wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    heb een jasje verkocht via mp en opgestuurd.
    nu week later vraagt vrouwtje of ik het jasje heb verzonden
    nou die moet er volgens mij allang zijn.
    wat zouden jullie doen als het niet aangekomen is bij de koper.
    vind het wel vervelend

2. namya

namya Niet meer actief

heb ik wel eens gehad met een klein ding........

vond het echt sneu voor die meid dat ze niets had ontvangen naar eigen zeggen en omdat ik beroerdste niet was heb ik een tweede zelfde ding opgestuur die had ze wel ontvangen

tja soms komt zoiets ook niet aan, maar de kans is niet zo heel groot als ik de tnt mag geloven!!

moeilijk! geef anders de helft terug van het gestorte geld?!?

3. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Als eerste zou ik me afvragen of ze het jasje niet allang heeft,er zijn ook oplichters!
    Volgens mij bestaat er ook een manier om een verstuurd pakketje te traceren,je zou ook eens naar de post kunnen bellen.
    Heb je je eigen adres achterop het pakje gezet? Misschien krijg je het dan nog teruggestuurd.

Als het jasje echt van de aardbodem verdwenen is word het lastig..
    Ik kan me voorstellen dat je het bedrag niet terug wilt storten want ja,jou jasje is tenslotte ook pleite.
    Voor de vrouw is het weer balen dat ze betaald heeft voor iets wat ze niet ontvangen heeft.
    Ik zou denk ik aanbieden om de helft van het bedrag terug te storten,dan is het voor allebei wat minder vervelend.

Succes ermee!

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Daarom verstuur ik niets per brievenbuspost, enkel via pakketpost, dan is er een track en trace nummer. Ik betaal uit eigen zak dan nog extra voor verzekering.
    Wettelijk gezien ben jij als verkoper trouwens verantwoordelijk totdat zij het binnen heeft en zul je dus terug moeten betalen.

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik heb dit ook een keer gehad, afgesproken dat ik het geld voor de helft zou terugstorten, maar mijn zoontje werd toen erg ziek en lag in het ziekenhuis (ontdekking van KMA dus zware tijden) dus totaal mijn mail niet nagekeken, kreeg ik een berichtje daarna waar het geld bleef en dat ze tnt had gebeld en die hadden niks om haar kant op te versturen binnen gekregen dat ik mensen oplicht etc.....

Vriendelijk terug gestuurd dat ik hier niet van gedient was en ik ook mijn geld kwijt was (ging om 25 euro, en ik wilde er eigenlijk 40 voor dus ik was al meegaand). Ik heb daarna niks meer gehoord.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Helaas. Risico van marktplaats.
    Grote kans dat ze het wel heeft maar zegt van niet in de hoop geld terug te krijgen.

Ik stuur ook alleen via pakketpost en mail dan het track en trace nummer door.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De eerste stap die je nu kan zetten is via tnt een formulier aanvragen voor zoekgeraakte post. Dit sturen ze je gelijk met een dag toe.
    Voor je geld terug gaat sturen, zou ik eerst heel even afwachten of daar iets van uitkomt.
    Eventueel een kopietje hiervan maken en opsturen via de mail (inscannen dus) naar degene waarvoor het pakketje was. Dan weet ze dat één en ander 'loopt' .
    En dan dus weer even afwachten.
    Heel soms gaat een brievenbuspakketje niet door de brievenbus en komt het bij de pakketpost. Dan kan het ineens 5 dagen duren voor iets aankomt -zeker nu je de pasen tussendoor hebt gehad. Dus het kan nog steeds aankomen.

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    nee dat is niet zo heb het al nagevraagt bij tnt
    en verzending risico koper
    hun kiezen tenslotte voor de goedkope verzendmethode

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Een week geleden heb je het verzonden? Veel bedrijven doen goede vrijdag niets, en afgelopen maandag is ook niets gedaan, dus misschien duurt het nu wat langer?

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    heb ik toevallig nu net ook aan gedacht en gemaild naar koopster.

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja idd miss duurt het wat langer omdat de paasdagen ertussen zaten!?
    kan zo zijn dat ze het pakketje deze week nog ontvangt hoor!

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Helaas, dat is dus NIET zo, ik heb er een rechtzaak mee gewonnen dus ik denk dat ik wel weet waar ik over praat.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Klopt ( maar dat wis je al)

Ik heb het ook een keer gehad en toen heb ik het geld teruggestort. Wel balen maar dat is het risico helaas.

14. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    nou ik vind ook dat het de risico is van de koper die kiezen er tenslotte voor!
    Van mij mogen ze het ook ophalen of pakketpost versturen.
    Als ze er dan voor kiezen om het goedkoop te laten verzenden dan is dat ook hun eigen risico (zeg ik er ook altijd bij)

Rechtzaak?? nou dan moet het zeker wel iets duurs geweest zijn..

15. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    wie zegt dat diegene het niet ontvangen heeft dan? je weet maar nooit tegenwoordig!

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zelf iets vinden kan natuurlijk maar daar win je een rechtszaak niet mee.

Net als het zinnetje : De directie is niet aansprakelijk
    Dat mag dus niet. Als je een dienst aanbiedt mag je niet zomaar een risico bij een ander leggen.

Dus ook al zet je het in je advertentie. Dus eigenlijk heeft dat geen nut. Want het risico blijft bij de verkoper uiteindelijk.

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

over een jasje van 5 euro???

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    een rolex in een enveloppe:D

19. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0

Nee, een shirt van 17,50 euro, en ja ik heb er ECHT een rechtzaak voor aangespannen. Ik ken de wet en weet dat ik gelijk had, dan zijn de gerechtskosten toch niet voor mij. Een bevriende advocaat heeft de zaak voor me gedaan en ja ik heb gewonnen.

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    nou zover zal ik het niet laten komen hoor!;)

Deel Deze Pagina