samen van ons kindje genieten maar moeten ook samen voor geld zorgen ;)

gewoon lekker genieten van t leven zoals jij het wilt hoor!

Groetjes,
    Mili

8. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik vind het een mooie instelling. wat is beter om bij je kind te zijn. ik zou het ook heel graag willen, maar vraag me af hoe mensen dat financieel doen !

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Aan degene die het vroeg.....nee ik voel me niet aangevallen hoor.

Het is soms heel lastig om ouderschap te combineren met werk, echt waar, en toch heb ik het er voor over.

10. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Waarom zou je je schamen omdat je huismoeder bent? Laat die mensen maar kletsen hoor, juist heerlijk toch om alles van je kind(eren) mee te kunnen maken. Ik werk drie dagen omdat het MOET, maar niet omdat ik niet liever thuis ben hoor. Nee, geniet er vooral lekker van hoor.

11. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Doe waar je je HAPPY bij voelt!
    Dat doe ik ook..... ik werk met heel veel liefde op een KDV en zou dit werk niet willen missen laat staan mijn collega's!
    Momenteel doe ik dit 18 uur. En dat vind ik voor nu meer dan genoeg!

Ik wordt geen blije thuisblijfmoeder, en als jij dat wel bent! Lekker doen!

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik kreeg laats al te horen dat alle moeders tegenwoordig perse willen werken en dat de kids dan bij opa en oma worden gedumpt.
    Omdat ze een grote auto willen rijden en een mooi huis willen hebben en dat moet betaald worden.
    Daar kan ik me heel kwaad over maken.
    Wij hebben een gewoon huis en een gewone auto (ook nog maar 1tje) en toch moet alles betaald worden. Ik wil mijn kindje alles kunnen geven wat het wil en niet elke cent 3x omdraaien. Of als we in een winkel staan en dan moeten zeggen...'nee schatje daar heeft mama geen centjes voor!'
    En met één salaris alleen gaat dat niet. Dus ik zal mee moeten werken.
    Ik zou heel graag thuis willen zijn bij mijn zoontje, maar ik vind het toch ook wel heerlijk als ik even een dagje er tussen uit kan en mijn hersenen een keer echt kan laten werken.
    We hebben het wel goed geregeld. Luca gaat maar 1 dag in de week of naar het kdv of naar één van de oma's. De rest van de dagen is er altijd iemand van ons thuis.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben ook huismoeder en ook ik krijg nu al heel veel te horen dat dit niet normaal is etc. maar ik vind het gewoon belangrijk dat ik zelf ons kindje op voed en niet iemand anders. dan maar minder luxe en dit laatse begrijpt bijna niemand in mijn omgeving. want waarom zou je luxe opgeven voor je kind. nou ik vind dat heel normaal en we kunnen nog gewoon rondkomen hoor. oke ik kan niet meer elke week naar de stad om voor 200 euro aan kleding te kopen maar moet zeggen die behoefte is er ok niet meer. ik vind de zorg voor me kindje belangrijker en ga strakjes echt wel weer werken al is het maar voor de sociale contacten en iets anders zijn dan 2 uur alleen moeder maar voorlopig vind ik het wel goed zo. dus meid als je zo rond kunt komen en jij en je vriend er tevrede mee zijn moet je niet luistere naar de rest.

14. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben zelf jammergenoeg nog geen mama, maar ik kan mezelf ook best wel opwinden over deze kwestie. Als er hier kids komen, blijf ik ook gewoon lekker thuis, net als nu. Waar ik me het meeste aan stoor is de term "THUISBLIJFmoeder", wat een raaaaaaaaaaaaar woord :thumbdown:
    Waarom moet dat THUISBLIJF er nou voor staan? Vroeger was het de normaalste zaak van de wereld dat moeders thuis bleven?
    Misschien kunnen ze beter een andere term in het leven roepen, iets in de trant van WERKmoeder of CARRIEREmoeder, hihi... ;)
    Niks ten nadele van de werkende mammies, hoor!

15. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hier net zo. Ik werk ook 3 dagen omdat het nodig is, financieel gezien. Had het ook liever anders gehad... De beide oma's passen dan op als ik werk, dus da's wel fijn, heel vertrouwd voor Jamie ook.

16. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    ik zou ook wel huismoeder willen zijn, maar dat kunnen wij niet i.v.m. het financiële plaatje....
    als het wel kon, was ik ook zeker weten huismoeder hoor!

17. Female

Female Niet meer actief

Integendeel, ik vind het erg luxe dat het kan en ben er zelfs trots op...

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Tsjongejonge zeg, wat een taalgebruik hier. Nogmaals beetje respect! Of zit er misschien wel een beetje schaamte jegens de werkende medemens?
    Alsof ik mijn kind(eren) ergens zou dumpen, laat staan dat ik het bij opa en oma zou dumpen. Nee dan ben ik inderdaad een slechte moeder.
    Als ik ze gewoon breng, ben ik dan wel een goede moeder?

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hahahahaha guppie, denk aan je bloeddruk meis!

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh die is heel laag hoor... maak je om mij vooral geen zorgen ;)

Deel Deze Pagina