huisvesting probleem

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door sacha1988, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sacha1988

sacha1988 Nieuw lid

12 dec 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu 18 weken zwanger en woon nu tijdelijk in bij een moeder van een vriendin van me. heb wel werk maar dus geen vaste huisvesting. mevrouw heeft aangegeven dat ze geen kind in huis wil. heb al allerlei instantsies geprobeerd maar ze zeggen allemaal het zelfde heb t te goed voor elkaar geen schulden en een baan en ben niet verslaafd dus kunnen ze me niet helpen. de vader is ook niet meer in beeld. ben erg radeloos weet niet waar ik nu heen kan bij me familie is ook geen optie en via woningnet lukt t ook niet. sta wel 6 jaar ingeschreven maar in amsterdam is t gewoon niet te doen en ik kan voor mijn werk niet buiten amsterdam wonen. heeft er iemand nog ideeen wat ik kan doen? vrije sector is ook geen optie voor me dar kan ik gewoon niet veroorloven en bij antirkraak is tegenwoordig ook een wachtlijst.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had dit probleem ook toen ik zwanger was en heb uiteindelijk wat gekocht (particulier huren was te duur, voor sociale huur moest ik nog járen wachten, antikraak mogen meestal geen kinderen wonen....)
    Is kopen voor jou ook geen optie? Al zal dat in Amsterdam ook wel erg duur zijn...
    Ik woon zelf in de omgeving R'dam en heb een goedkoop appartementje gekocht, verre van m'n droomhuis maar ja... moest toch ergens wonen :)

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Goed speuren op Marktplaats! Hopelijk is er een particulier die een leuk huisje/apartementje aanbiedt voor niet al te veel geld.
    Maar laten we wel wezen...A'dam is ntl gewoon een ontzettend dure regio! Is er echt geen mogelijkheid om het buiten A'dam te zoeken? En met auto/ ov / carpoolen naar het werk te gaan?

Of kopen? Is nu de perfecte tijd ervoor met lage huizenprijzen en een lage hypotheekrente!

Raad je in ieder geval aan om overal advertenties te plaatsen! Kranten, bij supermarkten, MP enz! Kort en bondig wat voor woonruimte je zoekt en dat je er wilt gaan wonen met een baby.

Succes!! Hoop dat je snel iets vindt en uit de zorgen bent!

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Wat chiggy zegt, kijk of je iets kan kopen, in Amsterdam is het erg duur maar ik weet dat in Zaandam de prijzen echt belachelijk zijn gedaalt, misschien is dat een optie?

Succes!

5. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    En huren in Zaandam zou toch ook moeten lukken? Met 5 jaar inschrijfduur kreeg ik er een 3 kamerflat. Er zijn hier ook hele goedkope koopflatjes en zoals iemand hierboven zei: de woningprijzen zijn enorm gedaald het laatste jaar.
    Mocht je aan kopen denken; vanaf volgend jaar wordt kopen duurder o.a. vanwege het soort hypotheek dat je moet nemen.
    Vanaf Zaandam ben je binnen een kwartier in Amsterdam (toen ik nog studeerde was ik vanuit Zaandam sneller op de universiteit dan een vriend die in Amsterdam woonde!). Succes in ieder geval!

6. Clown21

Clown21 Lid

6 jun 2012
    53
    0
    0
    Zeeland
    Is het niet zo dat je voorrang krijgt bij een woningnet o.i.d.? Omdat je zwanger bent? Hier is dat wel zo (Zeeland). Maar misschien is dat per huizenstichting anders? Succes in elk geval!!

7. Mardou

Mardou Lid

18 okt 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je éénmaal bevallen bent, kun je bij de gemeente een urgentieverklaring aanvragen.
    Als alleenstaande moeder met een minderjarig kind kom je daarvoor in aanmerking.
    Helaas heb ik voor tijdens je zwangerschap geen oplossing. Ik zou zeggen; zoek een kamer in zaandam. Die zijn er wel, en de laatste tijd ook goedkoper geworden. Kopen in Zaandam zou ik je niet aanraden. De buurten zijn écht heel slecht, die betaalbaar zijn dan... Daar wil jij als alleenstaande niet wonen, believe me!
    Tot je bevalling kun je wel terecht bij antikraak; probeer AK Beheer!
    Succes!

8. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Het is idd wat Mardou zegt de goedkope huizen staan in buurten waar je eigenlijk niet wilt wonen ( tenminste ik niet ;)) heb net nog even op funda gekeken ;)

Heb ook even gekeken voor huur, er staat er een heel dicht bij het centrum, leuke buurt, dicht bij station,bieb, dokter,en vk. 600 euro, excl. Gas water licht kost 200, dus dan ben je 800 per maand kwijt.
    Ik kan niet in je portemonnen kijken maar als je dat per maand kan missen...misschien iets voor jou.
    Oja 2 kamer vollledig gestoffeerd, nette vloer ruime woonkamer, en 1 slaapkamer, kleine keuken ;)

Verder kon ik niet zo 1,2,3 iets vinden ;)

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Er staan nog wel meer huurhuizen maar die zijn tussen de 800 en 1000 als je gas/water en licht mee rekend.

Anyway succes ermee ;)

10. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Dat verschilt dus ook per gemeente.. Want ik krijg als ik bevallen ben jammer genoeg dus geen urgentie :(

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier ook echt geen urgentie als alleenstaande moeder met minderjarig kind hoor!

12. Tallie88

Tallie88 Lid

20 nov 2012
    63
    1
    0
    NULL
    NULL
    Amsterdam.. ik hoor Zaandam maar ook slechte wijken.
    Wat dacht je van Almere Poort? Splinternieuw, heel rustig en veel jonge mensen met een minimaal inkomen. Mijn broer huurt een leuk appartement voor zo'n 300 p/m incl. servicekosten?
    Qua ligging is juist dit stadsdeel bedoeld (en wordt gepromoveerd!) voor mensen die in A'dam werken, je bent er zó.. ;) En alle nodige voorzieningen zijn aanwezig..

13. Mardou

Mardou Lid

18 okt 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik had al begrepen dat daar in andere gemeenten nogal eens anders over beoordeeld wordt. Voor zover ik weet krijg je in de Zaan een urgentie. Mits je loaded bent, dan sturen ze je naar particuliere huur. Maar daar ging ik voor het gemak even niet vanuit. ;)
    Succes. Ik hoop dat je snel iets vind!

Deel Deze Pagina