Huisuitzetting ivm te weinig thuis zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 15 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Komt apart over maar als je een aantal topics van ts leest dan lees je dat ze veel pech heeft gehad op gebied van wonen en werken en de relatie met haar moeder.Vanuit dat oogpunt gezien is het niet vreemd dat ze nu een baan (tijdelijk) heeft aangenomen waarbij ze veel nachtdiensten draait en veel van huis is.Verder is het zo dat er veel meer beroepen zijn waarbij je maar 2 nachten per week thuis bent of minder (vrachtwagenchauffeur, marine,landmacht) ,hier zitten ook veel moeders tussen.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    En dus kunnen ze haar niet verdenken van samenwonen, want volgens de uitzonderingen kan je niet samenwonen met je moeder of met een gezinslid die jouw zorg nodig heeft.
    Ts en haar moeder zijn dus moeder en kind en daarnaast zorgt haar moeder voor het dochtertje en dus zorg voor een gezinslid ;)
     
    Gewooniemand, trillian en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Er zijn nog een paar opmerkingen zoals deze. Ik reageerde omdat iedereen heel stellig zegt dat ze niets te vrezen heeft en de woningbouw niets kan als ze gewoon haar huur betaald. Maar zo simpel is het niet. Er zijn wel degelijk gronden, waaronder het niet hebben van de hoofdverblijf in de woning, waarop de woningbouw de woning kan vorderen.

    Ts is nog niet met de woningbouw in gesprek geweest. De situatie van ts is hopelijk ook voor hun een hele begrijpelijke. Hoop voor ts dat het na uitleg geven ook opgelost is.

    Het lijkt me desalniettemin slim dat ts naar rechtsbijstand of een juridisch loket gaat. Hoe goed mensen het hier ook bedoelen denk ik dat je hier echte hulp bij moet willen hebben.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben het niet eens met het element uitkering aanvragen. Oma laat zien in staat te zijn tot werken door zo veel uren op te kunnen passen en TS haar huis schoon te houden. Waarom zouden wij met ons allen dan moeten betalen voor het inkomen van oma? Uiteraard kan oma dan niet meer - zoveel - oppassen en dat zou enorm jammer voor TS zijn dus ik zie het ‘oma onderhouden’ als salaris voor oma.

    Sterkte TS. Ik hoop dat je snel opheldering zult hebben.
     
    bozoe, NiVa0230, Neuzeke en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Wellicht moet oma dan officieel gastouder worden voor haar kleindochter ;);)
    Ts krijgt opvangtoeslag en oma krijgt loon :)
     
    Liana84, Syane, Huismuisie en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat zou dan ook prima zijn idd. Maar niet gratis oppas en gratis huishoudster en dan dat dat gefinancierd wordt door de maatschappij ;)
     
  7. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Pfff lang nog niet alles gelezen maar wat bizar! Echt snap gewoon niet dat mensen er totaal geen moeite mee hebben anderen in zo een bizar moeilijk situatie te brengen. Gewoon genoegdoening vinden in leed van een ander. Ik ben er gewoon stil van. Bah bah.
     
  8. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Ideaal is het zeker niet. En met het soort werk, schoonmaak in een hotel, zou je ook denken dat dat dichter bij huis te vinden moet zijn. Maar TS heeft deze baan aangenomen toen er nood was aan snel beginnen, en geeft aan dat deze constructie tijdelijk is.
    Je gedachtengang is ook wel weer heel "Nederlands". In grote delen van de wereld is het heel normaal dat ouders langere tijd van huis zijn voor werk en de kinderen bij oma blijven. Denk aan oost-europeanen bijvoorbeeld, of oostaziaten die in het midden-oosten werken.
     
    suus1983, femkes, bluedrake en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Er staat toch samen? Als jij niet thuis bent is je moeder er. Als jij wel gewoon thuis bent gaat je moeder weer naar haar eigen huis. Jullie zijn maar een beperkt aantal uur samen in de woning. Ik geef je het te doen deze hele situatie. En kijken of je geen aangifte kan doen tegen die buren.
     
    sannever en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Welke dan volgens jou? Heb je voorbeelden / bronnen? Hoeveel mensen hebben wel niet een huurwoning en gaan een jaar reizen. Er zijn zoveel situaties te bedenken waarom je niet in je huis, waar je netjes voor betaald slaapt. Als jij ds huur netjes betaald en geen onderhuurders hebt dan mag dat gewoon. En bovendien kan ts aantonen dat dit ivm werk is. Die hoeft niet naar een juridisch loket want de overtreed geen enkele regel.
     
    Ysabella, Palmpje en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113

    O dat zou fijn zijn. En je weet niet binnen hoeveel tijd je een andere woning kan krijgen?
     
  12. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113

    Jij zegt het hardop. Ik dacht het!
     
  13. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Wij hebben onze sociale huurwoning destijds ook weleens 3 maanden leeg laten staan ivm een stage in het buitenland. Ik denk dat we dit ook gemeld hebben, we maakten de huur over via acceptgiro en hadden de gegevens nodig om zonder acceptgiro de huur over te boeken.
     
  14. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik ben heel benieuwd na hoe het afloopt.. en ik hoop ook echt dat de woningbouw en de politie gewoon luisteren naar haar, ik denk ook niet dat ze op straat gezet word of iets dergelijks. Maar ze is volwassen, dus het kan haar moeder wel zijn maar dit is nog steeds belangrijk voor de belastingdienst en wellicht voor de woningbouw. Maakt niet uit of je haar dochter bent in dit geval denk ik want ze is volwassen en dan kan het wel invloed hebben op de toeslagen. Ze voeren in zekere zin wel degelijk een gezamenlijke huishouding. Ts geeft aan dat ze ook deels of volledig mantelzorger is, hiervoor kan je ook geld krijgen. Is dit bekend bij de gemeente of waar dan ook? Ook zegt ze dat dit tijdelijk is dus misschien als moeder haar autisme traject afgerond heeft dat ze wel weer gaat werken of uitkering krijgt? Het lijkt mij onmogelijk als iemand 2 sociale huurwoningen moet betalen. Ook al past oma op, in je eentje voor 2 huizen betalen ook al krijg je misschien allebei toeslagen lijkt mij enorm pittig. Nogmaals denk niet dat er echt flinke gevolgen gaan komen, maar ik denk wel dat er goed via juridisch loket of nu met de woningbouw en politie of gemeente gekeken moet worden of hun huidige situatie oke is of dat iets anders slimmer is..

    Misschien moet je er niet aan denken hoor.. maar aangezien je al mantelzorger bent en je graag je moeder om je heen hebt en je moeder ook een moeilijke verhuurder heeft. Is het dan niet gewoon makkelijker dat je moeder officieel bij jullie intrekt? :oops: Maar ja dat hangt er waarschijnlijk vanaf wat precies allemaal tijdelijk is.. plus ook dat moet de woningbouw goedkeuren..
     
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Denk niet dat ts dat wil want moeder heeft al bij haar gewoont en dat beviel niet goed.
    Waarom zoubde woningbouw dit goed moeten keuren? Als ze nu een partner krijgt die bij haar intrekt hoeft de woningbouw dit ook niet goed te keuren. Als je eenmaal een sociale huurwoning hebt maakt gezamelijk inkomen niet meer uit, dat is het hele probleem van dat scheefwonen in de sociale huur. Ts. Zou het wel moeten melden bij de belastingdienst.
     
  16. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    https://allesoverhuur.nl/ontbinding-geen-hoofdverblijf-woonruimte/

    https://www.janssen-janssen.nl/artikelen-nieuwsbrief-huur-sociaal/is-het-niet-hebben-van-je-hoofdverblijf-in-de-woning-een-tekortkoming

    Verder kan je genoeg info vinden via google of jurisprudentie opzoeken:thumup:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Maar dit is toch niet op ts van toepassing? Zij heeft dit adres wel als hoofdverblijf?

    De kantonrechter is van mening dat de huurder geen hoofdverblijf heeft gehad in het gehuurde om de volgende redenen:
    - Het enkel hebben van de wil om het hoofdverblijf in het gehuurde te hebben, is onvoldoende om tot de conclusie te komen dat de huurder in de hiervoor bedoelde periode haar hoofdverblijf heeft gehad in het gehuurde.

    - Dat de huurder naar het gehuurde terugkeerde om haar post op te halen en dat haar administratie, kleding en andere persoonlijke zaken nog in het gehuurde lagen is ook onvoldoende om te oordelen dat de huurder hier haar hoofdverblijf toch zou hebben.

    - De huurder kwam soms maanden niet naar het gehuurde, het zwaartepunt van haar leven speelde zich af in een andere woning en op een gegeven moment was zelfs het water, gas en licht in het gehuurde afgesloten.


    Daarnaast heb je dus gelijk, had hier nooit van gehoord, vraag me af hoe vaak dit voorkomt dat een woningbouw hierop controleerd.
     
    sannever vindt dit leuk.
  18. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ohh dat wist ik niet.. Ik weet niet zeker of woningbouw het moet goedkeuren maar vind het ergens raar als de woningbouw niet op de hoogte is maar goed misschien hoeft dat officieel dan niet.
     
  19. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    En nog iets mbt dat hoofdverblijf. Een groot deel van onze opgenomen patiënten kan na opname niet terug naar huis, maar moet gaan revalideren met verblijf in een verpleeghuis (revalidatie afdeling), zorghotel of revalidatiecentrum. Ze zijn zo maanden van huis. Maar ook dat zijn met nadruk geen plekken waar je je hoofdverblijf kan vestigen. Sterker nog, als je geen huis hebt om na de revalidatie naar terug te keren, word je niet eens geaccepteerd door een revalidatiecentrum.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik denk persoonlijk alleen als er melding word gedaan.. toen ik vanalles ging opzoeken hierover blijkt er ook een centrale meldpunt te zijn voor woonfraude waar je dit soort dingen kan melden en ook bij de woningbouw zelf natuurlijk.. dus denk dat je heel afhankelijk bent van je buren :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina