Wanneer kun je met je baby gaan babyzwemmen? Het kan hier vanaf nul jaar maar ze moet toch wel haar hoofdje omhoog kunnen houden ofzo? Iemand ervaring? [/img]
Ze raden aan om niet te gaan voordat ze de 1e prikjes hebben gehad. Wij zijn zelf pas echt gaan babyzwemmen toen ze 6 maanden was. Met onveer 3,5 maand zijn we zelf wel een keer wezen zwemmen.
Het wordt idd aangeraden vanaf een maand of 3 . De 1e prikjes gelden vooral als tijdsaanduiding. Het hoofdje kun je zelf ondersteunen, dus dat hoeven ze niet recht te kunnen houden. Tenslotte gaan ze thuis ook in bad... Het is alleen wel zo dat de temperatuur van het zwembad belangrijk is en dat je er op let, dat je kindje -afhankelijk van die temperatuur- niet zo lang in het water kan, omdat het snel te koud wordt.
Bij ons in de beurt kun je beginnen met baby zwemmen als je kindje 3 maand is. De eerste groep bestaat uit kindjes tussen de 3 en 8 maanden. Tweede groep tussen de 8 en 12 maanden. derde groep tussen de 12 en 18 maanden. Ik ga samen met f dinsdag beginnen met baby zwemmen in de derde groep. Ik ben benieuwd hoe hij het vind.
hier is het ook nadat de eerste prikjes zijn gegeven. Ik ga wel altijd naar het speciale "babyzwemmen" omdat het zwembadwater dan een lekkere warme temp heeft
Idd want genoeg kindjes hebben met 3 maanden nog geen prikjes gehad ! Maar vooruit, idd rond de 3 maanden. Hoofdje omhoog kunnen houden is niet nodig, je houd zelf je kleintje vast en neem aan dat je hem/haar wel boven het water houd ! Veel zwemplezier alvast !
Er zijn zwembaden die zelfs 6 weken aanhouden. Drie maanden vind ik zelf het minimum. En dan alsnog goed op je kindje letten. Ze koelen zo snel af.
Eerste keer dat wij zijn gaan zwemmen met Sasha was ze 3 maanden, op vakantie. En koud dat het zwembad was brrrr.... Daarna nog wel een paar keer geweest, maar echt babyzwemmen doen we pas sinds begin dit jaar, toen was ze dik 7 maanden.