@ rahella; ja 150 euro p/mnd natuurlijk. Dat is bijna 40 euro per week. Of we 'een beetje gezond eten' ? Ik eet nooit hetzelfde en nooit kant en klaar, ik kook iedere dag voor mezelf (mijn man eet maar 2 a 3 dagen p/wk thuis de rest op zijn werk. ) met vlees of vis en verse groenten natuurlijk. Er staat iedere dag een gevulde fruitschaal, dus ja tuurlijk gewoon vers fruit iedere dag. Verder yohurt, karnemelk. (goedkope) wijn. met een krat bier (let op aanbiedingen!) doen we 1.5 week. Ook chips en koekjes hebben we altijd in huis. Hoewel ik koekjes en/ of taarten vaak zelf bak, is leuker, goedkoper en lekkerder. Ik geef BV , maar Kynan eet nu ook dagelijks groenten en fruit (ik maak alles zelf) En verder de gebruikelijke kleine dingen, koffie, kaas, boter, vleeswaren enzo... Eieren van onze eigen kippen Aardappelen, appels en uien bij de boer. (God ik lijk wel een boerin als ik alles zo opschrijf ) Tips; -Aldi en/ of lidl (alleen dingen die je echt van een merk wilt bij bijv c1000 halen) - op de markt bespaar je veel geld. Zeker op bijv. kip! -Vlees kopen als het flink in de aanbieding is, portioneren en meteen in de vriezer. -Zorgen dat je geen honger hebt als je boodschappen gaat doen, je koopt dan écht meer 'snoepgoed'. -groenten en fruit van het seizoen zijn stukken goedkoper en lekkerder. -Maak een goede boodschappenlijst voor je gaat. Ik doe 1 keer p/wk boodschappen en schrijf op wat ik iedere dag vd week wil eten. -Ik heb een broodbakmachine, voor 45 cent heb ik nui dus een brood. en super lekker vers! Dus tja, gewoon bewust boodschappen doen
@ Virginie; ik weet niet hoeveel hypotheek in nl, maar iig heeel veel minder! (mss even de nederlandse dames vragen ) Tja ieder voor zichzelf natuurlijk... Maar als ik 150 voor boodschappen moet uitgeven moet ik toch echt wel heel gek doen en heeel veel gaan eten Ja dat is hier iig wel, VDAB kwam er laatst ook mee. Dus als je meer info wilt kun je daar altijd navragen Verder, ja als je kids naar school zijn kun je idd gewoon weer (makkelijker) gaan werken. Ik denk dan nog dat Full-Time erg veel is, je kindje is er immers ook nog en een huishouden, maar dat is natuurlijk ieder voor zich
Rahella: wij komen met zen 3 ook wel toe met een 150 per maand aan eten: wij winkelen in de Aldi in nederland kopen grote inkopen eens in de zoveel maanden in duitsland, kopen VERSE groenten en fruit op de markt en dat maakt echt een hoop verschil. op het moment ben ik in zieke verlof maar als de 2 de er is dan blijf ik ook gewoon thuis. ik heb het bij de eerste ook gedaan en dat is echt goed te doen. mijn man verdient zo een 1900 per maand en tegen dat de 2de er is warschijnlijk 2000 we krijgen van onze eerste 78 kindergeld en van de 2de komt er nog eens 143 bij. als ik partime zou gaan werken dan zou ik een 800 krijgen maar mijn man zou dan 300 minder verdienen en die 250 van het zorgverlof valt weg dan ga ik dus voor 250 extra per maand werken en dat vindt ik echt de moeite niet en omdat we het financieel aankunnen blijf echt veel liever bij men kleintjes.
@female Knap hoor, dat je voor 150 euro per maand boodschappen kunt doen! Wij zijn met zijn vijven, maar ik haal voor 150 euro per week de boodschappen Als het zou moeten, dan kan het ook wel voor iets minder, maar voor minder dan 100 euro per week zou toch moeilijk worden. Gelukkig verdient mijn man best veel en hoef ik dus niet op de kleintjes te letten. Maar ik echt veel respect voor mensen die dat wel moeten!
We zijn nu nog met zn tweeen en halen voor tussen de 50 en 70 euro boodschappen per week. Knap hoor 150 euro.
female bedankt voor jouw antwoord. ik vind het ook knap, maar jouw man eet dus een paar dagen/week op het werk.ik moet mijn man iedere dag voeren , en hij is ook zon rond 90 kg, dus hij eet en niet maar een beetje. ik eet bijna nooit koekjes en chips(en ik koop nooit)(wij drinken niet, geen bier, geen wijn van de supermarkt, niks), maar ik eet vlees, vis, aardappelen, rijt, linzen, bonen, gebroken tarwe, ik eet van alles en normaal, niet te veel, niet te weinig, maar ik kan toch niet leven met 50 euro/maand aan eten .ik bedoel ik kan maar als het niet echt nodig is, ...dan leef ik maar 1 keer.bvb vandaag heb ik voor groenten 10 euro betaald en ze zijn in 2 dagen opgegeten(ik hou soms van een lekkere salade naast vlees bvb).dus is zou wel kunnen maar ik vind zon 50 euro/maand voor het eten voor een kindje in groei heel weinig. . . ik ben ook zon mietje in wat eten betreft, ik eet bijna nooit hamburgers, of frikandellen.friet eet ik 1 keer/maand.alles maakt een verschil denk ik. ik heb veel respect voor jullie dames!ik koop ook veel in de aldi, bvb olive olie in de aldi is heel goed vind ik, en veel andere producten, yoghurt, melk,etc.
rahella, wij doen het met z'n 5 en van 200 euro in de maand, en eten alles vers en gezond. helemaal niet zo moeilijk als je naar aanbiedingen gaat en voornamelijk de markt en de aldi of lidl
http://www.ad.nl/diagnose/article191443 ... =topStoryB http://www.ad.nl/binnenland/article1912 ... =topStoryA
bedankt voor de tips dames, is super ! als ik zou kunnen zou ik gratis boodshappen doen, , dat kan niet natuurlijk, jammer .maar ik ben ook natuurlijk altijd voorzichtig met mijn geld. dames nog een vraag, als jullie een broodbakmachine gebruiken dan betalen jullie niet uiteindelijk meer voor stroom /maand?/dan als jullie bvb ietjes meer dan 1 euro/dag aan brood in de winkel zouden betalen? ik bak ook brood , maar dan in de oven en niet iedere dag natuurlijk, maar dan een ander soort brood , sabbat brood , lekker met een beetje suiker en maanzaad, dus iets anders dan men in de winkel kan vinden. hoe lang duurt zon programma voor een broodmachine?