Huisuitzetting ivm te weinig thuis zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 15 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Politie zegt dat het eigenlijk gewoon toeval was, want een collega was net toevallig met een medewerker van de woningbouw op pad in de wijk. Ze vinden het vervelend maar verder doen ze er weinig mee.

    Woningbouw zegt dat ze gewoon haar werk doet omdat ze iedere melding even na moeten trekken. Daar kan ik 't mee doen.

    Ik weet dat jeugdzorg verder niks te halen heeft bij me maar ik denk dat iedere ouder wel een beetje de bibbers krijgt bij 't woord "jeugdzorg"...
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Niet netjes dat ze niet echt excuses hebben aangeboden.. wel fijn dat het nu eigenlijk allemaal wel oke is! Jeugdzorg heeft terecht en onterecht een slechte reputatie gekregen eigenlijk.. die bibbers krijgt waarschijnlijk iedereen inderdaad van hun, maar in jouw geval echt niet nodig hoor! Jeugdzorg wil alleen maar helpen, is er niet op uit om gezinnen uit elkaar te halen. Dus mochten ze komen, inderdaad gewoon kopje koffie aanbieden en dan ben je er met een gesprekje zo vanaf!
     
  3. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dit klopt natuurlijk ook. Toch mag ze wel een wat groter besef hebben dat het voor "haar" huurders over hun priveleven gaat. Betergezegd over het dak boven hun hoofd. Daar mag ze best wel wat meer rekening mee houden.

    Als ze dat besef heeft, dan zou ze de impact van haar bezoek ook beter begrijpen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Wij kregen een aantal jaar geleden een brief binnen dat we op gesprek moesten komen, omdat wij zouden onderverhuren. Wij zouden niet zelf wonen in het huis dat wij huurden. Dikke onzin en we waren (helaas) dagelijks in dat huis. Bij een gesprek duidelijk gemaakt dat we hier niet van gediend waren. Ze hadden dus meerdere meldingen gekregen van meerdere bewoners, geeeeeen idee hoe ze erop gekomen zijn. Ze moeten het gewoon controleren als zij hier meldingen van binnen krijgen. Zo lang jij moeite doet om aan te tonen dat je er wel zelf woont en dit ook kenbaar maakt, denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken.

    Edit: wel een rare gang van zaken dat er gelijk politie voor de deur stond.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Peppabig

    Peppabig Bekend lid

    29 jun 2016
    518
    261
    63
    Ik zou contact opnemen met de wijkagent of buurtbemiddeling of ze in gesprek willen gaan met jou en je buren om dit probleem op te lossen.
    Anders blijf je bang voor wat je buren nu weer bedenken en zullen gaan doen.

    En eventueel een klacht tegen ze indienen of aangifte doen van smaad.
     
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.616
    11.158
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb jeugdzorg ook een keer over de vloer gehad. Was toen mijn zoon nog erg klein was en iemand had melding gedaan dat mijn huis een grote tiefusbende zou zijn en gevaarlijk voor mijn kind. Wie de melding heeft gedaan weet ik eigenlijk nog steeds niet zeker.

    stonden ze ineens zonder aankondiging op de stoep. Ze hebben mn hele huis gezien, kop koffie gehad en enigsinds beschaamd weer vertrokken.

    Als er niks geks is heb je niks te vrezen hoor. En is het vooral een irritant bezoekjes.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  7. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Ik ken een soort gelijk verhaal. Hier mochten ze NIET binnen, was de melding door een wijk agent gedaan én ze konden bewijzen dat het extreem bevuild was.. Wat is er uiteindelijk gedaan? Niets.. helemaal niets. Kind mag gewoon blijven. Dus zo nauw neemt ik het niet meer.;)
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.616
    11.158
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja ik had voor mn gevoel niet echt keus. Vond het wel heel naar. Dat je iemand die je niet kent zomaar binnen moet laten. Maar heb erna nooit meer wat gehoord.
    Opzich is het ergens wel goed dat ze elke melding controleren. Maar het extreem idee dat ik overal onder een vegrootglas lag omdat ik net alleen een kindje had gekregen.

    Maar wat jij omschrijft is natuurlijk vreselijk. Bah...
     
  9. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Ik vind het alleen maar goed dat je ze wel binnen hebt gelaten hoor. Snap je gevoel zeker. Alleen in mijn verhaal zijn geval hebben ze er geen flikker mee gedaan. Alleen ellende veroorzaakt.
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Al was dat zo dan hadden ze toch nog geen reden om hard op het raam te bonken en hard politie te roepen? Helemaal niet als ze er niet eens bij hoorden te zijn. Echt van de politie zou ik een excuus eisen en zeker dit hele voorval met de wijkagent willen bespreken. Laat ze maar even goed beseffen wat dit vooral met je kind heeft gedaan.
     
    Ysabella, Kaatje92, chrystel73 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Inderdaad, bij een gewone controle na een melding bel je toch gewoon even aan? Zo gaan rammen en schreeuwen is echt buiten proportioneel, ik zou daar ook excuses voor willen.
     
    Huismuisie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina