Huisuitzetting ivm te weinig thuis zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 15 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Ik zeg ook helemaal nergens dat het op ts van toepassing is. Alleen dat het niet zo simpel is dat wanneer je de huur betaald en niet onderverhuurd de woningbouw je niets kan maken. Een en ander kan wel degelijk grond zijn voor terugvorderen.

    Daarom adviseer ik ts juridische hulp te zoeken. Wij kennen de exacte situatie niet. Wij kennen niet de inhoud van het dossier van de woningbouw. Maar het gaat om iets heel belangrijks en dus kan juridische hulp zeker geen kwaad.

    Ik denk dat nu, met zo'n grote schaarse op de woningmarkt, er steeds vaker gecontroleerd wordt.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Of je ergens je hoofdverblijf hebt wordt dan ook per geval beoordeeld op grond van de omstandigheden van dat specifieke geval. Daarbij kan heel veel een rol spelen.
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    #103 Damay77, 16 feb 2020
    Laatst bewerkt: 16 feb 2020
    TS onderhoud dus haar moeder. Betaald dus ook de huur van het huis van haar moeder?
    Zal dus op naam van TS staan.
    Ik vraag me af of een woningbouwvereniging daar moeilijk over kan gaan doen .je huurt op dat moment immers een sociale huurwoning EN een particuliere woning....
    Ik denk dat ze daar nog wel eens problemen mee kan gaan krijgen. Het is dan wel voor haar moeder maar mogelijk denkt een woningbouwvereniging misschien dat dat haar hoofdverblijf is? En wat als TS wil gaan verhuizen en een woningbouwvereniging komt erachter dat ze nog ergens anders een huis huurt? Grote kans dat je van de wachtlijst af geknikkerd wordt/geen woning meer krijgt. Je hebt immers een woning. Weliswaar voor haar moeder maar ja, zie dat maar te bewijzen

    Al met al blijf ik het allemaal een apart verhaal vinden. Vooral dat TS haar moeder onderhoud. Dat is geen normale en gezonde situatie.
    Moeder kan gewoon een uitkering aan vragen. En als ze op kan passen en schoon kan maken dan kan ze ook een x aantal uren werken.
     
    Neuzeke en Mamanama vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Waar haal je nou vandaan dat ts de woning van haar moeder op haar naam heeft? Dat is iets wat je nu zelf invult volgens mij.
    Als je het ts vraagt weet je hoe het zit.
    @Bloem2310 hoe zit dat? Staat de woning van je moeder op haar of jouw naam? En betaal jij vanaf jouw rekening of je moeder haar rekening (waar jij geld op stort).
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  5. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoe is TS nou mantelzorger voor haar moeder? Hoe is het lees is dat TS laat/vroege diensten draait en dan op haar werk overnacht zodat ze minder reiskosten/reistijd heeft. Al die tijd is oma bij kleindochter. Ben benieuwd waar het mantelzorger van TS uit bestaat.
     
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.246
    19.005
    113
    Ze betaalt de huur (en andere leefkosten?) voor haar moeder, daarom werkt ze ook zoveel. Maar ik heb geen idee of dat echt onder mantelzorg valt. Ik dacht eigenlijk ook dat mantelzorgen echt fysiek zorg verlenen is.
     
    Ysabella, Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Daarnaast is mijn moeder bezig met een diagnosetraject voor autisme dus ben ik ook een soort van mantelzorg voor haar. TS zei dit, ik weet ook niet waar het precies uit bestaat. Misschien houd ze de administratie bij of gaat ze mee naar afspraken etc.
     
    citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat is een wederdienst voor haar moeder. Dat is niet mantelzorgen. Mantelzorgen is minimaal een bepaald aantal uren per week voor iemand uit je omgeving zorgen zonder dat je daar een wederdienst voor krijgt.
     
  9. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.246
    19.005
    113
    Ja, dat dacht ik dus ook eigenlijk.
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  10. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja, dat heb ik ook ergens gelezen dat haar moeder daar mee bezig is maar het feit dat iemand in een diagnose traject zit maakt haar nog geen mantelzorger. Ik heb meer het idee dat de term ‘mantelzorg’ er bij is gehaald door TS om de kaarten zo neer te leggen dat ze gelijk krijgt van de woningbouw, niet dat er daadwerkelijk sprake is van mantelzorgen. Moeder van TS lijkt zich prima te kunnen redden, zeker als je je kind meer dan full time door moeder laat opvoeden dan moet je toch wel wat vertrouwen in de psyche van moeder hebben.

    anyway, ik hoop echt voor TS dat ze gelijk krijgt van de woningbouw dat ze gewoon rechtmatig gebruik maakt van haar huis en dat het geen klap uit maakt dat haar moeder daar zo veel is maar ze kan beter nog wel ff beter haar verhaal ‘lopend’ maken zodat ze haar beter geloven. Nu lijkt het wat een rommeltje en paniekvoetbal door zichzelf als mantelzorger te benoemen.
     
    Ysabella, Orchid24 en Huismuisie vinden dit leuk.
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.598
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het kan toch niet zo zijn dat ta 5 dagen per week van huis is en zoveel werkt om zowel haar huishouden als dat van haar moeder van financiën te voorzien. Nu met het risico dat ze ook nog eens haar huis kwijt raakt.

    Als het financieel haalbaar is dan is het super maar dat is het dus niet. En ja daar zijn uitkeringen voor. Om die tijd tot het vinden van een nieuwe baan te overbruggen.

    Als ze officieel gastouder kan worden lost dat een hoop op. En is denk ik een hele goede.
     
    dreumesje vindt dit leuk.
  12. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    nee klopt, dat kan inderdaad eigenlijk niet. Ik vind het hele verhaal daardoor ook meer dan ongeloofwaardig. Maar goed: als ze wel voor deze constructie kiezen dan is het op de blaren zitten wbt moeder onderhouden. Het zou wat zijn zeg, als grootouders hun banen kunnen opzeggen en dan bij hun kinderen het huishouden op kosten van de staat kunnen regelen. Daar zijn uitkeringen niet voor bedoeld ;)
     
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik denk dat veel mensen veels te hard van stapel lopen hier met jurudisch advies en hele rampscenario's. Ts. Moet eerst maar horen van de woningbouw wat er daadwerkelijk aan de hand is.
     
    A new day, Nellie4, Palmpje en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.598
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat vooropgesteld. Wat nu als je 3 maanden gaat reizen. Ben je dan ook je woning kwijt?
     
  15. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Ik werk voor een team binnen een gemeente waar dit soort zaken behandeld worden. Als jouw situatie is zoals je hem omschrijft heb je echt niets om je zorgen over te maken. Er wordt ontzettend veel gefraudeerd met sociale huurwoningen in de zin van overbevolking, illegale onderhuur enzv. Daarbij is er een schreeuwend te kort, dus als een huurder een woning ongebruikt laat wordt dit niet geaccepteerd. Ik neem aan dat in jouw woning uit alles blijkt dat jij daar daadwerkelijk woont: je kleren zijn er, er zijn slaapkamers in gebruik, je papieren liggen er, je toiletartikelen, de koelkast en kasten zijn gevuld, er staat een wasmand, er is speelgoed aanwezig, enzv. Naar al dit soort feitelijke dingen wordt gekeken. Als daaruit gewoon blijkt dat je de woning bewoont is er echt niets aan de hand, ook al werk je veel en werk je nachtdiensten. Geen zorgen over maken en rustig het gesprek aangaan. Als ik het verhaal zo lees denk ik zelf dat je uitleg ter plaatse al voldoende is geweest.
     
    Whoopy, Gewooniemand, suus1983 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    In dit geval heb ik de term mantelzorg dan misschien verkeerd gebruikt. (had me niet genoeg verdiept in de betekenis ervan) Het is meer dat zij vanwege het traject dat ze in gaat even niet werkt. Ze heeft ook echt hulp nodig om er weer bovenop te komen en het werktraject weer in te gaan. Wel help ik haar met ziekenhuisbezoeken, administratie, dat soort dingen.
     
  17. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Gastouder hebben we wel eens naar gekeken maar we moeten dan aan zoveel eisen voldoen dat we dat terzijde hebben geschoven. Voor ons werkt het zo even, zij past op mijn dochter, ik kan werken en 'betaal' haar voor het oppassen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    De woning van mijn moeder staat gewoon op haar naam, ze heeft destijds even werk gehad en op basis daarvan heeft ze particulier een studio gehuurd. Geld stort ik gewoon op de rekening van mijn moeder waarvan zij de huur betaalt.
     
    Gewooniemand, Huismuisie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dus als daarnaar word gevraagt kun je die stortingen gewoon verklaren als vergoeding voor het oppassen en huishoudelijk werk bij jou thuis :thumup:
     
    Gewooniemand en Orchid24 vinden dit leuk.
  20. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Wat zouden die er aan hebben om aan mijn deur te komen met zo'n verhaal? Er was ook gewoon iemand van de woningbouw bij aanwezig die ik zelfs via de telefoon nog gesproken heb.
    De agente gaf aan dat het heel goed kan dat de betreffende agenten het nog niet gerapporteerd hadden.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina