ik vind kinderopvang niet zo duur. mijn schoonzus zei ook dat het meer kostte dan dat ze verdiende. maar tegenwoordig met die teruggaaf van de balsting valt het reuze mee. ik reken voor 2,5 dag per week opvang uit dat ik per maand zelf maar tussen de 150 en 250 zelf hoef te betalen. Nou dat verdien ik ruimschoots als ik blijf werken. Ik zou aan de ene kant best thuis willen blijven hoor, maar heb het werk ook nodig. financieel en sociaal gezien. ik vind de redenatie dat thuisblijvende moeders het huishouden doen niet echt een goed argument. ik doe straks naast mijn werk en kindje ook nog het huishouden.
He Peetje , dat heb je dan slecht geregeld hoor Naast je werk doe je als het goed is samen met je partner je kind en het huishouden.... ( of nog beter, voor het huishouden neem je een hulp, daar help je dan weer iemand mee aan het werk ) Tenzij je alleen bent uiteraard.
Officeel moet ik nog een 1 jaartje naar school. Maar ik ga sinds ik zwanger ben niet meer naar school. Straks hebben me vriend en ik een eigen huisje. En dan ben ik ook fultime huismama.