hoe kan ik haar nog meer helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Mijn vriendin is door haar vriend achtergelaten met 4 kinderen en schulden. Ze hadden allebei een baan totdat haar vriend zijn baan ineens kwijt raakte door reorganisatie. Meneer zit thuis krijgt een uitkering, me vriendin is aan het werk om toch de touwtjes bijelkaar te kunnen knopen. En ineens verlaat meneer haar voor een ander. Dat was al een grote schok voor haar omdat ze toch al 10 jaar bijelkaar waren. Maar de grootste schok kwam later pas. Meneer blijkt in al die tijd de rekeningen niet betaald te hebben, maar gewoon verstopt. Hij was altijd thuis dus kon ze zo weg moffelen. Zij krijgt nu de ene deurwaarder na de andere aan de deur. Ze krijgt nu al veel hulp, maar nog ziet ze het niet zitten. Dikke schulden 1 baan en 4 kinderen te onderhouden. Ik heb nu een mooi pakket voor haar gemaakt met wasmiddel, tandpasta, afwasmiddel enz. Alles wat ze nu goed kan gebruiken. Hebben jullie misschien nog tips hoe ik haar nog meer kan helpen? Ik vind het vreselijk om haar zo te moeten zien ik wil haar helpen waar ik helpen kan. Kleding voor de kids kan ik haar niet geven omdat haar dochters in dezelfde maat als me meisje zitten en de jongens al een grotere maat hebben dan die van mij. Maar ik struin de kringloop wel al af voor haar en vraag in me omgeving dus dat komt ook vast wel goed. Maar kan ik nog meer voor haar doen? Wij hebben het ook niet altijd even ruim maar wij krijgen veel van mensen in onze omgeving. Waar we heel blij mee zijn. Ik wil haar dus ook graag helpen waar ik helpen kan!

Dus als jullie tips hebben dan heeeeeeeeeel graag!

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Word ze financiel al geholpen met betalingsregelingen etc? En welke maat kleding hebben haar kinderen en zijn het jongens of meisjes?

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

misschien de kids opvangen een keer? gaan de kids naar een opvang?

of een keer gewoon lekker mee laten eten scheelt ook weer geld ;)

4. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Joh ik moet wel zeggen: Goed van je!!

Ik vind dat je al veel doet. Je kunt doen wat binnen je macht ligt. Verder zou je oproepjes kunnen plaatsen en anderen ook vragen om wat te helpen.

Top!

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.094
    113
    Idd lekker een keer voor haar (en de kids) koken, zodat ze EN een keer eten heeft EN een keer even dat niet hoeft te regelen.
    Of idd een keertje oppassen, een keer aanbieden om mee te helpen opruimen/schoonmaken. Is ook nog gezellig ook.
    En vooral er gewoon voor haar zijn en dit laten weten, dus als ze bijv een keer ergens over wil praten etc.
    Ze heeft vast al genoeg aan dr hoofd. Succes en sterkte voor je vriendin.

6. Troelala21

Ja ze word nu gelukkig wel geholpen met haar schulden, maar haar vriend heeft het goed verwaarloosd allemaal. Ze neemt het zichzelf heel erg kwalijk dat ze het niet eerder door had dat de rekeningen niet betaal zijn. Maar ik heb haar al verteld dat ze er niet veel aan kan doen. Zij ging er vanuit dat haar vriend alles wel betaalde omdat hij dat altijd heeft gedaan en thuis was elke dag. Wie gaat er nou vanuit dat je vriend/vriendin/man/vrouw rekeningen verstopt? Niemand denk ik......

7. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Lief van je!!

Ik kom ook niet verder dan: oppassen, mee laten eten, daar koken voor hen, helpen met schoonmaken, keer meenemen naar de bios, klein cadeautje, haar helpen met de juridische stappen die ze moet ondernemen...

8. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Staan alle rekeningen op zijn of haar naam?
    zijn/waren ze getrouwd?

9. Jel

Jel Niet meer actief

Ik weet niet wanneer je in aanmerking komt voor de voedselbank, en ik snap ook dat dat misschien met veel schaamte gepaard gaat, maar is dat niet wat voor haar?

Verder is het goed dat je het oproepje hier plaatst, want misschien is er nog wel iemand die idd een pakketje kleding wil weggeven of een voedselpakketje.

Erg vervelend voor je vriendin zeg. En wat een zak van een vriend.

10. Troelala21

:) ik doe wat ik kan doen. Ik heb hetzelfde meegemaakt maar dan zelfs nog erger, en wij zijn heel erg geholpen door mensen maar ook zeker in de steek gelaten door bepaalde mensen. Dus ik weet wat het is. Je voelt je gewoon machteloos. Ik wil haar dus helpen waar ik kan. En ik weet dat ik al veel voor haar doe, maar kan altijd kijken of ik nog meer kan doen voor haar!

11. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik styuur je even pb ;)

12. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Welke maat kleding hebben we het over?

Ik zou het zelf heel fijn vinden om overzicht te hebben. Dus schema's over welke rekeningen, hoeveel, welke maatschappijen...om heel duidelijk inzicht te hebben hoe het nu staat.

EN inderdaad: een keertje oppassen, of juist een oppas regelen en haar een avondje mee uit nemen zodat ze even lekker zichzelf kan zijn.

Lief van je!

13. Troelala21

Ze zijn niet getrouwd, maar de rekeningen staan wel op haar naam. Omdat zij degene was met het hoogste inkomen. Hij heeft altijd alles netjes betaald tot een poos geleden dus. Hij is hem zo gepeerd voor een ander. Het vermoeden gaat dus dat hij al een poosje bij die andere meid was. Als zij aan het werk was was hij dus ergens anders....De kinderen gingen naar het kdv omdat dat al was voor hij zijn baan verloor. En hij wel een sollicitatieplicht had en zei dat hij zich daar ook mee bezig hield.

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

er voor haar zijn. gewoon je arm om haar heen als dat nodig is.een keer mee laten eten of de kinderen opvangen is ook het eerste wat er in me opkomt.

misschien hier een oproep plaatsen als ze (straks) kleding nodig heeft.

15. Troelala21

Ik zal vragen of ze vanavond gezellig komt eten dan heeft ze daar geen omkijken na vanavond en kan ze even rustig aan doen na het werk.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja goed plan.

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik wil even zeggen: Er zouden meer vrienden zoals jou moeten zijn!!
    Hartstikke lief wat je allemaal voor haar doet!

Even vragen stellen bij het Juridisch loket wat ze voor haar kunnen betekenen??

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Allereerst veeel respect voor jou! Ik heb in dezelfde situatie gezeten en door niemand geholpen.

Ik zou inderdaad gewoon zo af en toe kijken bij de kringloop en rommelmarkten. Soms zitten er echt leuke en nette kleertjes bij voor heel weinig geld.

Verder vooral er voor haar zijn. Dat is het belangrijkste! Echt supergoed van je.

19. Troelala21

Ik ga geregeld na de kringloop en vlooienmarkten enz, ik kijk dan ook altijd voor kleding voor haar kinderen en haar zelf. Vaak vind ik wel wat dus dat is wel fijn. Ook speelgoed neem ik geregeld mee of ze krijgen speelgoed van mijn kids waar ze niet meer mee spelen. Ik zeg niet dat ik perfect ben of dat iedereen moet helpen, maar het is wel zo dat je op zulke momenten erachter komt wie je echte vrienden zijn, want veel laten haar nu vallen!

Bedankt voor jullie lieve woorden en tips! Kan er zeker wat mee....andere tips zijn zeker altijd welkom!

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wat ben jij een geweldige vriendin!!!!Dat allereerst.

Misschien kun je met haar haar huis doorlopen en kijken wat er aan spullen staat die niet gebruikt worden(op zolder bijv) en dit proberen met haar te verkopen zodat ze weer wat schulden kan aflossen. Of dingen die ze zich nu gewoon nu kunnen permiteren.
    Niet de aardigste oplossing maar neem aan dat je vriendin gewoon zo snel mogelijk weer uit de schulden wil zijn.

Deel Deze Pagina