Huisuitzetting ivm te weinig thuis zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 15 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K0pjeThee

    K0pjeThee Bekend lid

    18 nov 2011
    989
    48
    28
    mh

    Mocht ts haar moeder zelf een uitkering ontvangen zoals bijstand, ( of anders) dan zouden ze dit misschien ook wel kunnen zien als gezamenlijke huishouding en zouden de inkomsten van dochter misschien wel van een uitkering afgehaald kunnen worden?

    Ik weet niet of dit het geval is, maar dan nog zou een oma toch redelijkerwijs op haar kleindochter moeten kunnen passen. Maar of een uitkeringsinstantie dat ook vindt, geen idee.
     
  2. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Het is sowieso nog maar tijdelijk want na de laatste actie van mijn buren had ik al besloten op zoek te gaan naar andere woonruimte (heb ik de woningbouw gister ook verteld). Ik heb vreselijk veel stress hiervan en mijn woonplezier is echt naar het 0-punt gedaald. Naast zulke mensen wil ik niet wonen.
     
    Gewooniemand, mum2be2 en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Mijn moeder heeft geen inkomen op het moment, ook geen uitkering. Ik ben degene die ons allen onderhoudt op het moment.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat gebeurt echt niet zomaar, daar hebben ze harde bewijzen voor nodig en jij hebt genoeg bewijzen die aan kunnen tonen dat jullie elkaar helpen en niet samen wonen. Makkelijker gezegt dan gedaan, maar als je je echt aan de regels houd echt je niet druk maken.
     
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Handel je nu niet in emotie? Slaap er rustig over wacht even een gesprek met de woningbouw af waarin je de situatie uitlegt want daarna zullen ze je gewoon vertellen dat je niets fouts doet.
     
    Nellie4 en Poolvos vinden dit leuk.
  6. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Even afwachten tot je alle feiten hebt van de woningbouw en ook de politie hoor.
    Dan zou ik zeker een klacht indienen bij de politie over de gang van zaken en dat ze even verhaal halen bij de buren en ook dat ze vast leggen dat de buren pesterijen uitvoeren en dat ze ook excuses mogen maken bij je dochter die nu bang is.

    Verder zou ik zeker niet verhuizen!
     
  7. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.526
    113
    Vrouw
    Thuis
    In mijn vorige woning had ik extreem veel last van de onderburen ,denk aan drugs,alcohol,vechtpartijen,feesten ,veel bezoek midden in de nacht enz...ik heb tig keer de politie en de woningbouw gebeld en die deden niets behalve een dossier opbouwen omdat het helemaal niet makkelijk is om iemand eruit te zetten.Ik heb er 7 maanden gewoond en de onderburen wonen er nog (voor zover ik weet) omdat het dossier nog niet dik genoeg was, ik ben met de dood bedreigd en nog was het niet voldoende...zo makkelijk kunnen ze je echt niet het huis uitzetten en ik vind het echt vreemd dat de politie en de woningbouw aan je deur stonden,vooral omdat je EERST een schriftelijke waarschuwing hoort te krijgen.
     
    Gewooniemand, heidiane en Bloem2310 vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hier vermoeden ze fraude dan gaat uitzetten wel wat makkelijker als bij overlast omdat daarvoor geen dossier opbouw nodig is. Wel moeten er harde bewijzen zijn en moet het worden uitgesproken door een rechter.
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat kan ik me voorstellen.. eerst dit maar eens even afwachten allemaal en doorheen komen. Je hebt al veel aan je hoofd, nieuwe woning kan daarna nog!
     
  10. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.526
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dan nog ligt de bewijslast bij de verhuurder, als de huurder zwart op wit heeft dat ze de regels volgt zoals omschreven in het huurcontract dan heeft ts niets te vrezen.Als de woningbouw alleen maar vage meldingen van buren heeft en een weekje observatie terwijl ts nachtdienst had dan heeft de woningbouw geen poot om op te staan.Er moet dus echt wel een dossier met sluitend en kloppend bewijs zijn.

    Wacht met verhuizen eerst af tot het opgelost is, je bent nog afhankelijk van de woningbouw voor een "goed huurdersverklaring" als je opnieuw een sociale woning wil huren.
     
    Gewooniemand, Zonnestralen en Poolvos vinden dit leuk.
  11. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Jeetje.. heeft je moeder geen recht op een uitkering of bijstand? Is toch niet te doen dat jij voor 2 huren etc moet gaan zorgen? :eek: Ben alleen bang dat ze daardoor juist nog meer gaan denken dat jullie dus echt een gezamenlijk huishouden voeren.. want eigenlijk is dat het nu ook als je moeder ook al geen inkomen heeft.. het enige is eigenlijk dat zij nog een ander huis heeft.. krijgt zij ook toeslagen? Is dit ook pas sinds kort? Pff hele moeilijke tijd voor jou.. lijkt me een enorme druk voor jou..
     
    Gewooniemand, dreumesje, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.590
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit, je moeder moet echt een uitkering aanvragen. In dat geval zal ze overigens misschien niet meer op je dochter mogen passen.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  13. XdropjeX

    XdropjeX Bekend lid

    16 nov 2011
    896
    849
    93
    Ben ik de enige die vind dat je als moeder maar 2 nachten thuis bent raar..?
     
    Neuzeke en Evanesco vinden dit leuk.
  14. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Misschien ver gezocht, maar was het wel echt politie? Je kan tegenwoordig overal (bijna) identieke uniformen huren. (Eng eigenlijk!).
    Zeker als je zegt dat de politie niets in hun systeem kon vinden zou ik me sterk afvragen of het wel echt politie was die voor je deur stond, of een stel verklede idioten.
     
    Gewooniemand, MyMiracle, Palmpje en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.590
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat is ook raar. En er is overal werk zat, dus waarom niet iets dichter bij huis zoeken?
     
    Neuzeke, MamaChantal en Evanesco vinden dit leuk.
  16. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Precies mijn gedachten.
     
  17. Tulipa

    Tulipa Niet meer actief

    Als dit allemaal voorbij is,zou ik de buren erbij lappen dan ze hun kinderen slaan en jij dat kunt horen.
     
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.855
    7.622
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Eh.. serious?
     
    Gewooniemand, Rosa5 en Sado vinden dit leuk.
  19. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Tja, een nieuw lid dat zo'n opmerking maakt laat me altijd even achter mijn oor krabben :rolleyes:
     
    Iertje81, Gewooniemand, Liana84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Doe eens normaal zeg...
     

Deel Deze Pagina