gratis dingen aanbieden voor veel geld, grrrrr

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebeertje, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik wilde graag met mijn gezinnetje goedkoop naar de dierentuin en keek eens op MP, daar kan je super de boer vouchers of codes van de sisi kopen, en wat mensen daar nog voor durven vragen :evil:
    krijg je antwoorden terug, dat je ze voor 10 euro mag kopen, terwijl zij ze gewoon gratis krijgen, en dan boos worden als je zegt dat je het te duur vind, gggrrrrrrr :evil:

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Dan ga je toch zelf naar super de boer of koop je je gek aan sisi? Ik zie het probleem niet. Ik heb 5 gratis kaartjes voor de plopsa parken, en ja die verkoop ik ook voor een 10 euro t stuk, anders moeten ze ruim 18 euro betalen dus het is toch winst voor hen, en dus ook voor mij.

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik begrijp de 2 kanten wel een beetje, maar ik zou het ook niet over m'n hart kunnen krijgen er nog zoveel voor te vragen, zou eerder 5 euro of zo denken...
    Vind wel dat het grootste probleem bij de dierentuinen, pretparken ed liggen want ze vragen schandelig veel inkomgeld!

4. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik vind dat Maxje gelijk heeft, ook ik vind het zuur....

Er zijn nou eenmaal gezinnen die het niet breed hebben, als ik dan wat zegels weg kan geven en er een mooie glimlach en een dank je wel voor terugkrijg dan ben ik zeer tevreden!

5. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij hebben het ook niet heel breed, en juist door die dingen te verkopen kan ik wel leuke dingen doen met mijn kinderen.

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou ik vind het ook belachelijk dat mensen dat doen hoor!
    Oke, dat je wat vraagt voor het verzenden, dat snap ik wel.
    Maar iets wat je gratis krijgt! Doe normaal zeg...

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Nogmaals, jij kan het ook gratis krijgen, dat je zelf te lui bent om naar een bepaalde supermarkt te gaan, of een bepaald merk te kopen moet je zelf weten, anderen doen dat wel, en die hebben dus ook een mooi extraatje voor hun moeite.

8. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

fiene kom op zeg wat een reatie: te lui?

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    nou idd, te lui???
    Er zijn winkels daar kom ik gewoon niet of zitten hier niet in de buurt.
    Neem bijv de Super...die heeft ook soms leuke acties.

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou nou wat een reactie !!
    sommige mensen hebben nu eenmaal minder dan een ander te besteden ...
    ik zou de ogen uit mijn kop schamen om voor iets dat gratis is zo veel geld te vragen maar dat is voor mij heel makkelijk want zo iemand zal mijn geld ook nooit krijgen ...dan maar niet !

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Tja, we hebben niet meer over voor een ander en willen overal zelf beter van worden he. Walgelijk. Ik zou het niet eens durven als ik iets gratis heb gehad er geld voor vragen. Ik zou het hooguit ruilen tegen iets. (ik heb laatst bv kortingskaarten geruild tegen babyzegels) Maar als ik ergens niets aan heb vind ik het zonde te laten verlopen, doe ik liever iemand anders er een plezier mee! Heb vorige week nog 12 efteling kaarten weggegeven.

12. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik heb eigenlijk ook al vaak zulke dingen gratis weggegeven maar dan vooral aan vrienden en familie of kennissen... Vind het ook zonde om iets te laten verlopen, terwijl je er misschien iemand gelukkig mee kan maken!
    Ik vrees dat dit zo een beetje de huidige mentaliteit aan het worden is... hoe erg het ook is!

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Tja ik snap opzich de twee kanten wel al ben ik wel van het weg geven als ik het toch niet zelf gebruik en ik iemand er blij mee kan maken.

Ga op mp voor de grap eens kijken en je kan de zwitsal billendoek bewaardozen kopen terwijl je die in een zwangerschapsdoos krijgt gratis en voor nop.

14. shiningangel

7 mei 2009
    22
    0
    0
    Zelf zou ik het weggeven, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je als je het met weinig moet doen en er mensen samen met je sparen je de gratis dingen te koop zet. Als er mensen zijn die er wel wat voor willen betalen is dat toch prima. En wil je er niks voor betalen tja dan niet.

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik was afgelopen weekend blij verrast.
    We gingen naar een pretpark en vlak voor de kassa kregen we van een mevrouw een kortingskaart die ze nog over had... gratis nog wel.
    Ik vond het echt heel aardig.

Ik zou zelf nooit geld vragen voor gratis dingen, maar gelukkig zijn wij in de luxe positie dat dat ook niet nodig is.
    Het is altijd lastig om bij een ander in de portomonnee te kijken.

16. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Voor wie wil, ik heb nog wat Efteling zegels, weet niet precies hoeveel (zit op m'n werk) maar ik wil ze gratis en helemaal voor noppie opsturen. (Maar dan niet daarna op mp zetten ;) )
    Wie wil stuurt maar een pb.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Tenzij de mensen die het weer verkopen het ook niet breed hebben.

Dan is het toch niet raar?

Ik vind dat je het best kunt verkopen als het voor beide goedkoper uitvalt.

Natuurlijk zou ik ook alles gratis willen weggeven, graag zelfs.

Maar soms kun je ook een win-win situatie hebben. Ik ben het met Fiene eens. :D

18. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik vind het ook niet erg dat ze er geld voor vragen, maar 10 euro voor een gratis kaartje, en dan nog boos en chagrijnig reageren als je minder bied :rolleyes: dat vind ik een beetje vreemd...Zou best 5 euro willen betalen per kaartje, dan heb je beide toch iets.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    tja, het is ze goed recht toch? als ik iets heb wat ik zelf toch niet gebruik en anders zou ik weggooien, dan geef ik het natuurlijk gratis weg. maar als ik doordat ik de 100.000e bezoeker ben bij een weetikveelwatwinkel en ik win een reis naar een weetikveelwatvoormooienverland dan geef ik die toch ook niet gratis weg als ik niet zou kunnen/ willen?

Dusss.....

20. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    nee dan niet, maar dan gaat het om iets meer geld dan een intree kaartje t.w.v 18 euro.
    maar goed, het ging mij vooral om de reactie van die vrouw...

Deel Deze Pagina