Huisstofmijt en vergoedingen

Discussie in 'De lounge' gestart door trotsemamma1985, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemamma1985

26 jun 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie weet hier meer over?

Mijn zoontje heeft last van huisstofmijt allergie en de laatste tijd is het behoorlijk zichtbaar (benauwdheid, veel eczeem, soms s'nachts piepende ademhaling).
    Nu heb ik dus overal tapijt liggen (oude) en wil het vervangen voor zeil/vinyl. Al kost dat gauw zo'n 600 euro minimaal voor de 3 slaapkamers een woonkamer die ik heb. Dat heb ik dus echt niet klaarliggen helaas. Zit ook bijna in de schuldsregeling bovendien dus dat zegt genoeg.

Zorgverzekeraar vergoed het niet (meer) heb ik al door. Wat kan ik nu nog meer doen? Lijkt me te ziek voor woorden om dit niet vergoed te kunnen krijgen terwijl mijn zoontje er zo last van heeft? Er moet toch een oplossing zijn?

Gordijnen en al die dingen tja dat is veel te veel, daarom heb ik nu als eerste de vloer in gedachten en die wilik er zo snel mogelijk uit hebben.

Bijzondere bijstand.. vergoed die dat? Of is dat alleen voor wasmachines enzo? Wie kan mij hierin verder informeren? dank!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het idd daar eens proberen al zijn de meeste potjes nogal leeg momenteel.

3. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik kreeg vergoeding voor het beddengoed kreeg een formulier mee van ziekenhuis zeil word niet vergoed helaas anders proberen om contact met astmafonds.nl opnemen mischien dat zij je verder kunnen helpen

4. trotsemamma1985

26 jun 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de tip, ik heb even op de site gekeken en ook in het forum was iemand met exact hetzelfde vraag. Daar werd geadviseerd om even met de astmafonds te bellen om te vragen welke paden je dan kunt volgen. Dat ga ik volgende week maar eens doen :) er moet toch iets zijn lijkt me hiervoor.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bijzondere bijstand doet hier wel wat mee hoor!
    Wat betreft je gordijnen: regelmatig wassen!

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb geen idee welke paden je kan bewandelen.

Wel weet ik dat je dagelijks moet stofzuigen (liefst als je zoontje er niet is) ook de bank, als die van stof is, regelmatig meenemen.
    Stof nat afnemen eventueel met een doek nadrogen.
    Beddengoed vaak wassen op hete temperaturen. (indien mogelijk vervangen voor speciale matras, dekbed en kussen).

Deel Deze Pagina