Niet aan en uitkleden in de kamer waarin hij slaapt. Dan verlies je de meeste huidschilfers en dit is de voeding voor de huisstofmijt. Omkleden dus aanwennen om dit in de badkamer te doen. verder is het meeste denk ik wel gezegd. Balen zeg dat dit er bij jullie ook nog bij komt. Ze moeten je wel hebben.....
Waar het kan, dweilen/moppen ipv van stofzuigen. Afstoffen met vochtige doekjes. Op zonnige dagen het matras/kussen naar buiten in de zon. Het beste zou elke week zijn, maar dat lukt met het matras echt niet, want dat kan ik niet alleen tillen. Als je horren hebt, die regelmatig schoonmaken, met een natte doek of plantenspuit. Oh ja, als je badkamertegels op de muren niet 100% glad zijn kan daar heel veel stof in komen. Meestal maken we alleen schoon op de plekken waar we denken dat het vies wordt, maar ook de "schone" tegels hoog boven een wasmachine b.v. worden stoffig. Ook bovenop deuren en deurkozijnen ligt stof. De achterkant van een TV, de bovenkant van lampen. Ik sta iedere keer weer verbaast over de hoeveelheid stof die daar op zit. Geen behang, maar verf op de muren, zonder relief.
Je hebt speciale anti huisstofmijt moltons voor matras en kussen. Dan hoef je niet steeds hoes van matras te wassen. En met speciaal dekbed en kussen :. Het materiaal is al zo gemaakt dat huisstofmijt er niet op kan overleven. dus als je speciale kussens en dekbed koopt op speciale hoezen dan is het totaal onnodig om dekbed en kussen vaak of vaker te wassen. Huisstofmijt kan er sowieso niet op overleven, daarom heet het spul ook hypo allergeen/anti huisstofmijt. Tenzij je op onnodig extra werk zit te wachten. Oh en geen of zo min mogelijk knuffels in de slaapkamer. En deze regelmatig wassen of in de vriezer stoppen.
Ik heb een tijd geleden een luchtreiniger aangeschafd ivm schimmel in huis.Deze luchtreinigers zijn ook goed bij allergien enzo.
Wij weten sinds februari dit jaar dat mijn zoontje ook een huisstofmijt allergie heeft. Ik ben niet gelijk zo drastisch aan de slag gegaan hoor maar gewoon gekeken wat hielp. Me zoontje heeft vloerbedekking op zijn slaapkamer ik wilde dat er al uit gaan halen maar de ha zei dat dat niet per se nodig is. Ik moet het alleen goed bij houden met stofzuigen en luchten. (soms is laminaat zelfs erger omdat daar de stof sneller waait). Verder houd ik onze bank goed bij en probeer alles zo stof vrij te houden. Gaat best goed hier. Me zoontje heeft een neusspray die we 3 keer per dag mogen gebruiken maar is echt niet nodig zoveel. Succes!
Wilde m er net ingooien! Hier hebben we een neotec draaien. Niet zo achtelijk duur, lijkt wel op een space invader en heeft 7 staps filter met ionisatie met OOK een UV lamp. UV lamp en ionisatie schijnt weer goed voor virussen te zijn, onze oude was gewoon te klein voor onze huidige woonkamer en deze was groot genoeg en zat t toevallig op. Ik stof toch ruim voldoende maar je staat verbaasd wat hij allemaal aantrekt... JUK! Filters zijn goed betaalbaar, stil is ook echt stil en er is ook een groot reinigingsservice mocht je dat willen. Helemaal top geregeld daar Super blij met m, met 2 katten in huis. Overigens zou ik luxaflex ook overslaan met stofmijt allergie...bleeeergh!
Ik heb die anti-allergiehoezen gehad, zowel voor de hoofdkussens als het dekbed. Ze helpen niet echt. En je dekbed blijft er ook minder goed door in de gewone hoes zitten. Kortom: kost best een hoop geld, is irritant en doet weinig. Ik ben geen fan. Het is in dit geval ook niet voor niks dat de meeste zorgverzekeraars het ook niet meer vergoeden. Wat wel helpt: echt braaf wekelijks het beddengoed wassen. Elke dag het dekbed gewoon openslaan en laten luchten. Dagelijks het raam open. Vooral de slaapkamer echt zo 'clean' mogelijk houden. Dus als het kan geen kledingkast op de slaapkamer. Niet te veel prullaria. Gordijnen: als je het wil, dan synthetisch. Maar liever niet. Kleed of tapijt: sowieso niet op de slaapkamer. Als je het in bijvoorbeeld de woonkamer toch wil, dan laagpolig.
Qua vloerkleed doen wij (zoon en ik) het beter met een laagpollig tapijt dan zonder omdat op die manier stof niet zo rondzweeft. Verder hebben we sinds vorig jaar een luchtreiniger die we vooral in de winter gebruiken en dat ding is echt geniaal. Verder was ik beddengoed vaak op 60 graden en doe ik bijna alles in de droger, dat scheelt veel stof.
Ik heb hem vooral aangeschafd omdat we schimmel in huis hebben (nieuwbouwwoning) en omdat er veel stof uit de wtw komt/kwam.Wtw heb ik uitgedaan omdat deze ook vol met schimmel zit ,nu kunnen we weer "normaal" en zonder hoesten slapen en in de woonkamer zitten....Ik merk dus echt wel dat het werkt...
Zoontje heeft ook forse allergie. Wij hebben nu via de zorgverzekeraar een matras hoes gekocht, ook hebben we de tip van de huisarts gekregen om een stofzuiger aan te schaffen met een hepa 13 of 14 filter. Hij krijgt sinds vrijdag ook een drankje en een neusspray via de huisarts, en 2 week geleden zijn zijn amandelen verwijderd. Dit alles samen hopen we dat het voor hem een stuk aangenamer wordt.
Die hoezen hebben wij ook zo begrepen na wat langer onderzoek. Ook een heel stuk van de consumentenbond gelezen waaruit blijkt dat werken met laagjes en wasbare hoezen, waarbij alles op 60 graden gewassen mag worden. Een nieuw matras moest hij sowieso, sliep nog op zn meegroeimatras, dus dat is gebeurd met een tijk die dus op 60 mag. Daarover een matrasbeschermer en dan hoeslaken en beddengoed. Over het kussen ook een ondersloop. Beddengoed ging hier elke week al op 60. Nu de tijk, matrasbeschermer en ondersloop elke 6 weken ook maar. Hij had giga veel lego uitgestald staan, dat hebben we nu in een dichte kast en wat daarin stond ergens anders opgeborgen. Zn boekentrolley en kledingkast stonden al op de overloop, dus dat scheelt. Het raam stond daar al 24/7 open.
En hij heeft alleen huisstofmijtallergie? Is ook getest op hooikoorts neem ik aan? Dat vraag ik even ivm je opmerking over het raam namelijk. Hooikoorts en huisstofmijt gaat veel samen en dan moet je niet heel de dag het raam openzetten.
Ik heb inderdaad ook de combi huisstofmijtallergie en hooikoorts (vooral bomen). Vanwege corona slik ik nu al een jaar echt dagelijks een hooikoortstablet. Normaal deed ik dat alleen als de klachten heel hevig waren. Nu dus permanent en dat bevalt eigenlijk wel goed. Dat is een blijvertje. Wij gebruiken de tabletjes van Lidl. Die zijn goedkoop. Allerfré en Reactine en dergelijke merken doen hetzelfde, voor 2 of 3 keer de prijs. Etos heeft ook huismerktabletten die goed betaalbaar zijn. Je hebt trouwens grofweg twee werkzame stoffen: loratedine en cetrizine. Ik doe het goed op die laatste. Onderdrukt mijn klachten, zonder dat ik er suf van word. Maar het kan ook zijn dat bij een ander loratedine juist beter werkt. Kwestie van allebei een maandje proberen. Soms heb je pech en zijn beide niet ideaal. Maar houd dus even in de gaten wat de werkzame stof is, als je medicijnen probeert. En weet dat er dus een plan B is als dat niet goed werkt. Plan C is trouwens: medicatie voorgeschreven door huisarts, zoals ebastine.
wij hebben een matrashoes waterdicht maar geen zweterig plastic en mag op 90 graden gewassen worden. We hebben het inclusief het matras gekocht bij de matrassenfabriek in Brabant. Ze geven ook heel goed advies. Voor zover ik weet kunnen ze dat ook voor je kussen maken.
Ja hij is getest op hooikoorts, voedselallergieën, dierenallergieën en huisstofmijt. Wij gingen nl uit van hooikoorts omdat man dat ook heel erg heeft. Maar bleek dus wat anders.
Ja via de ha op recept gekregen. Is maar een maand houdbaar na openen dus moet elke maand een nieuwe halen. Mijn zoontje krijgt een loopneus van zijn allergie. Mijn man wordt benauwd en heeft een pufje. Maar die heeft er bijna geen last meer van. Ze hebben allebei huisstofmijtallergie.