Dat klopt, maar als ik dan een kapotgeslagen sleutelkluisje in mijn achtertuin heb hangen heb ik toch wel bewijs van inbraak denk ik
Het ene levert braakschade (wel verzekerd) het andere niet (niet altijd verzekerd). Op mn werk gebruikte ze in het oude pand voor de verdiepingsdeuren (verzamelpand) Nuki. Een aantal gebruikt dat ook thuis begreep ik. Dat een systeem waarmee je de deur kunt openen via je telefoon. De tag van de action heb ik weinig succes mee gehad, reageerde ineens niet meer (uiteraard merk je dat pas wanneer je hem nodig hebt). Ik ben momenteel die van Samsung aan het testen (smarttag), tot op heden niet ontevreden maar hij moet wel in de buurt van iets van android zijn om de laatste positie door te geven. Smarttag is bedoeld voor R die ongetwijfeld uit school gaat ontsnappen (hier speelt niet de vraag OF maar wanneer en hoe vaak). Iets ander doel allicht. Maar vooralsnog tevreden. Sleutels worden keurig opgepiept tot op heden en ik kan de laatste locatie bepalen via telefoon (uiteraard binnenshuis weinig zinvol). Batterij kan ik nog niks over zeggen, is vooralsnog geen issue geweest maar ik test m nu een maand /1,5 maand. Overigens hebben wij voor alle toegangsroutes andere sleutels. Voordeur, achterdeur en hek achter zijn anders. Is al eens mn redding geweest toen mn sleutel in de voordeur afbrak, uiteraard ook nét geen buren thuis, onze ouders op de camping en nodig naar de wc moeten....de hele murphey's law show. Voor de "non-trace-tag" versie, de ANWB (of hema) had van die QR code dingen. Die kan je scannen met een QR code lezer om te laten weten dat iets gevonden was. Origineel voor verdwaalde kinderen "scan me to return me" bandjes als ik me goed herinner.
Is allicht een logisch verband maar indirect, verzekeraar kan daar denk ik best moeilijk over doen als ze willen.
Oei, dan heb ik denk ik verkeerd advies gegeven. Ik ging ervan uit dat deze tag universeel was maar dat is blijkbaar niet zo. Alleen voor iOS, lees ik nu ik me er meer in verdiept heb. Jammer!
Wij hebben ook een sleutelkastje die er nog zat van vroeger en dat ding is echt stevig. Hangt achteraan ook nog eens in een soort inbouwkast verborgen dus als je het niet weet dan vindt je hem niet Wij vinden het ideaal.