Brrrrrr die foto!!! Zat gewoon te trillen hahahahaha wij hebben ze hier ook, ze komen uit de gaten in de muur dus waarschijnlijk zitten ze in de isolatieruimte tussen de binnen en de buitenmuur. Vaak zie je savonds zo'n halve spin uit zo'n gat steken... Maar heb al meerdere keren een aanvaring gehad met die viezerds. Ik heb geen angst voor spinnen, maar voor deze ga ik echt lopen en gillen! Heb serieus in de schuur en langs te kozijnen alle gaten volgespoten met kit Vind het gewoon zooooooooooooooooooooooooooooo vies.
Wij wonen aan het water sinds vorig jaar. Nou je wil niet weten hoe mijn huis er in oktober eruit zag een groot spinnenweb kon geen raam opendoen echt zo vies eng blegh krijg weer de rillingen. Wij laten nu 2 keer per jaar het huis inspuiten incl schutting speeltoestel ed. en ik zie geen spinnen meer zowel binnen als buiten ben ik er van af.Het is geen gif maar het verspreid voor de spinnen een hele vieze geur en vluchten. oja muggen vinden mij niet zo lekker dus geen last van Spinnengif is er trouwens niet want het is een beschermd diersoort #-o
Waarschijnlijk bungelt hij eerdaags aan het plafond boven je hoofd, als je net helemaal ingezeept onder de douche staat .
Ben zo blij dat mijn man er niet bang van is anders werd het echt een probleem. Ik ben doodsbang voor spinnen,. ik kan nu wel omgaan met die kleine, die durf ik zelf weg te halen. Wij hebben nu ook last van zwarte spinnen. Nou als ik er een zie raak ik helemaal in paniek (gillen en huilen serieus). Zit ook te hopen dat de tijd van het jaar dat die rotbeesten er zijn snel overgaat. Ik let nu ook steeds extra op in de huiskamer want daar zitten ze bij ons. brrr waarom di beesten uitgevonden zijn is me een raadsel. (dan liever muggen)
Spinnen hebben wij hier niet zo vaak omdat we in een flat op 3 hoog wonen maar als er 1 zit gaat ie harstikke dood. Klere beesten ik haat ze echt brrr het is dan ook een fobie van mij door een gevalletje wat vroeger is gebeurt. Ik heb ook liever een mug in huis hoewel die ook dood gaat hahaha. Bij mijn ouders hebben ze zo een heg in de tuin en daar zitten die krengen ookaltijd brrr vind het maar niks.
Ohja ikga ook altijd half huilen...zo erg he. Ik ben 1x zo hard in de maling genomen dat was niet leuk meer. Mijn vader had een nepspin en daar kwam ie een keer mee aanlopen met zijn handen half dicht ik zat in de tuin en was niet van plan verder weg te gaan dus zat in hotpants en spagettitruitje nou ik rende de tuin uit joh niet normaal..!! Ik heb echt de halve buurt doorgerend tot ik door had dat ie niet meer achter mij aan kwam had een halve hartaanval later toen ik weer thuis kwam (ook snel gedaan want iedereen keek me raar aan in de buurt ) zag ik dat ie nep was heb 2 dagen niet tegen hem gepraat.
bah wat een vies plaatje!! krijg spontaan rillingen...... Ik vind spinnen ook niet heel erg leuk (loop er heel hard voor weg of roep mijn man en hou de spin heel goed in de gaten!) Gelukkig zie ik ze bijna nooit omdat wij 3 katten hebben. Als ik eerder een spin zie dan 1 van de katten dan zet ik er gewoon een kat voor dan leeft de spin niet lang meer Dus oplossing: neem een kat!
helaas werkt dat niet altijd, onze katten denken "hey een spin", en gaam dan weer met hun speelgoedmuizen spelen. ze hebben nog nooit een spin gepakt, wat heb ik daar nou aan??
ik vrees dat je er niks aan kan doen. Ik heb ze ook in huis, ik ben er als de doods voor zodra ik er 1 ziet word ik helemaal gek. En lees dat ze niks kunnen doen, maar als ze zich in een hoekje gedreven voelen worden kunnen ze bijten. Althans heb ik op google gelezen. En hier ook pissebedden in huis en muggen dus ik heb helaas alles. Maar een kat nemen misschien helpt dat
Het enigste wat ik weet is dat je ramen en deuren beter gesloten kunt houden omdat ze zo in huis kunnen komen. Ze zitten vaak in donkere holletjes buiten. Ik heb heel veel zwerfkeien in mijn tuin en als je die optilt tref je ze vaak aan ale:
Brrrrrrr ik heb dus echt waar geregeld nachtmerries van spinnen he! Dan word ik helemaal nat in't zweet wakker en kan ik niet meer slapen zonder m'n nachtlampje (man merkt er toch niets van). Als ik een huisspin (waarom huisspin en niet buitenspin, mss waren we er dan vanaf haha) aantref begin ik ook gewoon te gillen, trillen, halvelings huilen en meestal kan ik gewoon niet meer bewegen, m'n adem stopt gewoon! Toen ik er eens een wou doodmeppen met m'n schoen sprong hij omhoog en viel me bijna aan en toen bleef ie met poten omhoog onder de stoel staan... Toen ben ik echt geflipt! Heb me dan kunnen vermannen en hem met de stofzuiger gevangen, 10 min laten doorzuigen en daarna een propje ervoor gedaan (anders komen ze er echt gewoon weer uit, heb het al gezien). Wat ik vreemd vind is dat die griezels er bijna altijd zijn als m'n man werken is (werkt in ploegen)... Heb m'n schoonbroer zelfs al eens gebeld om er een te komen vangen terwijl ik hem van op veilige afstand gadesloeg... Nu heb ik in de hoekjes van het huis een spray gespoten (is geen gif, want kan met huisdieren) dat ze blijkbaar niet leuk vinden, werkt ook voor ander kruipend gespuis... EN als je een monster ziet kan je het er gewoon opspuiten en dan sterven ze (dringt via de huid binnen) => Kapo rex gewoon bij Kruidvat en Di te verkrijgen...
Je kan ze ook buiten zetten in plaats van doodmaken. Enne, dat je denkt dat de spin je wou aanvallen.... Het is wel een beetje vergezocht... Ze kunnen inderdaad een dreighouding aannemen wanneer ze zich in het nauw gedregen voelen, maar zullen zelden bijten. En als ze al bijten, komen ze niet eens door je huid heen
whahah ik ga ze echt niet buiten zetten hoor ik kom er niet in de buurt en mijn vent is ook geen held met spinnen ik maak ze lekker dood
Ik weet wel dat ze niet ze niet echt zullen opspringen en bijten, maar het was toch een heel eng zicht... et op het moment dat ik verstijfd stond van angst! Gelukkig heb ik me herpakt en toen mijn man bij zijn thuiskomst de stofzuiger moest ontleden (bewijs dat ze dood is) vond hij ze ook best eng! Niemand natuurlijke middeltjes tegen huisspinnen?
sorry maar ik zet ze ook echt niet buiten! ik flip als als ik er 1 ziet laat staan er 1 durven vangen en buiten zetten.. sorry maar ik vermoord ze
Ik heb ook een vreselijke hekel aan spinnen. Nuttig of niet ik schijt 7 kleuren voor die grote griezels. Ik had laatst dus zo'n lekkere huisspin op de vensterbank van de slaapkamer zitten. Tja ik ben meestal alleen thuis dus wat moet je he om 00.30 uur. Ik heb met een bonkend hart een glas op die griezel gezet zodat ik wel kon slapen, had ik dat niet gedaan dan doe ik geen oog dicht. Blij dat spinlief stil bleef zitten anders had ik nog glas scherven in de slaapkamer gehad. De volgende dag heb ik bij de overburen aangebeld en de buurman was zo aardig om hem vakkundig te verwijderen. Vriendlief vond dat ik me aanstelde tot hij de foto zag die ik had gemaakt met mijn telefoon. Oei zei die die is wel groot ja. Nuttig of niet, als ze nou gewoon het uiterlijk van een lieveheersbeestje hadden gehad dan was ik ook niet bank geweest.
Hahaha mensen jullie hoeven geen sorry te zeggen omdat jullie ze wel vermoorden! Maar ik vind het gewoon grappig om al die verhalen te lezen. Ze zijn zo herkenbaar, ik heb vroeger de meest vreemde dingen uitgehaald wanneer ik ook maar een inieminiespinnetje zag, laat staan zo'n joekel! Spinnen waren een obsessie voor me geworden, ik ging er gewoon naar op zoek. En als ik er dan 1 zag, was ik weer in alle staten.... Ik vond ze supereng, en ik wilde wel eens weten waar ze nou eigenlijk goed voor waren. Samen met mijn opa had ik zo'n dikke huisspin gevangen en in een doorzichtige kaasdoos gedaan, met grond en takjes (wel het deksel erop geplakt ) Ze maakte zo'n soort buisje van spinsel waar ze vaak in zat verstopt, en ik ving vliegen die ze opvrat. De restanten dumpte ze netjes in een hoek, poepen deed ze ook in een hoek, elke dag zat ze haar poten schoon te maken, en op een morgen hingen er ineens 2 eierzakken in. Dacht ik niet bij na, dat ze voordat ze gevangen werd wel eens contact zou hebben gehad met een mannetje dus ik liet die zakjes gewoon hangen. En op een dag waren mijn ouders niet zo blij: Er liepen ineens ontelbaar veel mini-spinnetjes rond over de tafel........... In ieder geval, door die joekel te houden ben ik van mijn angst afgekomen, en heb ik nu een tarantula. Sorry voor het lange spinnenverhaal, dat de meesten van jullie de haren overeind doet staan. Maar soms vind ik het grappig om er nog eens aan terug te denken
Leuk verhaal Sandra Maar ik denk dat het voor mij te laat is nu... ik zou echt de kamer niet kunnen verlaten uit angst dat ze toch ontsnapt! Ben zoals je zei ook altijd op zoek naar spinnen en het ergste is dat ik precies een spinnenradar heb want als ik een kamer binnenkom en ik heb een raar gevoel is er meestal wel een spin! Maar ik ga het wel onthouden voor als m'n kinderen later mijn angst over hebben genomen, misschien kunnen we dat dan proberen!