onder de noemer domme acties van leraren hebben wij er op de school van onze oudste ook 1. we kregen een brief dat ze op schoolkamp naar euro disney gaan. wat houdt dat in. s' ochtends moeten ze op school komen dan gaan ze zwemmen in het plaatselijke zwembad en op school eten. daarna gaan ze s' avonds laat rijden naar euro disney. dan gaan ze daar een dag rondlopen en s'nachts terug rijden. we zouden dan om 3 uur in de nacht haar moeten ophalen in een andere woonplaats dan de onze waar haar school staat. haar vader moet om 4 uur opstaan voor zijn werk. schrijven ze er ook nog bij dat de kinderen het vast heeeeeeel leuk gaan vinden. op dat punt vraag ik me af zijn jullie óf heel dom óf heel naíef. zouden ze serieus geloven dat een klas vol autisten dit leuk vind??? we moesten gister de strookjes inleveren en het blijkt dat de helft niet mee wil. ze had ook niet eens gemogen van ons trouwens. organiseren is niet hun sterkste punt en ik wil niet mijn kind hoeven gaan zoeken ergens in frankrijk. hoezo kamp? 1 dag zwemmen, op school eten en dan meer in de bus zitten ( proberen te slapen) dan in eurodisney zelf en weer terug. ik vind het zonde hoor, konden ze nu niks in de buurt verzinnen met een paar overnachtingen.dát is een kamp. maar ja hun hebben ervoor gestudeerd om op het speciaal onderwijs les te geven......
Ik snap niet dat ze eerst gaan zwemmen en op school eten (afgezien van het feit dat het om autisten gaat). Waarom vertrekken ze niet s ochtends vroeg dan zijn ze er in de middag ofzo (weet niet hoe lang Parijs rijden is?) en dan hebben zijn bijna 2 dagen ipv 1. Toen wij met school naar Italie gingen moesten we om 5 uur op school zijn ofzo we gingen om 6 uur s ochtends rijden, maar wij bleven toen 5 dagen geloof ik.
ja ik snap het ook niet buffy. het zou ongeveer 6 uur rijden zijn zeiden ze.ik vind dat nogal veel 2 keer op 1 dag. ( of 2 nachten eigenlijk dat ze dan in een bus moeten dutten.)
Het zwemmen en eten op school is alleen al leuk voor de kinderen Leuke actie van de docenten... goed over nagedacht... @Buffy Parijs is 6 uur rijden ongeveer non-stop. Maar dan met de auto. Met de bus doe je er langer over
Weg structuur, weg slaapritme en een koppie vol van prikkels... Het zou niet mijn keuze zijn voor een uitje met een groep autistische kinderen...
@blup Mijn zoon heeft PDD-NOS die zou ik toch echt niet mee laten gaan. Dan zou ik een paar dagen gaan maar niet zo kort.
Goeie actie voor een klas autisten. Dus de ouders hebben 2 weken feest (eerst een week om je kind voor te bereiden en daarna een week om je kind weer rustig te krijgen) voor 1 zo`n uitstapje? Ik snap niet dat een school met autisten zo`n prikkelrijke schoolreis ondernemen. Voor "gezonde" kinderen is zoiets al heftig.
Thnx dat wist ik dus niet zeker... Ik zou het bespreken met de leraren want idd al die prikkels en dan de ritmes die verstoord worden. Apart dat ze dit bedacht hebben ze kunnen dan toch ook een weekend in NL weg, naar een boerderij ofzo? Dan kunnen de kids gewoon op een normale tijd slapen en overdag leuke dingen doen als ze dan op kamp willen met ze.
jullie denken dus precies hetzelfde als ik. nou, ze gaat ook niet mee hoor. ze wil zelf al niet. ow, en miekje kort erop beginnen de examens. dat gaan we dus niet doen hé dat snap je wel. we stoppen liever onze energie in een diploma.
WOW wat goed dat zij zelf aan kan geven en dus ook aangeeft dat ze zelf ook niet mee wil. Duidelijker signaal voor de docenten is er dus niet
Menen ze dit serieus? Ze weten toch zelf ook wel dat dat niet gaat met een klas vol kinderen met een gebruiksaanwijzing?
ze kan inmiddels heel goed aangeven wat ze wel trekt en wat niet en ook wat ze wel wil en wat niet. en inderdaad het zou duidelijk moeten zijn voor die leraren. maar goed die hebben wel vaker kronkels. ik vraag me soms echt af of ze wel beseffen dat ze met autisten werken.
Ik zou je haast willen zeggen: welke school is dit?! Een klacht bij de inspectie indienen? Sorry hoor, maar hier kan ik echt niets mee!! Het gaat tegen alle principes in van omgang met autistische kinderen enz enz. Kan hier wel een heel pleidooi houden wat geschikte uitjes zijn. Blup, echt ga voor je recht!! En laat het er niet zomaar bij zitten. Leg je zorgen neer bij wie je kunt en zoek het anders hogerop.
in de laatste klas van het vmbo gingen we als schoolreisje ook naar disneyland parijs. we vertrokken om 1 uur snachts met de bus richting parijs zodat we met openingstijd bij disney zouden aankomen en konden we de hele dag ons daar vermaken. we moesten rond 6 uur savonds weer bij de bus zijn om dat hele eind weer terug te rijden. bij thuiskomst was ik kapot. kon het ene been niet meer voor de ander zetten. slapen in de bus was onmogelijk met wat andere drukken leerlingen en dan ook nog eens die airco die contant op je gezicht te blazen staat. ik ben ziek thuis gekomen, schorre keel, hoofdpijn, misselijk, zo ziek als een hond en ben een week mijn bed niet uitgeweest. en dan voor te stellen dat ik een jaar of 15/16 was en geen pdd-nos, autisme of andere stoornis heb. daarbij in het park is het vaak enorm druk, veel indrukken, veel van die rondlopende sprookjesfiguren en disney figuren. lange rijen bij de attracties waar je best veel geduld voor moet hebben. het park is enorm leuk daar niet van maar denk dat het een beetje te veel is voor de betreffende doelgroep aangezien het voor 'normale' kinderen al slopend is. daarbij willen ze eerst nog zwemmen en op school eten. denk dat dat voor vele al best vermoeiend is en er enorm veel prikkels zijn. groot gelijk dat veel mensen hun kind niet laten gaan. het is voor hun toch ook al leuk om 3 dagen naar een kampeerboerderij te gaan of centerparks ofzow. ben je misschien nog wel goedkoper uit ook
Alleen het feit al dat ik er niet aan moet DENKEN om met zoveel kinderen in zo;n enorm park rond te lopen! En deze kinderen zijn gebaat bij zoveel mogelijk structuur e.d......moet je dit vooral doen! En dan niet met de eigen juf, nee.....lekker met een invaller! Smart thinking people!
weet je, ik doe helemaal niks meer. geen behoefte meer aan. we zijn hier 5 jaar verder en ik heb al heel wat gezeurd daar. periodes van inmiddels niet meer te tellen gesprekken en dagelijks aan de telefoon maandenlang. nu doe ik alleen nog, adem... in adem uit... ze gaat gewoon niet mee, over 3 maanden studeerd ze af en trekken we de deur lekker achter ons dicht daar.
@blup, wat bizar geregeld. Mijn zus heeft een dochter met pdd-nos, nou ik weet zeker ,als zij haar dochtertje dit zou laten doen ,dat ze tijden van slag is. Ze raakt al van slag als ze een leraar in de supermarkt ziet, laat staan zoiets. Nee ik vind dit al geen uitje voor kinderen (zo kort ), die geen speciaal onderwijs hebben ,laat staan voor kinderen die dit wel hebben. Vraag me echt af hoe ze zoiets doms hebben kunnen verzinnen.
Lijkt mij zo iets typisch dat ze eigenlijk geen zin hebben om iets te doen dus verzinnen ze maar iets waarvan ze weten dat er amper reactie op gaat komen. En dan natuurlijk wegens te weinig kinderen die meegaan blabla maar ze moeten dan wel gewoon die dagen verplicht naar school komen. Ze laten zien dat ze iets willen doen maar maken zich er makkelijk vanaf.