en wie denkt diegene wel niet wie die is om dat te bepalen.?Moet je toch helemaal zelf weten! Ik blijf straks wel 24 uur werken omdat ik datzelf wil en omdat wij toch niet alles(nou ja niet alles) willen opgeven. Zo houden wij ervan om lekker uit eten te gaan,dagjes uit of op vakantie te gaan. En dat is iets dat wij straks wel (af en toe) willen blijven doen. Bovendien lijkt het mij PERSOONLIJK dat je wereldje zo klein wordt als je thuis blijft. Af en toe een buurvrouw,straks de moeders bij het schoolplein? Nee dat is niks voor mij.
Precies, gewoon niets van aantrekken hoor. Als jij dat nu wil? En als het financieel gezien kan, lekker toch? Moeten werken omdat je anders de hypotheek / schulden of wat dan ook niet kan betalen, das pas een nare situatie. Blijf zelf denk ik wel min. 24 uur werken, maar gewoon omdat ík dat wil, niet omdat 'men' vindt dat dat moet! Geniet van je kindje en van de tijd samen en lach gewoon om stomme mensen met hun commentaar
Meid, je moet lekker doen waar jij je het lekkerste bij voelt! en daar moet je trots op zijn! Zelf werk ik 24 uur per week en dat vind ik heerlijk, kleintje gaat naar KDV en dat zijn echt geen vreemden meer hoor! Het loopt super ze heeft het hardstikke naar haar zin. Ik vind alleen de reacties "thuisblijven is ook een fulltime job" een beetje overdreven. Ik heb natuurlijk ook verlof gehad, en het is goed te doen allemaal! Je hebt veel tijd om alles te doen. Denk er maar eens aan dat er ook nog vrouwen zijn die een dag of twee, drie "erbij" werken....
De mensen die er minderwaardig over doen, DIE moeten zich schamen! Jij niet! Ieder maakt zijn eigen keuzes en daar heeft een ander niets over te zeggen. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt meid, en niets anders.
Ik ben ook huismama en ik vindt dat mensen het vaak onderschatten. Ze denken;Die is huismama,lekker makkelijk zo lekker thuis beetje huishouden doen enzo en dan lekker niksen en met je kindje spelen. Maar zo is het helemaal niet. Huismama's hebben ook fulltime werk,bezig met huishouden,boodschappen en natuurlijk je kind(eren) die aandacht nodig hebben en je daar ook druk mee kan zijn. Ik heb het soms zelfs drukker dan mn man en ben ik in de avond vermoeider dan mn man. Laat die mensen maar lekker denken denk ik dan. Ze moesten eens weten hoe druk het kan zijn als huismama zijnde! Nergens voor schamen meid. Ben blij dat je lekker iets kan doen wat jij leuk vindt! Stiekem zijn er veel mensen jaloers dat hun geen huismama zijn en gewoon fulltime op hun werk aan de slag moeten. Mensen die commentaar hebben zouden eens een dagje moeten ruilen. Wedden dat ze moe zijn eind van de dag
Moet je nagaan hoe druk je bent als je ook nog eens een dag of drie erbij moet werken....dat wordt pas onderschat!
Ja... ik moet zeggen dat ik respect heb voor mama's die ook nog eens werken, knap hoor! Ik ben huismama, en dat wordt misschien soms onderschat, maar ik geniet er met volle teugen van. Heb 1 kindje dus ook tijd genoeg voor mezelf moet ik eerlijk zeggen. Ik ben echt niet de hele week alleen maar met mijn kindje en het huishouden bezig hoor. Maar dat geeft toch niet? Moet je het perse heel druk hebben om te bewijzen dat je waardering nodig hebt? Ik maak me er niet zo druk om hoor wat anderen zeggen. Heb genoeg zelfrespect en weet waar ik voor sta en waarom ik hiervoor gekozen heb.
bedankt voor jullie reacties! Ik sta helemaal achter mijn keuze hoor! Hoor alleen soms hier en daar wat vraamde reacties. Jammer dat hier mensen zich nu meteen aangevallen voelen iedereen werkt hard of je nu huismoeder met of zonder werk wat dan ook bent en dat word vaak vergeten. Als je huismoeder bent valt het mee en met werk ernaar is zwaarder kom op hoe weet je nou hoe het er bij een ander aan toe gaat? iedereen werkt anders en de een is sneller voldaan als de ander dus IEDEREEN WERKT HARD! gr
Heerlijk toch, als je ervoor kunt kiezen thuis te blijven? Als ik zeg dat ik vroeg kinderen wil krijg ik al commentaar, omdat ik volgend jaar mijn universitair diploma haal. mensen vinden dat ik carriere moet maken. zo'n onzin! als ik kan kiezen blijf ik ook een jaartje ofzo thuis om voor mijn kind te zorgen!
Persoonlijk vind ik dat iedereen vrij is om zijn eigen keuze daar in te maken! Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Vroeger was het toch ook de normaalste zaak van de wereld! Waarom zou dat nu ineens anders moeten zijn. Zelf heb ik ervoor gekozen om drie dagen te blijven werken. Dat is omdat ik dat graag wil. (meer dagen zou ik ook niet willen 3 dagen is mijn max) Maar inderdaad. Mijn vriendin was ook thuis moeder en heeft ook vele opmerkingen gehad. Vind ik erg jammer dat dat gebeurd. Meisje maar je er geen zorgen over. Er zijn altijd mensen die er anders over denken! Geniet er lekker van! Doe wat je gevoel zegt!
Ik vindt het heel knap dat mensen ook nog een aantal dagen in de week erbij werken. Lijkt me zo vreselijk druk! Ik zie het bij mn zus. Die heeft 3 kinderen en werkt ook onregelmatig in de zorg. Vindt het zo knap van dr dat ze het allemaal kan want ze heeft het echt heel druk! Het wordt inderdaad onderschat hoe druk dat kan zijn.
Mensen die er neerbuigend over doen als je huismamma bent zijn vaak gewoon wat jaloers. Het is heerlijk als je de keuze hebt om thuis te blijven. De mensen die er voor kiezen om te gaan werken zijn daar gelukkig mee en mensen die kiezen om thuis te blijven voelen zich daar geod bij. Het lijkt me heel erg als je die keuze niet hebt om financiele redenen oid. Zolang je de keuze maar hebt. (en ik hoop dat we die houden maar als ik af en toe de politiek hoor vrees ik ervoor om die keuzevrijheid te houden.)
Ik ga lekker thuis bij m'n kindje blijven als hij/zij er is. Ik heb respect voor zowel werkende moeders als ook voor thuisblijfmoeders. Ieder moet dat voor zich beslissen. Ik wil graag 100% van mijn tijd aan mijn gezinnetje besteden en ben blij dat dit financieel mogelijk is voor ons. Wat anderen hiervan vinden interresseert me niet.
mijnimeel, hoe doen jullie het dan met maurits? wisselen jullie elkaar af o gaat hij naar de creche? liefs
Waarom opent men een topic met huismoeder...schamen? en niet bijvoorbeeld werkende moeder...schamen? want ieder voordeel heeft zijn nadeel dus je kunt het ook van een andere kant bekijken toch? groetjes